Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

rozbudowa II linii metra

odc. północno-wschodni

Rozbudowujemy II linię metra o trzy stacje na Pradze-Północ i Targówku. Metro będzie najszybszym i najwygodniejszym połączeniem Targówka z centrum miasta, a po przesiadce na stacji Świętokrzyska – z południową i północną częścią lewobrzeżnej Warszawy. Dojazd ze stacji Trocka na ul. Świętokrzyską będzie trwał około 14 minut. Metro stanie się znakomitym środkiem transportu nie tylko na co dzień do pracy czy szkoły, ale także w inne chętnie odwiedzane miejsca jak Centrum Nauki Kopernik, Trakt Królewski, Muzeum Pragi, Teatr Powszechny, Ogród Zoologiczny i Wisła – na lewym brzegu rzeki jedno z wyjść ze stacji CNK prowadzi wprost na Bulwary Wiślane, które zamieniają się w miejsce wypoczynku i rekreacji nad wodą.

Zanim podziemna kolej dojedzie na Targówek, mieszkańcy muszą się przygotować na utrudnienia w ruchu drogowym. Zamknięte dla ruchu jest skrzyżowanie ul. Trockiej i Pratulińskiej – stacja metra Trocka powstanie wzdłuż ul. Pratulińskiej pod skrzyżowaniem i dzisiejszym bazarem. Przejezdna pozostaje ul. Handlowa. Zamknięte dla ruchu jest skrzyżowanie ul. M. Ossowskiego i Pratulińskiej – stacja Targówek wybudowana zostanie pod skrzyżowaniem i pobliskimi terenami zieleni. Stacja Szwedzka zlokalizowana będzie pod ul. Strzelecką, pomiędzy ul. Szwedzką a zajezdnią autobusową. Ulica Szwedzka pozostaje przejezdna. Jedynie przez około dwa miesiące po rozpoczęciu budowy na kilkusetmetrowym odcinku obowiązuje na niej ruch jednokierunkowy – w stronę ul. 11 Listopada.

Budowany odcinek II linii metra to:
• długość: 3,2 km
• trzy stacje: Szwedzka, Targówek, Trocka
• koszt budowy: 1,067 mld zł
• wykonawca: Astaldi S.p.A
• początek kursowania: rok 2019
• czas przejazdu ze stacji Trocka do stacji Świętokrzyska: ok. 14 min.
• przewidywana częstotliwość kursowania: co 2–3 min.

Nowe stacje

W kierunku wschodnim, z Dworca Wileńskiego, powstanie ok. 3,12 km trasy. Na Pradze techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada i to stąd pociągi metra pojadą dalej na Targówek. Tarcze TBM drążące tunele w kierunku Dworca Wileńskiego wyruszą od strony planowanej stacji Trocka. To również stąd wywożony będzie urobek z drążonych tuneli, dostarczane betonowe elementy obudowy tuneli, materiały budowlane, maszyny i urządzenia. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Szyb do wyjęcia tarcz TBM powstanie w końcowym etapie drążenia, przy ul. Targowej.

Na nowym odcinku powstaną trzy stacje:

Szwedzka

Stacja Szwedzka będzie pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej, pomiędzy budynkiem Strzelecka 46 a Zajezdnią Autobusową MZA „Stalowa”. To będzie stosunkowo niewielka budowla, jej długość to 135 m.

Szwedzka

Szwedzka

Szwedzka

Szwedzka

Szwedzka

Targówek

Stacja Targówek wybudowana zostanie pod skrzyżowaniem ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego. Po północnej stronie ul. M. Ossowskiego, pod terenem zieleni, znajdować się będzie łączący się ze stacją jednokondygnacyjny, podziemny obiekt komory rozjazdów. Całość będzie miała niemal 300 m długości.

Targówek

Targówek

Targówek

Targówek

Trocka

Stacja Trocka wraz z torami odstawczymi będzie miała 450 m długości. Zlokalizowana będzie wzdłuż ul. Pratulińskiej - pod skrzyżowaniem ulic Pratulińskiej i Trockiej, a także wzdłuż planowanej ulicy na przedłużeniu ul. Pratulińskiej.

Trocka

Trocka

Trocka

Trocka

 Zmiany w komunikacji

Szczegóły tras oraz rozkłady jazdy pszczególnych linii znajdują się tutaj.

Nowa organizacja komunikacji miejskiej będzie funkcjonowała aż do momentu zakończenia budowy tego odcinka II linii metra.

Zobacz schemat zawierający zmiany wzdłuż odcinka północno-wschodniego

Dziennik budowy

Zobacz również dziennik budowy drugiej linii metra na odcinku północno-wschodnim dostępny na stronie internetowej Metra Warszawskiego.

 

ETAP II

II etap realizacji odcinka wschodniego-północnego II linii metra w Warszawie, zlokalizowany jest na terenie dzielnicy Targówek we wschodnio-północnej części Warszawy.

Dane techniczne tuneli
Długość toru prawego - 4 020,6 m
Długość toru lewego - 3 993,2 m
Długość stacji C19 Zacisze - 176,0 m
Długość stacji C20 Kondratowicza - 314,0 m
Długość stacji C21 Bródno, komory rozjazdów i torów odstawczych - 697,5 m
Długość komory demontażowej przy C18 - 31,0 m
Całkowita długość tuneli: - 5 785,0 m

Nowe stacje

Zacisze

Pierwszą stacją w II etapie odcinka wschodniego-północnego II linii metra jest stacja C19 Zacisze, zlokalizowana pod ul. Figara przy skrzyżowaniu z ulicami Codzienna, Rolanda i Spójni.

Zacisze

Kondratowicza

Drugą stacją w II etapie odcinka wschodniego-północnego II linii metra jest stacja C20 Kondratowicza, zlokalizowana pod ul. Kondratowicza między skrzyżowaniami z ul. Malborską i 20 Dywizji Piechoty PW a ul. Św. Wincentego.

Kondratowicza

Bródno

Trzecią stacją w II etapie odcinka wschodniego-północnego II linii metra, jest stacja C21 Bródno zlokalizowana w ul. Kondratowicza pomiędzy skrzyżowaniami ulic Bazyliańska/Rembielińska i Łabiszyńska.

Bródno

 

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

10 lat Warszawskich Linii Turystycznych

10 lat Warszawskich Linii Turystycznych

Świętujemy w tym roku 10-lecie Warszawskich Linii Turystycznych, organizowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego. Przez ten czas na pokłady jednostek pływających pod szyldem WLT wsiadło ponad milion pasażerów, a same Warszawskie Linie Turystyczne stały się ważną częścią letniej oferty stolicy. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską