Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

rozbudowa II linii metra

odc. północno-wschodni

Rozbudowujemy II linię metra o trzy stacje na Pradze-Północ i Targówku. Metro będzie najszybszym i najwygodniejszym połączeniem Targówka z centrum miasta, a po przesiadce na stacji Świętokrzyska – z południową i północną częścią lewobrzeżnej Warszawy. Dojazd ze stacji Trocka na ul. Świętokrzyską będzie trwał około 14 minut. Metro stanie się znakomitym środkiem transportu nie tylko na co dzień do pracy czy szkoły, ale także w inne chętnie odwiedzane miejsca jak Centrum Nauki Kopernik, Trakt Królewski, Muzeum Pragi, Teatr Powszechny, Ogród Zoologiczny i Wisła – na lewym brzegu rzeki jedno z wyjść ze stacji CNK prowadzi wprost na Bulwary Wiślane, które zamieniają się w miejsce wypoczynku i rekreacji nad wodą.

Zanim podziemna kolej dojedzie na Targówek, mieszkańcy muszą się przygotować na utrudnienia w ruchu drogowym. Zamknięte dla ruchu jest skrzyżowanie ul. Trockiej i Pratulińskiej – stacja metra Trocka powstanie wzdłuż ul. Pratulińskiej pod skrzyżowaniem i dzisiejszym bazarem. Przejezdna pozostaje ul. Handlowa. Zamknięte dla ruchu jest skrzyżowanie ul. M. Ossowskiego i Pratulińskiej – stacja Targówek wybudowana zostanie pod skrzyżowaniem i pobliskimi terenami zieleni. Stacja Szwedzka zlokalizowana będzie pod ul. Strzelecką, pomiędzy ul. Szwedzką a zajezdnią autobusową. Ulica Szwedzka pozostaje przejezdna. Jedynie przez około dwa miesiące po rozpoczęciu budowy na kilkusetmetrowym odcinku obowiązuje na niej ruch jednokierunkowy – w stronę ul. 11 Listopada.

Budowany odcinek II linii metra to:
• długość: 3,2 km
• trzy stacje: Szwedzka, Targówek, Trocka
• koszt budowy: 1,067 mld zł
• wykonawca: Astaldi S.p.A
• początek kursowania: rok 2019
• czas przejazdu ze stacji Trocka do stacji Świętokrzyska: ok. 14 min.
• przewidywana częstotliwość kursowania: co 2–3 min.

 

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Zima w komunikacji - dawniej i dziś

Zima w komunikacji - dawniej i dziś

- Każdego roku przed sezonem zimowym przygotowujemy dwa zlecenia na wypadek intensywnych opadów śniegu, jedno dla komunikacji autobusowej, a drugie – tramwajowej. W przypadku autobusów cały obszar objęty komunikacją ZTM został podzielony na rejony, którymi „opiekują się” pracownicy ZTM i operatorów. Dla tramwajów – w zależności od czynników atmosferycznych – zakładamy możliwość wprowadzenia stanu zagrożenia lub krytycznego. Może to wiązać się z wyłączeniami ruchu na wybranych odcinkach – wyjaśnia szef Działu Nadzoru Przewozów ZTM Grzegorz Strzelczyk. Tematem numeru lutowego iZTM są zimy w komunikacji, zarówno te obecne – lekkie i nieuciążliwe, jak i te minione – bardzo mroźne i śnieżne.  więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską