Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

_

patriotyczna gra komunikacyjna

Celem Gry jest zapoznanie jej uczestników z historią Armii Krajowej oraz konspiracji pracowników komunikacji miejskiej podczas II wojny światowej. Odbywa się ona w oparciu o tabliczki z kodami QR rozmieszczone w Miejscach Pamięci Armii Krajowej w Warszawie, do których należy dotrzeć, w dowolnej kolejności, środkami transportu publicznego do wybranych miejsc pamięci.

Punkty w Grze są przyznawane m.in. za rejestrację przejazdów i udzielenie poprawnych odpowiedzi na pytania testowe. Znajdują się one w opisach udostępnionych w Miejscach Pamięci. Niektóre informacje zawierają dane o mało znanych wydarzeniach i bez zapoznania się z opisami nie jest możliwe udzielenie prawidłowych odpowiedzi.

INSTRUKCJA

REGULAMIN

STRONA GRY KOMUNIKACYJNEJ

Instrukcja

Aby wziąć udział w grze należy:

Postępowanie przy faktycznym zwiedzaniu Miejsc Pamięci

  1. Wybrać Miejsca Pamięci i zaplanować jakimi środkami komunikacji miejskiej do nich dojechać.
  2. Zainstalować w smartfonie czy tablecie aplikację do odczytywania QR kodów.
  3. Zapoznac się z opisami wybranych Miejsc Pamięci, w tym z zamieszczonymi pytaniami testowymi. Zarejestrować udział w grze (przed pierwszym przejazdem lub przed pierwszym odpowiadaniem na pytania testowe).
  4. Rejestrować każdy przejazd środkami komunikacji miejskiej.
  5. Odpowiadać na pytania testowe udostępniane z tabliczek z kodami QR umocowanymi w Miejscach Pamięci lub z zamieszczonego na stronie gry wykazu.
  6. Sprawdzić uzyskane punkty w "Rankingu".
  7. Odpowiedzieć na pytania testowe dot. działalności konspiracyjnej pracowników komunikacji miejskiej oraz wypełnić ankietę dot. niniejszej gry.  

Postępowanie przy wirtualnym zwiedzaniu Miejsc Pamięci

  1. Wytypować Miejsca Pamięci.
  2. Zapoznać się z opisami wybranych Miejsc Pamięci, w tym z zamieszczonymi pytaniami testowymi.
  3. Owierać strony z tabelki zamieszczonej w zakładce MIEJSCA.
  4. Udzielać odpowiedzi na pytania testowe dotyczące Miejsc Pamięci, z zarejestrowaniem się w pierwszym Miejscu Pamięci.
  5. Sprawdzić uzyskane punkty w "Rankingu".
  6. Udzielić odpowiedzi na pytania testowe dot. działalności konspiracyjnej pracowników komunikacji i wypełnić ankietę.

Przy takim zwiedzaniu nie są z natury rejestrowane przejazdy komunikacją miejską.

Szczegółowa instrukcja wraz z listą miejsc pamięci znajduje się na stronie gry komunikacyjnej.

UWAGA! Aby odczytywać kody QR należy mieć na swoim urządzeniu mobilnym zainstalowaną aplikację do ich odczytywania oraz dostęp do Internetu. Przypominamy również o konieczności posiadania ważnego biletu lub uprawnień do bezpłatnych przejazdów podczas przemieszczania się komunikacją miejską.

 

Dodatkowe materiały dotyczące historii przedsiębiorstwa "Tramwaje i autobusy m.st. Warszawy" podczas II Wojny Światowej i konspiracyjnej działalności jego pracowników:

Opis | Krzyżówka 1 | Krzyżówka 2 | Zadanie z lukami 1 | Zadanie z lukami 2 | Test

 

Zacęcamy również do obejrzenia wywiadu z prof. Markiem Cieciurą z 2017 roku, w którym opowiada o Patriotycznej Grze Komunikacyjnej.

 

Uwagi, zapytania i propozycje prosimy zgłaszać na adres: gra@armiakrajowa.org.pl

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Bezpieczny mały pasażer

Bezpieczny mały pasażer

Każdego dnia w Warszawskim Transporcie Publicznym spotykamy pasażerów, którzy w komunikacji miejskiej powinni cieszyć się specjalnymi względami: osoby starsze, osoby z niepełnosprawnościami czy rodziców z małymi dziećmi. Właśnie tej grupie pasażerów poświęcamy lipcowy numer naszego biuletynu. Naszą wspólną troską powinno być zapewnienie im bezpiecznego i możliwie wygodnego korzystania z pojazdów WTP. Rodzice natomiast sami muszą pamiętać o kilku ważnych zasadach, dzięki którym ich podróż będzie spokojna, a dziecko bezpieczne. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską