Budowa przejścia podziemnego Ursus Niedźwiadek – ZTM Warszawa

Budowa przejścia podziemnego Ursus Niedźwiadek

Budowa była prowadzona na podstawie trójstronnej umowy podpisanej 20 czerwca 2012 roku, pomiędz PKP PLK S.A., Zarządem Transportu Miejskiego jako zamawiającymi oraz Mostostalem Warszawa S.A. jako wykonawcą.

Na trasie linii kolejowej Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki powstał przystanek kolejowy wraz z infrastrukturą towarzyszącą i z przejściem podziemnym w rejonie osiedla mieszkaniowego Niedźwiadek w dzielnicy Ursus. Inwestycję podzielono na II zadania. W zakresie zadania I znajdowała się budowa przejścia podziemnego, którą sfinansował ZTM, a w zakresie zadania II  znajdowała się budowa przystanku osobowego i związana z tym przebudowa układu torowego, którą sfinansowała spółka PKP PLK S.A.

Przejście podziemne o wymiarach 6 x 2,4 m  i długości 46 m poprowadzi m.in. w pobliże (50 m) funkcjonującego parkingu „Parkuj i Jedź” i pętli autobusowej Ursus Niedźwiadek (20 m). Wejścia do przejścia zostały wybudowane po obu stronach torów:

Wejścia zostały wyposażone w windy dla niepełnosprawnych, a w przejściu podziemnym powstała ścieżka rowerowa.

Pod wiatami wybudowanymi w obrębie wejść zostało zamontowanych łącznie 50 podwójnych stojaków rowerowych sterowanych Warszawską Kartą Miejską.

Zarówno przejście podziemne wraz z wiatami, jak i peron przystanku osobowego są objęte monitoringiem i dozorem pracowników Służby Ochrony Kolei oraz zewnętrznej firmy ochroniarskiej.

Od dnia 7 stycznia 2014 r. pasażerowie mogą korzystać z nowego przystanku kolejowego Warszawa Ursus-Niedźwiadek.