Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

bilety i opłaty

o sieci sprzedaży

Sieć sprzedaży biletów ZTM obejmuje:

 

 

Zakup biletów jednorazowych w pojazdach - sprzedaż przez prowadzących pojazdy

Sprzedaż biletów w pojazdach odbywa się na szczególnych zasadach opisanych w Regulaminie przewozu

  • W autobusach i tramwajach pasażer może nabyć bilet jednorazowy przesiadkowy u prowadzącego pojazd tylko podczas postoju na przystanku.
  • W przypadku opóźnienia pojazdu o więcej niż trzy minuty w stosunku do rozkładu jazdy prowadzący pojazd może odmówić sprzedaży biletów.
  • Pasażer powinien przygotować odliczoną kwotę (bez potrzeby wydawania reszty przez prowadzącego pojazd).
  • W pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej bilety można kupić w automatach. Od 1.01.2012 r. obsługa pociągu nie prowadzi sprzedaży biletów.
  • Zakupiony bilet należy niezwłocznie skasować w najbliższym kasowniku - dowodem opłaty za przejazd jest tylko bilet skasowany.

 

Automaty biletowe w pojazdach

Zarząd Transportu Miejskiego sukcesywnie rozwija sieć automatów biletowych w pojazdach. Obecnie są już zamontowane we wszystkich pociągach SKM, w nowych tramwajach oraz w wielu autobusach, w tym przydzielonych do obsługi linii 175, kursującej na Lotnisko Chopina.

Przypominamy

Brak  możliwości kupna biletu w mobilnych automatach lub u obsługi pojazdu nie zwalnia pasażera z odpowiedzialności za przejazd bez ważnego biletu. Sprzedaż biletów  w pojazdach jest jedynie uzupełnieniem  stacjonarnej sieci sprzedaży.

 

 

 

 

Osoby korzystające z warszawskiej komunikacji miejskiej mają do dyspozycji trzy rodzaje automatów biletowych: stacjonarne, mobilne i pojazdowe.

 

 

 

Wybierz biletomat o którym chcesz się dowiedzieć lub zejdź w dół

informacje o biletomatach stacjonarnych

informacje o biletomatach mobilnych

informacje o biletomatach pojazdowych
biletomaty stacjonarne
biletomaty mobilne
biletomaty pojazdowe

 

 

 



Stacjonarne automaty biletowe

 

 

Przejdź do:

Lokalizacje

Obecnie w Warszawie i sąsiadujących z nią miejscowościach ustawionych jest ponad 300 automatów biletowych. Większość znajduje się w Warszawie, przede wszystkim przy stacjach metra, przystankach kolejowych oraz węzłach przesiadkowych.

Wyszukiwarka stacjonarnych automatów biletowych

Jak wyglądają?

Bilety obsługiwane przez firmę Mennica Polska:

zdjęcie biletomatu stacjonarnego   zdjęcie biletomatu stacjonarnego

Biletomaty obsługiwane przez firmę ASEC:

zdjęcie biletomatu obsługiwanego przez firmę ASEC   zdjęcie biletomatu obsługiwanego przez firmę ASEC

 

Prezentujemy krótki film instruktażowy dotyczący obsługi stacjonarnego automatu biletowego. Film, przygotowany przez firmę ASEC S.A. (jednego z  operatorów tych urządzeń), w jasny i prosty sposób prezentuje - krok po kroku - budowę biletomatu, a także sposób zakupu biletu kartonikowego oraz kodowanego na Warszawskiej Karcie Miejskiej.

 

 

Wersje językowe instrukcji obsługi:

  • polska
  • angielska
  • niemiecka
  • rosyjska

 

Biletomaty obsługiwane przez Zarząd Transportu Miejskiego:

biletomat obsługiwany przez ZTM   biletomat obsługiwany przez ZTM

 

Poniżej prezentujemy film instruktażowy dotyczący obsługi stacjonarnego automatu biletowego ZTM:

 

Wersje językowe instrukcji obsługi:

  • polska
  • angielska
  • niemiecka
  • rosyjska

 

Sposób płatności

  • gotówka
  • karta płatnicza

zdjęcie płatności gotówką   zdjęcie płatności bilonem

Uwaga!
Stacjonarne automaty biletowe wydają resztę – nie trzeba mieć odliczonej kwoty!

Płatności należy dokonywać nominałami zbliżonymi do kwoty należnej za wybrane bilety.
Automat sugeruje jakimi banknotami i monetami można płacić za transakcję.

 

 

Rodzaje sprzedawanych biletów

  • wszyskie bilety kartonikowe (czasowe, jednorazowe przesiadkowe, krótkookresowe)
  • bilety długookresowe imienne kodowane na Warszawskiej karcie Miejskiej, karcie City Handlowy, Elektronicznej Legitymacji Studenckiej i Elektronicznej Legitymacji Doktoranckiej
  • bilet seniora

 

Reklamacje

W przypadku reklamacji prosimy o kontakt z operatorem biletomatów:

  • Mennica Polska S.A.
    Centrum Obsługi Klienta - stacja metra Świętokrzyska lokal 1000E
    godziny otwarcia: poniedziałek-piątek 8:00-18:00
    telefon: +48 22 656 41 00
    e-mail: cok@strefa.waw.pl
  • ASEC S.A.
    Biuro Obsługi Klienta - stacja metra Centrum lokal 2009C
    godziny otwarcia: poniedziałek-piątek 9:00-17:00
    telefon: +48 22 620 01 00
    e-mail: bok@asec.com.pl
  • Zarząd Transportu Miejskiego
    Punkty Obsługi Pasażerów ZTM
    telefon: +48 22 45 94 300 (24h)
    formularz kontaktowy

 


 

Mobilne automaty biletowe


Przejdź do:


Lokalizacje
Biletomaty zlokalizowane są w wybranych autobusach, w niskopodłogowych tramwajach Pesa Swing oraz Jazz a także we wszystkich pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej.
Pojazdy w których umieszczone zostały mobilne automaty biletowe są oznaczone specjalnym piktogramem informującym o automacie biletowym oraz o sposobie płatności (tylko monety). Piktogram umieszczony jest zawsze przy drugich drzwiach autobusu i tramwaju a w pociągu Szybkiej Kolei Miejskiej przy drzwiach zlokalizowanych najbliżej automatu biletowego.

Uwaga!
Bilet kupiony w mobilnym automacie biletowym należy skasować w kasowniku niezwłocznie po zakończeniu transakcji!

bilet zakupiony w biletomacie mobilnym należy niezwłocznie skasować w kasowniku


Piktogram informujący o biletomacie mobinym:

piktogram - oznaczenie biletomatu na pojeździe

 

Jak wyglądają?

 zdjęcie biletomat w tramwaju   zdjęcie biletomat w pociągu SKM

 

Sposób płatności

  •  tylko monety

zdjęcie płatność wyłącznie gotówką   zdjęcie automat wydaje resztę

Uwaga!
Mobilne automaty biletowe wydają resztę – nie trzeba mieć odliczonej kwoty!

Wersje językowe instrukcji obsługi:

  • polska
  • angielska
  • niemiecka
  • rosyjska

 

Rodzaje sprzedawanych biletów

  • wszyskie bilety kartonikowe (czasowe, jednorazowe przesiadkowe, krótkookresowe)

 

Reklamacje

W przypadku reklamacji prosimy o kontakt z Punktem Obsługi Pasażerów ZTM lub przez nasz formularz kontaktowy bądź pod numerem infolinii miejskiej 19115 (24h)


Kontakt do operatorów biletomatów:

 

 

Pojazdowe automaty biletowe


Przejdź do:

 

Lokalizacje
Biletomaty zlokalizowane są w wybranych autobusach Miejskich Zakładów Autobusowych.
Pojazdy w których umieszczone zostały mobilne automaty biletowe są oznaczone specjalnym piktogramem informującym o automacie biletowym oraz o sposobie płatności (tylko karta). Piktogram umieszczony jest zawsze przy drugich drzwiach autobusu.


Piktogram informujący o biletomacie pojazdowym:

piktogram - oznaczenie biletomatu na pojeździe

Autobusy Miejskich Zakładów Autobusowych posiadają zawsze numery taborowe złożone z czterech cyfr.

zdjęcie numer taborowy autobusu MZA składa się z czterech cyfr  zdjęcie numer taborowy autobusu MZA składa się z czterech cyfr

zdjęcie przy drugich drzwiach umieszczony jest piktogram z informacją o biletomacie

Jak wyglądają?

zdjęcie biletomat pojazdowy   biletomat pojazdowy

 

Sposób płatności

  • tylko karta płatnicza (także płatności typu PayPass)

zdjęcie w biletomacie pojazdowym istnieje możliwość płatności wyłącznie kartą, także płatność typu PayPass   zdjęcie w biletomacie pojazdowym istnieje możliwość płatności wyłącznie kartą, także płatność typu PayPass 

zdjęcie w biletomacie pojazdowym istnieje możliwość płatności wyłącznie kartą, także płatność typu PayPass   zdjęcie w biletomacie pojazdowym istnieje możliwość płatności wyłącznie kartą, także płatność typu PayPass

Wersje językowe instrukcji obsługi:

  • polska
  • angielska
  • niemiecka
  • rosyjska

 

Rodzaje sprzedawanych biletów

  • bilety 20-minutowe
  • bilety jednorazowe przesiadkowe
  • bilety długookresowe imienne kodowane na Warszawskiej karcie Miejskiej, karcie City Handlowy, Elektronicznej Legitymacji Studenckiej i Elektronicznej Legitymacji Doktoranckiej
  • bilet seniora

Uwaga! Bilety 20-minutowe oraz jednorazowe przesiadkowe sprzedawane w pojazdowych automatach biletowych są już skasowane i ważne od chwili zakupu. Chcą skorzystać z podróży pociągami metra należy pobrać bezpłatną wejściówkę. Wejściówki dostępne są w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM lub w dyspenserach na stacjach. Wejście na peron metra umożliwiają również windy zlokalizowane na stacjach metra lub oznakowane wejścia awaryjne


Reklamacje

W przypadku reklamacji prosimy o kontakt z Punktem Obsługi Pasażerów ZTM lub przez nasz formularz kontaktowy bądź pod numerem infolinii miejskiej 19115 (24h).

 

Kontakt do operatorów biletomatów:

  • Miejskie Zakłady Autobusowe
    telefon: +48 22 724 40 99 (poniedziałek-piątek 8:00-18:00)
    e-mail: skargi@mza.waw.pl


zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Autobusy na wtyczkę

Autobusy na wtyczkę

Wirująca pod podwoziem autobusu z zawrotną prędkością miedziana płyta, baterie ciągnięte na przyczepie... – historia autobusów elektrycznych obfitowała w bardzo odważne i nietypowe pomysły. Pionierskie czasy tzw. e-busów mamy już jednak za sobą. „Elektryki” niemal szturmem zdobyły europejskie i polskie miasta. Coraz odważniej wypierają z nich autobusy o napędzie spalinowym. Nic więc dziwnego, że na rozpoczęcie swojej przygody z ekologicznymi i bardzo cichymi autobusami zdecydowała się także i Warszawa. Po Stolicy, na regularnych liniach, kursują już pierwsze – w pełni elektryczne – autobusy w barwach Miejskich Zakładów Autobusowych. Spółka planuje już zakup kolejnych. Dlatego to właśnie „autobusy na wtyczkę” są tematem numeru iZTM. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską