Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

konsultacje społeczne

zakończone: Bemowo

Jak powinny kursować autobusy po uruchomieniu tramwaju między ul. Radiową i Górczewską? Weź udział w konsultacjach społecznych!

Zarząd Transportu Miejskiego rozpoczął – 27 lutego 2015 roku – konsultacje społeczne w sprawie zmian w komunikacji autobusowej po uruchomieniu nowego odcinka trasy tramwajowej wzdłuż ul. Powstańców Śląskich. Przygotowany przez ZTM projekt zmian obejmie nie tylko same Bemowo, ale również część Woli i Bielan. Zapraszamy do zapoznania się z projektem oraz do wyrażenia swojej opinii w sprawie propozycji zmian.

14 lutego został oddany do użytku nowy odcinek trasy tramwajowej w ciągu ul. Powstańców Śląskich. Dzięki niej możliwy stał się przejazd tramwajem z północnej do południowej części Bemowa, a także bezpośredni dojazd „po szynie” z południowej części dzielnicy na Bielany czy z północnej na Wolę i do centrum. Po nowej trasie kursuje linia tramwajowa 11 łącząca początkowe stacje I i II linii metra, czyli Młociny z Rondem Daszyńskiego. Równocześnie skrócona została trasa linii 6. Zamiast do Koła linia dojeżdża do pętli na Młocinach. W kolejnym etapie – po zakończeniu przebudowy układu drogowego ul. Powstańców Śląskich oraz skrzyżowania tej ulicy z Górczewską – planowane jest również wydłużenie trasy linii 28, która zamiast do Koła, będzie dojeżdżała do pętli Os. Górczewska.

(aby powiększyć kliknij w schemat - link otworzy się w nowym oknie) trams_320_01

Głównym założeniem projektu zmian w komunikacji autobusowej jest wycofanie z ul. Powstańców Śląskich linii 112 i 184, których znaczny odcinek tras pokrywa się z uruchomionym połączeniem tramwajowym i przeniesienie pozyskanych w ten sposób autobusów do obsługi rejonów, których obsługa komunikacyjna wymaga poprawy. Przede wszystkim do intensywnie rozbudowujących się osiedli położonych przy ul. Obrońców Tobruku. Zaproponowane zmiany obejmują funkcjonowanie 5 linii autobusowych.

(aby powiększyć kliknij w schemat - link otworzy się w nowym oknie)
 autobusy_320_02

Szczegółowe propozycje zmian w komunikacji autobusowej

Linia 167 i 184

Według propozycji linia 167 miałaby kursować na następującej trasie: SIEKIERKI-SANKTUARIUM – Gwintowa – Gościniec – Bartycka – Czerniakowska – Gagarina – Spacerowa – Goworka – Puławska – Rakowiecka – al. Niepodległości – Wawelska – Grójecka – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – al. Prymasa Tysiąclecia – Kasprzaka – Ordona – Wolska (powrót: Wolska – Kasprzaka) – Fort Wola – CM. WOLSKI.

Utrzymana zostałaby jej obecna częstotliwość kursowania, czyli co 10-12 minut w godzinach szczytu, co kwadrans poza szczytem i co 20 minut w dni świąteczne.

Linia 184 według propozycji mogłaby kursować następującą trasą: SZCZĘŚLIWICE – Szczęśliwicka – Grzymały-Sokołowskiego – Al. Jerozolimskie – al. Prymasa Tysiąclecia – Wolska – Elekcyjna – Deotymy – Obozowa – Dywizjonu 303 – Radiowa – Wrocławska – Powstańców Śląskich – al. Reymonta – Kasprowicza – METRO MŁOCINY.

Propozycja zakłada również zwiększenie jej częstotliwości kursowania. Obecnie linia kursuje co 15 minut w godzinach szczytu i co 20 minut poza godzinami szczytu i w święta. Mogłaby kursować co 10-12 minut w szczycie, co 15 minut poza szczytem i co 20 minut w dni świąteczne.

Aktualna trasa linii 184 – przez całą długość ulicy Powstańców Śląskich – pokrywa się z trasą nowej linii tramwajowej 11 aż ok. 8,5 km! „Jedenastka” również zapewnia połączenie ul. Powstańców Śląskich ze stacją metra MŁOCINY. Ponadto, dzięki dużej częstotliwość kursowania linii tramwajowej (co 10 minut w szczycie i co kwadrans poza szczytem i w święto) oraz dzięki większej pojemności tramwajów niż autobusów, połączenie tramwajowe jest znacznie bardziej atrakcyjne. Dodatkowo tramwaje są mniej niż autobusy zależne od utrudnień w ruchu. Są również szybsze dzięki priorytetowi jaki mają w sygnalizacji świetlnej.

Znaczne skrócenie trasy linii 167 wpłynie zaś korzystnie na regularność jej kursowania. Na wolskim odcinku (ciąg ulic Elekcyjna – Deotymy – Obozowa) linia 167 zostanie zastąpiona przez linię 184. A dzięki wspólnym przystankom w al. Prymasa Tysiąclecia, z jednej linii do drugiej będzie można się wygodnie przesiąść.

Dzięki zwiększeniu częstotliwości kursowania linii 184 poprawione zostanie połączenie ciągu ul. Kasprowicza z al. Reymonta i ul. Powstańców Śląskich. 

(aby powiększyć kliknij w schemat - link otworzy się w nowym oknie) 167_184_320_01

 

Linia 112, 129 i 197

Propozycja zakłada skierowanie linii 112 na krótszą trasę: CH MARKI – Toruńska – Głębocka – św. Wincentego – Kondratowicza – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – Kondratowicza – Bazyliańska – Wysockiego – Toruńska – most Grota-Roweckiego – al. Armii Krajowej – Słowackiego – Żeromskiego – al. Reymonta – Conrada – CHOMICZÓWKA.

Częstotliwość kursowania linii nie zostałaby zmieniona. Kursowałaby nadal co 10 minut w godzinach szczytu oraz co 12 minut poza godzinami szczytu i w święta.

Według propozycji linia 129 mogłaby kursować na nowej trasie: KOŁO – Obozowa – Ciołka (powrót: Ciołka – Newelska – ks. Janusza – Obozowa – KOŁO) – Górczewska – Jana Olbrachta – Redutowa – Wolska – Połczyńska – Dźwigowa – Wałowicka – Sympatyczna – Cegielniana – Techników – Popularna – Bolesława Chrobrego – Ryżowa – Dzieci Warszawy – Walerego Sławka – Bohaterów Warszawy – pl. Tysiąclecia – Bohaterów Warszawy – Kościuszki – Spisaka – Regulska (powrót: Regulska – Sosnkowskiego – Kościuszki) – PKP URSUS.

Jej częstotliwość nie zmieniłaby się. Autobusy nadal podjeżdżałyby na przystanki co pół godziny w szczycie, poza szczytem oraz w święto.

Projekt zmian zakłada skierowanie linii 197 na następującą trasę: GWIAŹDZISTA – Gwiaździsta – Marymoncka – al. Zjednoczenia – Żeromskiego – Perzyńskiego – Rudnickiego – Powązkowska – Obrońców Tobruku – ks. Bolesława – ks. Janusza – Obozowa – Ciołka (powrót: Ciołka – Newelska – ks. Janusza) – Górczewska – Jana Olbrachta – Stroma – Strąkowa (powrót: Strąkowa – Boznańskiej – Jana Olbrachta) – Powstańców Śląskich – Człuchowska – Lazurowa – Szeligowska – Połczyńska – podjazdy do CH Karolin – Połczyńska – Gierdziejewskiego – Czerwona Droga – Orłów Piastowskich – Keniga – URSUS-NIEDŹWIADEK.

Ponadto, na trasie linii mogłyby zostać uruchomione dodatkowe kursy skrócone (tylko w godzinach szczytu) na trasie: METRO STARE BIELANY – al. Zjednoczenia – Żeromskiego – Perzyńskiego – Rudnickiego – Powązkowska – Obrońców Tobruku – ks. Bolesława – ks. Janusza – Obozowa – Ciołka – Newelska – ks. Janusza – KOŁO (powrót bezpośrednio ks. Janusza).

Obecnie linia kursuje co 12 minut w godzinach szczytu, co kwadrans poza szczytem i co 20 minut w święta. Propozycja zakłada, że na całej trasie jej częstotliwość zostałaby zmieniona i linia kursowałaby co 15 minut zarówno w godzinach szczytu, jak i poza nimi oraz w święta. Natomiast na odcinku, na którym uruchomione byłyby szczytowe

kursy skrócone, mogłaby kursować co 7,5 minuty.

Aktualna trasa linii 112 – poprowadzona przez większą część ulicy Powstańców Śląskich – pokrywa się z trasą linii tramwajowej 11 na odcinku aż ok. 5,5 km! Tutaj również, podobnie jak w przypadku linii 184, istotne jest to, że dzięki dużej częstotliwość kursowania linii tramwajowej oraz dzięki większej pojemności tramwajów niż autobusów, połączenie tramwajowe jest znacznie bardziej atrakcyjne, a dzięki priorytetom w sygnalizacji również szybsze.

Zwiększenie częstotliwości kursowania (w godzinach szczytu) linii 197 na najbardziej obciążonym odcinku pozwoli na lepszą obsługę osiedli położonych wzdłuż ul. Obrońców Tobruku. Zapewni to lepsze połączenie z linią tramwajową w ciągu ul. Obozowej oraz z I linią metra. Skierowanie tej linii przez ul. Człuchowską pozwoli na zastąpienie linii 112 w dojazdach pomiędzy CH Karolin, a Jelonkami. Ponadto linia 197 zapewni utrzymanie połączenia pomiędzy Jelonkami a Bielanami, realizowanego dotąd przez linię 112.

Zamiana zaś odcinków tras linii 129 oraz 197 spowoduje zwiększenie częstotliwości na cieszącym się coraz większą popularnością Jelonek z Wolą przez ul. Strąkową i przejazd kolejowy.

 (aby powiększyć kliknij w schemat - link otworzy się w nowym oknie)
112_129_197_320_01

Konsultacje społeczne

ZTM rozpoczyna konsultacje społeczne w związku z projektem zmian. W trakcie ich trwania będziemy chcieli z informacjami dotrzeć do jak najliczniejszej grupy pasażerów korzystających z linii objętej projektem zmian. Dlatego akcja informacyjna będzie prowadzona na wielu różnych polach. Jednym z nich będzie oczywiście Internet. Na stronie ZTM powstała specjalna zakładka zawierająca materiały informacyjne. Informacje o rozpoczęciu konsultacji zamieszczone zostały także na facebooku i twitterze, a także na specjalnej platformie konsultacyjnej na stronie Urzędu Miasta.

Zaplanowane zostały także otwarte spotkania konsultacyjne w dzielnicach, które w największym stopniu zostaną objęte zmianami w komunikacji. Będą to: Bemowo, Wola i Bielany.

Harmonogram spotkań będzie następujący:

  • Wola – 11.03, godz. 18.00, Zespół Szkół nr 24, ul. Księcia Janusza 45/47
  • Bemowo – 12.03, godz. 18.00, Bemowskie Centrum Kultury ART.BEM, ul. Górczewska 201
  • Bielany – 17.03, godz. 18.00, Zespół Szkół nr 124, ul. Conrada 6.

Dodatkowo 9 marca odbędzie się internetowy czat z dyrektorem Zarządu Transportu Miejskiego Wiesławem Witkiem.

Pasażerowie swoje uwagi będą mogli przekazywać także pocztą tradycyjną (ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa, z dopiskiem „Bemowo konsultacje”) lub elektroniczną (adres konsultacje@ztm.waw.pl z tytułem maila „Bemowo konsultacje”) a także w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM.

Konsultacje będą trwały do 20 marca włącznie.

 

Materiały do pobrania

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Pakiet Komunikacyjny Hit Benefit!

Pakiet Komunikacyjny Hit Benefit!

Pracownik chętniej wykonuje swoje obowiązki kiedy czuje, że pracodawca o niego dba i stara się odpowiadać na jego potrzeby. Zarząd Transportu Miejskiego udostępnił możliwość zakupu benefitu, jakiego na rynku jeszcze nie było. Dzięki ofercie, przygotowanej przez agenta mobilności, przedsiębiorcy mogą dofinansować swoim pracownikom zakup biletu komunikacji miejskiej. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską