Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdziecie państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

Euro 2012

odlotowe połączenie kolejowe

Odlotowe połączenie kolejowe Lotnisko Chopina w Warszawie - Centrum Warszawy

1 czerwca pociągi połączyły lotnisko z centrum

Odlotowa WKM

Pociąg do informacji

Z elfami na lotnisko

 

1 czerwca pociągi połączyły lotnisko z centrum

lotnisko_chopina_skm_12_542

Witamy w Warszawie. Pociąg w kierunku Sulejówka Miłosnej. Do Strefy Kibica – wysiądź na przystanku Warszawa Śródmieście. Do Stadionu Narodowego – wysiądź na przystanku Warszawa Stadion – tak zostaną powitani w pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej na przystanku kolejowym Warszawa Lotnisko Chopina, w językach polskim, angielskim, rosyjskim i greckim kibice, którzy przylecą do Polski na EURO 2012. 1 czerwca na trasę łączącą Stadion Narodowy i centrum stolicy z Lotniskiem Chopina, wyjechały pierwsze pociągi.

1 czerwca br. zostało uruchomione połączenie kolejowe, które zapewnia szybką
i wygodną podróż na odcinkach Lotnisko Chopina – centrum Warszawy – Lotnisko Chopina.

Na Stadion Narodowy dowiozą pociągi SKM i KM

Połączenie kolejowe jest obsługiwane przez dwóch przewoźników – Szybką Kolej Miejską
i Koleje Mazowieckie.

Linia Szybkiej Kolei Miejskiej S2, kursująca dotychczas na odcinku Warszawa Zachodnia – Sulejówek Miłosna, została wydłużona do przystanku kolejowego Warszawa Lotnisko Chopina. Od 1 czerwca linia SKM S2 obsługuje trasę: WARSZAWA LOTNISKO CHOPINA – Warszawa Służewiec – Warszawa Żwirki i Wigury – Warszawa Rakowiec – Warszawa Aleje Jerozolimskie – Warszawa Zachodnia – Warszawa Ochota – Warszawa Śródmieście – Warszawa Powiśle – Warszawa Stadion – Warszawa Wschodnia – Warszawa Rembertów – Warszawa Wesoła – Warszawa Wola Grzybowska – Sulejówek – SULEJÓWEK MIŁOSNA. Pociągi pokonują całą trasę w około 50 minut. Z lotniska do centrum Warszawy można się dostać w 25 minut.

1 czerwca została także uruchomiona nowa linia Szybkiej Kolei Miejskiej – S3, która kursuje na trasie Lotnisko Chopina – Legionowo przez stację Warszawa Centralna. Pociągi te jeżdżą trasą: WARSZAWA LOTNISKO CHOPINA – Warszawa Służewiec – Warszawa Żwirki i Wigury – Warszawa Rakowiec – Warszawa Aleje Jerozolimskie – Warszawa Zachodnia – Warszawa Centralna – Warszawa Wschodnia – Warszawa Praga – Warszawa Toruńska – Warszawa Żerań – Warszawa Płudy – Warszawa Choszczówka – Legionowo – LEGIONOWO PIASKI. Kurs na całej trasie, realizowanej przez Warszawę Centralną, zajmuje niecałą godzinę. Wybrane pociągi linii S3 jeżdżą przez stację Warszawa Śródmieście i zatrzymują się na przystankach kolejowych WARSZAWA LOTNISKO CHOPINA – Warszawa Służewiec – Warszawa Żwirki i Wigury – Warszawa Rakowiec – Warszawa Aleje Jerozolimskie – Warszawa Zachodnia – Warszawa Ochota – Warszawa Śródmieście – Warszawa Powiśle – Warszawa Stadion – Warszawa Wschodnia – Warszawa Praga – Warszawa Toruńska – Warszawa Żerań – Warszawa Płudy – Warszawa Choszczówka – Legionowo – LEGIONOWO PIASKI. Pociągi pokonują całą trasę w około 55 minut.

Pociągi Kolei Mazowieckich będą kursują na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Lotnisko Chopina. 

Pociągi mazowieckiego przewoźnika – z wyjątkiem dwóch kursów, realizowanych przez Warszawę Śródmieście (odjazd ze stacji Warszawa Lotnisko Chopina o godzinie 7.16 oraz odjazd ze stacji Warszawa Śródmieście o godzinie 15.54 w kierunku lotniska) – jeżdżą przez stację Warszawa Centralna. Pomijają przystanki: Warszawa Stadion, Warszawa Powiśle, Warszawa Śródmieście i Warszawa Ochota.

Rozkład jazdy

W godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego pociągi w kierunku Lotniska Chopina odjeżdżają z centrum miasta co 10 – 12 minut, przy czym część kursów jest realizowana przez stację Warszawa Śródmieście, a część przez Warszawę Centralną. W przeciwnym kierunku, czyli z lotniska do centrum pociągi kursują z podobną częstotliwością. Poza godzinami szczytu pociągi są uruchamiane średnio co 15 minut. Rozkład jazdy, obowiązujący przede wszystkim w godzinach wieczornych, ulegnie zmianie w dniu meczów rozgrywanych w ramach Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej.

Jakie bilety?

Zarząd Transportu Miejskiego i Koleje Mazowieckie - w czasie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, od 1 czerwca do 2 lipca - wzajemnie honorują wszystkie rodzaje biletów w pociągach kursujących między Lotniskiem Chopina a Dworcem Wschodnim.

W pociągach Kolei Mazowieckich, na odcinku Warszawa Lotnisko Chopina - Warszawa Wschodnia (tylko w pociągach linii KML), honorowane są wszystkie bilety z taryfy ZTM (łącznie z jednorazowymi i czasowymi). W pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej, na tym samym odcinku (tylko w pociągach linii S2 i S3), są honorowaane wszystkie bilety z taryfy Kolei Mazowieckich.

 

Odlotowa WKM

odlotowe_polaczenie_wkm_542 

Elfy Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich oraz startujący tuż nad nimi samolot – taka ilustracja znajduje się na awersie Warszawskiej Karcie Miejskiej, przygotowanej z okazji uruchomienia nowego połączenia kolejowego, łączącego centrum stolicy z Lotniskiem Chopina. Kartę można wyrobić od 21 maja do 30 czerwca br.

1 czerwca zostało uruchomione nowe połączenie kolejowe łączące centrum Warszawy z lotniskiem. Z tej okazji Zarząd Transportu Miejskiego przygotował specjalną Warszawską Kartę Miejską. Na awersie karty umieszczono ilustrację nowoczesnych pociągów należących do Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich, które będą dowoziły pasażerów na lotnisku.

Warszawska Karta Miejska jest nośnikiem biletów ZTM krótko- i długookresowych (dobowych, 3-dniowych oraz 30- i 90-dniowych). Można ją wyrobić we wszystkich Punktach Obsługi Pasażerów oraz korzystając ze strony internetowej personalizacja.ztm.waw.pl.

Spersonalizowaną Warszawską Kartę Miejską Zarząd Transportu Miejskiego wprowadził w 2008 roku. Na rewersie karty standardowo znajduje się miejsce na imię i nazwisko użytkownika. Na awersie przygotowano miejsce na imię, nazwisko i zdjęcie pasażera oraz specjalną grafikę. Dodatkowo, korzystając z kreatora kart, znajdującego się na stronie internetowej, można zaprojektować własny, niepowtarzalny awers. Dotychczas ZTM wydał kilka limitowanych serii kart okolicznościowych, m.in. z okazji roku Fryderyka Chopina, 20-lecia ZTM oraz Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2012. W ciągu 4 lat pasażerowie wyrobili łącznie ponad milion Warszawskich Kart Miejskich.

 

Pociąg do informacji

skm_okecie_plakat_542

1 czerwca uruchomione zostało połączenie kolejowe Lotniska Chopina z centrum Warszawy. Pociąg jest najszybszym sposobem na dostanie się z portu lotniczego do centrum Warszawy. By informacja o tym udogodnieniu dotarła do jak największej grupy pasażerów, Zarząd Transportu Miejskiego przygotował dużą akcję informacyjną.

Informacje o uruchomieniu połączenia kolejowego są publikowane na stronie ZTM od 18 maja. Od 21 maja w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM dostępna jest również specjalna, okolicznościowa Warszawska Karta Miejska.

A 23 maja rozpoczęła się prawdziwa informacyjna ofensywa. Komunikaty o uruchomieniu połączenia emitowane są na wyświetlaczach LED w pociągach SKM. Na ekranach reklamowych w wagonach metra, w tramwajach autobusach i pociągach SKM są emitowany  promocyjny spot. Spot reklamowy emitowany jest także na antenie TVP Warszawa.  

Informacje o „Odlotowym Połączeniu Kolejowym” zostały umieszczone na stronie Szybkiej Kolei Miejskiej, Warszawskiej Kolei Dojazdowej i Kolei Mazowieckich, a także na stronie Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej.

Od 24 maja można zobaczyć plansze informacyjne na wyświetlaczach biletomatów w pojazdach. Na tyłach dziesięciu autobusów kursujących na linii 175 (linia do Lotniska Chopina) zostały umieszczone reklamy.

Dzień później pojawiły się spoty na ekranach na stacjach metra oraz informacje w taborze komunikacji miejskiej.

Na wiatach (lub słupkach przystankowych) na trasie linii 175 (w gablotach z informacją pasażerską w zależności od dostępnego miejsca) oraz na przystankach na terenie lotniska od 26 maja pojawiły się plakaty. Plakaty są również umieszczone w autobusach komunikacji miejskiej, w gablotach na stacjach metra, w pociągach SKM oraz w składach KM. Nie zabraknie plakatów na peronach przystanków i stacji kolejowych na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Lotnisko Chopina.

Ponadto, od 28 maja dostępne są ulotki (zawierające informacje, mapkę i rozkład jazdy) w czterech językach (polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim). Można je otrzymać we wszystkich pojazdach komunikacji miejskiej, punktach informacji turystycznej Stołecznego Biura Turystyki, w punkcie informacyjnym na Dworcu Centralnym, w kasach KM i WKD, a także we wszystkich Punktach Obsługi Pasażera ZTM oraz w pociągach Intercity przejeżdżających przez Warszawę.

 

Z elfami na lotnisko

1 czerwca na lotnisko Chopina wyjechały pierwsze pociągi z pasażerami. Korzystający z nowego połączenia pasażerowie podróżują najnowocześniejszymi w Polsce, zapewniającymi bardzo wysoki komfort, pociągami typu Elf.

Do obsługi linii „lotniskowej” Szybka Kolej Miejska kupiła 13 Elfów od bydgoskiej Pesy. Kosztowały prawie 300 mln zł. Zakup pociągów został dofinansowany z funduszy unijnych. Wysokość dofinansowania to prawie 178 mln zł.

Elfy to obecnie najnowocześniejsze pociągi używane w kolejowym ruchu aglomeracyjnym w Polsce. Zapewniają pasażerom duży komfort. Mają wygodne siedzenia i wydajną klimatyzację. Są również bardzo bezpieczne. Pociąg jest monitorowany. Jest także jednoprzestrzenny, dzięki czemu kamery są w stanie zarejestrować wszystko to, co się dzieje we wnętrzu. 

Elfy są także bardzo pojemne. Choć nikt tego jeszcze nie próbował, to teoretycznie w pociągu można bić rekordy w sprincie. Długość Elfa przekracza bowiem sto metrów. Warto też podkreślić, że znaczna część siedzeń w pociągu jest ustawiona tyłem do jego ścian (jak w metrze). Dzięki temu pojemność Elfa może zostać maksymalnie wykorzystana. Nic więc dziwnego, że pociąg może jednorazowo zabrać „na pokład” nawet tysiąc pasażerów!

Elfy są również przyjazne osobom mającym trudności z poruszaniem się. W pociągu są wyznaczone dla nich specjalne miejsca. Ponadto krawędź podłogi jest równa krawędzi peronów (większość peronów wzdłuż linii do Sulejówka i Legionowa ma wysokość 760 mm).

W Elfach są również specjalne miejsca do przewozu rowerów.

Warszawska Szybka Kolej Miejska ma już prawie 7 lat. Pierwszy pociąg tej spółki wyruszył w trasę z Dworca Wschodniego do Falenicy w październiku 2005 roku. Obecnie spółka obsługuje trzy linie: S1 (Otwock – Pruszków), S2 (Sulejówek – Warszawa Zachodnia) i S9 (Warszawa Gdańska – Legionowo/Wieliszew). SKM, która przewozi ok. 43 tys. pasażerów na dobę, wprowadziła do komunikacji aglomeracyjnej nowe standardy, m.in. krótkie „miejskie” relacje w połączeniach kolejowych, pociągi tranzytowe przez Warszawę (zaczynające i kończące bieg poza centrum miasta) oraz wykorzystanie pojazdów zgodnych z europejskimi standardami – z jednoprzestrzennym wnętrzem, dużą liczbą poręczy dla stojących pasażerów, monitoringiem, klimatyzacją, informacją głosową i wyświetlaczami. Nie można zapominać, że SKM była „czynnikiem stymulującym” rozwój Wspólnego Biletu. Pierwszymi gminami podwarszawskimi, których mieszkańcy mogli – od listopada 2008 roku – korzystać z tego rozwiązania, były gminy obsługiwane przez SKM, czyli Sulejówek, Piastów i Pruszków.

Powiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęcie

zaplanuj podróż

kalandarz
Karta Warszawiaka i Karta Młodego Warszawiaka

newsletter

Bezpieczeństwo w komunikacji miejskiej

Bezpieczeństwo w komunikacji miejskiej

W codziennym pędzie i natłoku obowiązków najważniejszy dla nas staje się czas. Wszędzie musimy zdążyć dojechać, dojść, dobiec. A skupiając się na punktualności bardzo często zaniedbujemy coś niesamowicie ważnego – własne bezpieczeństwo. I dlatego właśnie to bezpieczeństwo w komunikacji miejskiej jest tym razem TEMATEM NUMERU kwietniowego iZTM... Bezpieczeństwo, a w zasadzie ludzie, którzy dbają o nie i mają na uwadze, byśmy bezpiecznie dotarli do celu... więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską