Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

linie turystyczne

linia autobusowa 100

Linia 100 to oferta dla wszystkich z Państwa, którzy lubią przyglądać się miastu zza szyby autobusu, a także cenią sobie zabytkowe wozy, które kiedyś codziennie wyjeżdżały na warszawskie ulice. Jeden kurs „setką” to ponadgodzinny „rejs” po zakątkach stolicy, w dodatku „na pokładzie” jelcza „ogórka” lub berlieta.

Zabytkowy autobus linii 100 - fot. L. Peczyński

„Setka” wróciła na warszawskie ulice w ubiegłym roku po kilkuletniej przerwie. Po raz pierwszy linia 100 pojawiła się w 1949 roku, kiedy to zastąpiła linię O okrążającą Śródmieście. O wyjątkowym charakterze „setki” przesądziło jej uruchamianie w dwóch wariantach: 100P i 100L – zgodnie z ruchem wskazówek zegara i przeciwnie do niego. Linia zaczynała i kończyła kursy na placu Unii Lubelskiej. W 1979 roku linię zlikwidowano. Odrodziła się w 2001 roku jako linia jednokierunkowa – autobusy wyruszały z placu Zamkowego i po okrążeniu Śródmieścia wracały w miejsce startu. Nowością był piętrowy MAN, sprowadzony z Berlina, który został skierowane do jej obsługi. W 2004 roku linię 100 zastąpiono linią 400, która kursowała na trasie Plac Zamkowy – Parku Kultury w Powsinie. Po raz kolejny zdecydowano się reaktywować „setkę” w 2007 roku. Tradycyjnie już krążyła po Śródmieściu zaczynając i kończąc kursy na placu Zamkowym. Po raz ostatni wyjechała w trasę w 2009 roku.

W ubiegłym roku autobusy linii 100 po raz kolejny pojawiły się na warszawskich ulicach. Zaczynały kursy w centrum, dojeżdżały na Żoliborz, nad Wisłą docierały do mostu Śląsko-Dąbrowskiego, którym przeprawiały się na Pragę, mostem Świętokrzyskim wracały na lewobrzeżną stronę miasta i Traktem Królewskim wracały do punktu startu.

Trasa linii 100:

PL. ZAMKOWY – Podwale – pl. Krasińskich – Wybrzeże Gdańskie – most Śląsko-Dąbrowski – Wybrzeże Szczecińskie – most Poniatowskiego –  Al. Ujazdowskie – pl. Unii Lubelskiej – Koszykowa – Towarowa – Grzybowska –  al. Jana Pawła II – Senatorska – PL. ZAMKOWY

mapa tras turystycznych linii tramwajowych i autobusowych

Linia kursuje w soboty, niedziele i święta, od 22 czerwca do 15 września.
Szczegółowy rozkład jazdy znajduje się w zakładce rozkłady jazdy.

W tym roku „setka” zaczyna i kończy kursy, podobnie jak 18 lat temu, na placu Zamkowym. O komunikacji sprzed lat przypominają też skierowane do jej obsługi autobusy – „ogórki” i berliety.

W autobusach kursujących na linii 100 honorowane są wszystkie rodzaje biletów ZTM. Obsługę stanowią konduktorzy z Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie. Na biletach jednorazowych przesiadkowych (75- i 90-minutowych) oraz czasowych (20-minutowych) konduktorzy umieszczają pieczątkę wraz z adnotacją o dacie i godzinie rozpoczęcia przejazdu. Przejazd na podstawie ważnego biletu okresowego (dobowego, 3-dniowego, weekendowego, 30-, 90-dniowego) możliwy jest po wcześniejszym jego skasowaniu (aktywowaniu karty) w innym pojeździe komunikacji miejskiej lub w bramce metra.

Jelcz PR100 - fot. L. PeczyńskiJelcz PR100 - fot. L. PeczyńskiJelcz 272 Mex - fot. L. PeczyńskiJelcz 272 Mex - fot. L. PeczyńskiJelcz PR100 - fot. L. PeczyńskiJelcz 272 Mex - fot. L. Peczyński

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Dziesięć lat linii lokalnych

Dziesięć lat linii lokalnych

Dziesięć lat temu na trasy w aglomeracji warszawskiej wyruszyły autobusy linii lokalnych. Chyba mało kto wtedy przypuszczał, jak wielki sukces odniosą. To było coś nowego, a jednocześnie oferta, której potrzebowali mieszkańcy podwarszawskich gmin. Nic dziwnego, że po Lesznowoli, która pierwsza włączyła się we współpracę z Zarządem Transportu Miejskiego, dołączały kolejne samorządy i linie dowozowe powstają w dalszym ciągu – dziś jest ich 48. Tego jubileuszu nie byłoby bez dobrej współpracy ZTM z władzami podwarszawskich gmin. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską