Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

bilety i opłaty

o sieci sprzedaży

Sieć sprzedaży biletów ZTM obejmuje:

Zakup biletów jednorazowych w pojazdach - sprzedaż przez prowadzących pojazdy

Sprzedaż biletów w pojazdach odbywa się na szczególnych zasadach opisanych w Regulaminie przewozu

  • W autobusach i tramwajach pasażer może nabyć bilet jednorazowy przesiadkowy u prowadzącego pojazd tylko podczas postoju na przystanku.
  • W przypadku opóźnienia pojazdu o więcej niż trzy minuty w stosunku do rozkładu jazdy prowadzący pojazd może odmówić sprzedaży biletów.
  • Pasażer powinien przygotować odliczoną kwotę (bez potrzeby wydawania reszty przez prowadzącego pojazd).
  • W pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej bilety można kupić w automatach. Od 1.01.2012 r. obsługa pociągu nie prowadzi sprzedaży biletów.
  • Zakupiony bilet należy niezwłocznie skasować w najbliższym kasowniku - dowodem opłaty za przejazd jest tylko bilet skasowany.

Automaty biletowe w pojazdach

Zarząd Transportu Miejskiego sukcesywnie rozwija sieć automatów biletowych w pojazdach. Obecnie są już zamontowane we wszystkich pociągach SKM, w nowych tramwajach oraz w wielu autobusach, w tym przydzielonych do obsługi linii 175, kursującej na Lotnisko Chopina.

Przypominamy

Brak  możliwości kupna biletu w mobilnych automatach lub u obsługi pojazdu nie zwalnia pasażera z odpowiedzialności za przejazd bez ważnego biletu. Sprzedaż biletów  w pojazdach jest jedynie uzupełnieniem  stacjonarnej sieci sprzedaży.

Osoby korzystające z warszawskiej komunikacji miejskiej mają do dyspozycji trzy rodzaje automatów biletowych: stacjonarne, mobilne i pojazdowe.

Wybierz biletomat o którym chcesz się dowiedzieć lub zejdź w dół

informacje o biletomatach stacjonarnych

informacje o biletomatach mobilnych

informacje o biletomatach pojazdowych
biletomaty stacjonarne
biletomaty mobilne
biletomaty pojazdowe

 

 

 


Stacjonarne automaty biletowe

Przejdź do:

Lokalizacje

Obecnie w Warszawie i sąsiadujących z nią miejscowościach ustawionych jest ponad 300 automatów biletowych. Większość znajduje się w Warszawie, przede wszystkim przy stacjach metra, przystankach kolejowych oraz węzłach przesiadkowych.

Wyszukiwarka stacjonarnych automatów biletowych

Jak wyglądają?

Bilety obsługiwane przez firmę Mennica Polska:

zdjęcie biletomatu stacjonarnego   zdjęcie biletomatu stacjonarnego

Biletomaty obsługiwane przez firmę ASEC:

zdjęcie biletomatu obsługiwanego przez firmę ASEC   zdjęcie biletomatu obsługiwanego przez firmę ASEC

Prezentujemy krótki film instruktażowy dotyczący obsługi stacjonarnego automatu biletowego. Film, przygotowany przez firmę ASEC S.A. (jednego z  operatorów tych urządzeń), w jasny i prosty sposób prezentuje - krok po kroku - budowę biletomatu, a także sposób zakupu biletu kartonikowego oraz kodowanego na Warszawskiej Karcie Miejskiej.

Wersje językowe instrukcji obsługi:

  • polska
  • angielska
  • niemiecka
  • rosyjska

Biletomaty obsługiwane przez firmę ASEC:

20161209_070925_320   20161209_070936_320

Wersje językowe instrukcji obsługi:

  • polska
  • angielska
  • niemiecka
  • rosyjska

Sposób płatności

  • gotówka
  • karta płatnicza

zdjęcie płatności gotówką   zdjęcie płatności bilonem

Uwaga!
Stacjonarne automaty biletowe wydają resztę – nie trzeba mieć odliczonej kwoty!

Płatności należy dokonywać nominałami zbliżonymi do kwoty należnej za wybrane bilety.
Automat sugeruje jakimi banknotami i monetami można płacić za transakcję.

Rodzaje sprzedawanych biletów

  • wszyskie bilety kartonikowe (czasowe, jednorazowe przesiadkowe, krótkookresowe)
  • bilety długookresowe imienne kodowane na Warszawskiej karcie Miejskiej, karcie City Handlowy, Elektronicznej Legitymacji Studenckiej i Elektronicznej Legitymacji Doktoranckiej
  • bilet seniora

Reklamacje

W przypadku reklamacji prosimy o kontakt z operatorem biletomatów:

  • Mennica Polska S.A.
    Centrum Obsługi Klienta - stacja metra Świętokrzyska lokal 1000E
    godziny otwarcia: poniedziałek-piątek 8.00-18.00
    telefon: +48 22 656 41 00
    e-mail: cok@strefa.waw.pl
  • ASEC S.A.
    Biuro Obsługi Klienta - stacja metra Centrum lokal 2009C
    godziny otwarcia: poniedziałek-piątek 9.00-18.00
    telefon: +48 22 620 01 00
    infolinia: 801-789-405
    wsparcie techniczne: 661-010-874
    e-mail: bok@asec.com.pl

 

 

 

Mobilne automaty biletowe

Przejdź do:

Lokalizacje
Biletomaty zlokalizowane są w wybranych autobusach, w niskopodłogowych tramwajach Pesa Swing oraz Jazz a także we wszystkich pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej.
Pojazdy w których umieszczone zostały mobilne automaty biletowe są oznaczone specjalnym piktogramem informującym o automacie biletowym oraz o sposobie płatności (tylko monety). Piktogram umieszczony jest zawsze przy drugich drzwiach autobusu i tramwaju a w pociągu Szybkiej Kolei Miejskiej przy drzwiach zlokalizowanych najbliżej automatu biletowego.

Uwaga!
Bilet kupiony w mobilnym automacie biletowym należy skasować w kasowniku niezwłocznie po zakończeniu transakcji!

bilet zakupiony w biletomacie mobilnym należy niezwłocznie skasować w kasowniku


Piktogram informujący o biletomacie mobinym:

piktogram - oznaczenie biletomatu na pojeździe mobilny

Jak wyglądają?

 zdjęcie biletomat w tramwaju   zdjęcie biletomat w pociągu SKM

Sposób płatności

  •  tylko monety

zdjęcie płatność wyłącznie gotówką   zdjęcie automat wydaje resztę

Uwaga!
Mobilne automaty biletowe wydają resztę – nie trzeba mieć odliczonej kwoty!

Wersje językowe instrukcji obsługi:

  • polska
  • angielska
  • niemiecka
  • rosyjska

Rodzaje sprzedawanych biletów

  • wszyskie bilety kartonikowe (czasowe, jednorazowe przesiadkowe, krótkookresowe)

Reklamacje

W przypadku reklamacji prosimy o kontakt z Punktem Obsługi Pasażerów ZTM lub przez nasz formularz kontaktowy bądź pod numerem infolinii miejskiej 19115 (24h)

Kontakt do operatorów biletomatów:

Faktury za bilety

Fakturę za bilet zakupiony w automacie mobilnym można odebrać w zależności od przewoźnika:

  • W przypadku autobusów MOBILIS należy zgłosić się w każdy czwartek w godzinach 12.00-15.00 w Sekretariacie Biura Zarządu pod adresem:

          Posag 7 Panien 1,
          Diamond Business Park, budynek B, piętro 1,
          02-495 Warszawa

          tel. 22 478 21 74/ fax. 22 478 21 76

  • W przypadku tramwajów należy złożyć wniosek w POP ZTM.

Podając:

- datę zakupu biletu/ów oraz jeśli został/y skasowany/e to datę, godzinę i linię na której został/y skasowane (informacje widoczne po skasowaniu biletu)

- pełny numer seryjny biletu/ów

- nominał biletu/ów

- dane identyfikacyjne nabywcy (nazwa, adres, NIP)

 

 

 

Pojazdowe automaty biletowe

Przejdź do:

Lokalizacje
Biletomaty zlokalizowane są w wybranych autobusach Miejskich Zakładów Autobusowych (o czterocyfrowych numerach bocznych rozpoczynających się cyframi od 1 do 8) oraz przewoźników prywatnych Mobilis (o czterocyfrowych numerach bocznych rozpoczynających się cyframi 92 i 98) oraz Arriva (o czterocyfrowych numerach bocznych rozpoczynających się cyframi 94). Pojazdy w których umieszczone zostały mobilne automaty biletowe są oznaczone specjalnym piktogramem informującym o automacie biletowym oraz o sposobie płatności (tylko karta). Piktogram umieszczony jest zawsze przy drugich drzwiach autobusu.

Piktogram informujący o biletomacie pojazdowym:

piktogram - oznaczenie biletomatu na pojeździe pojazdowy

zdjęcie przy drugich drzwiach umieszczony jest piktogram z informacją o biletomacie

Jak wyglądają?

zdjęcie biletomat pojazdowy   biletomat pojazdowy

Sposób płatności

  • tylko karta płatnicza (także płatności typu PayPass)

zdjęcie w biletomacie pojazdowym istnieje możliwość płatności wyłącznie kartą, także płatność typu PayPass   zdjęcie w biletomacie pojazdowym istnieje możliwość płatności wyłącznie kartą, także płatność typu PayPass 

zdjęcie w biletomacie pojazdowym istnieje możliwość płatności wyłącznie kartą, także płatność typu PayPass   zdjęcie w biletomacie pojazdowym istnieje możliwość płatności wyłącznie kartą, także płatność typu PayPass

Wersje językowe instrukcji obsługi:

  • polska
  • angielska
  • niemiecka
  • rosyjska

Rodzaje sprzedawanych biletów

  • bilety 20-minutowe
  • bilety jednorazowe przesiadkowe (75- i 90-minutowe)
  • bilety długookresowe imienne kodowane na Warszawskiej Karcie Miejskiej, Elektronicznej Legitymacji Studenckiej i Elektronicznej Legitymacji Doktoranckiej
  • bilet seniora

Uwaga! Bilety 20-minutowe oraz jednorazowe przesiadkowe 75- i 90- minutowe sprzedawane w tych automatach biletowych są już skasowane i ważne od chwili zakupu. Chcąc skorzystać z podróży pociągami metra należy pobrać bezpłatną wejściówkę. Wejściówki dostępne są w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM lub w dyspenserach na stacjach. Wejście na peron metra umożliwiają również windy zlokalizowane na stacjach metra lub oznakowane wejścia awaryjne

Reklamacje

W przypadku reklamacji prosimy o kontakt z Punktem Obsługi Pasażerów ZTM lub przez nasz formularz kontaktowy bądź pod numerem infolinii miejskiej 19115 (24h).

Kontakt do operatorów biletomatów:

  • Miejskie Zakłady Autobusowe (numery boczne 1000-8999)
    telefon: +48 22 724 40 99 (poniedziałek-piątek 8:00-18:00)
    e-mail: skargi@mza.waw.pl
  • Mobilis (numery boczne (92xx, 98xx)
    e-mail: info@mobilis.pl
  • Arriva Bus Transport Polska (numery boczne 94xx)
    e-mail: info@arriva.pl

Faktury za bilety

Fakturę za bilet zakupiony w automacie pojazdowym w autobusach MZA można otrzymać pisząc na adres e-mail: faktury@mera.org.pl.

Podając:

- datę zakupu biletu/ów oraz jeśli został/y skasowany/e to datę, godzinę i linię na której został/y skasowane (informacje widoczne po skasowaniu biletu)

- pełny numer seryjny biletu/ów

- nominał biletu/ów

- dane identyfikacyjne nabywcy (nazwa, adres, NIP)

W przypadku autobusów MOBILIS należy zgłosić się w każdy czwartek w godzinach 12.00-15.00 w Sekretariacie Biura Zarządu pod adresem:

          Posag 7 Panien 1,
          Diamond Business Park, budynek B, piętro 1,
          02-495 Warszawa

          tel. 22 478 21 74/ fax. 22 478 21 76

Kupując bilety w autobusach Arriva fakturę można otrzymać na dwa sposoby:

a) przesyłając skan potwierdzenia transakcji na adres mail: sekretariat.centrum@arrivabus.pl,

b) przedstawiając potwierdzenie transakcji osobiście w siedzibie Oddziału Warszawskiego Arriva Bus Transport Polska Sp. z o. o. mieszącego się przy ulicy Płochocińskiej 33 w Warszawie od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00.

Gotową fakturę przewoźnik przekazuje klientowi:

a) przesyłając skan dokumentu drogą elektroniczną na wskazany przez pasażera adres mail,

b) osobiście w  siedzibie Oddziału Warszawskiego Arriva Bus Transport Polska Sp. z o. o. mieszącego się przy ulicy Płochocińskiej 33 w Warszawie od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Zima w komunikacji - dawniej i dziś

Zima w komunikacji - dawniej i dziś

- Każdego roku przed sezonem zimowym przygotowujemy dwa zlecenia na wypadek intensywnych opadów śniegu, jedno dla komunikacji autobusowej, a drugie – tramwajowej. W przypadku autobusów cały obszar objęty komunikacją ZTM został podzielony na rejony, którymi „opiekują się” pracownicy ZTM i operatorów. Dla tramwajów – w zależności od czynników atmosferycznych – zakładamy możliwość wprowadzenia stanu zagrożenia lub krytycznego. Może to wiązać się z wyłączeniami ruchu na wybranych odcinkach – wyjaśnia szef Działu Nadzoru Przewozów ZTM Grzegorz Strzelczyk. Tematem numeru lutowego iZTM są zimy w komunikacji, zarówno te obecne – lekkie i nieuciążliwe, jak i te minione – bardzo mroźne i śnieżne.  więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską