Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

konsultacje społeczne

zakończone: Bemowo

Jak powinny kursować autobusy po uruchomieniu tramwaju między ul. Radiową i Górczewską? Weź udział w konsultacjach społecznych!

Zarząd Transportu Miejskiego rozpoczyna – 27 lutego – konsultacje społeczne w sprawie zmian w komunikacji autobusowej po uruchomieniu nowego odcinka trasy tramwajowej wzdłuż ul. Powstańców Śląskich. Przygotowany przez ZTM projekt zmian obejmie nie tylko same Bemowo, ale również część Woli i Bielan. Zapraszamy do zapoznania się z projektem oraz do wyrażenia swojej opinii w sprawie propozycji zmian.

14 lutego został oddany do użytku nowy odcinek trasy tramwajowej w ciągu ul. Powstańców Śląskich. Dzięki niej możliwy stał się przejazd tramwajem z północnej do południowej części Bemowa, a także bezpośredni dojazd „po szynie” z południowej części dzielnicy na Bielany czy z północnej na Wolę i do centrum. Po nowej trasie kursuje linia tramwajowa 11 łącząca początkowe stacje I i II linii metra, czyli Młociny z Rondem Daszyńskiego. Równocześnie skrócona została trasa linii 6. Zamiast do Koła linia dojeżdża do pętli na Młocinach. W kolejnym etapie – po zakończeniu przebudowy układu drogowego ul. Powstańców Śląskich oraz skrzyżowania tej ulicy z Górczewską – planowane jest również wydłużenie trasy linii 28, która zamiast do Koła, będzie dojeżdżała do pętli Os. Górczewska.

(aby powiększyć kliknij w schemat - link otworzy się w nowym oknie) trams_320_01

Głównym założeniem projektu zmian w komunikacji autobusowej jest wycofanie z ul. Powstańców Śląskich linii 112 i 184, których znaczny odcinek tras pokrywa się z uruchomionym połączeniem tramwajowym i przeniesienie pozyskanych w ten sposób autobusów do obsługi rejonów, których obsługa komunikacyjna wymaga poprawy. Przede wszystkim do intensywnie rozbudowujących się osiedli położonych przy ul. Obrońców Tobruku. Zaproponowane zmiany obejmują funkcjonowanie 5 linii autobusowych.

(aby powiększyć kliknij w schemat - link otworzy się w nowym oknie)
 autobusy_320_02

Szczegółowe propozycje zmian w komunikacji autobusowej

Linia 167 i 184

Według propozycji linia 167 miałaby kursować na następującej trasie: SIEKIERKI-SANKTUARIUM – Gwintowa – Gościniec – Bartycka – Czerniakowska – Gagarina – Spacerowa – Goworka – Puławska – Rakowiecka – al. Niepodległości – Wawelska – Grójecka – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – al. Prymasa Tysiąclecia – Kasprzaka – Ordona – Wolska (powrót: Wolska – Kasprzaka) – Fort Wola – CM. WOLSKI.

Utrzymana zostałaby jej obecna częstotliwość kursowania, czyli co 10-12 minut w godzinach szczytu, co kwadrans poza szczytem i co 20 minut w dni świąteczne.

Linia 184 według propozycji mogłaby kursować następującą trasą: SZCZĘŚLIWICE – Szczęśliwicka – Grzymały-Sokołowskiego – Al. Jerozolimskie – al. Prymasa Tysiąclecia – Wolska – Elekcyjna – Deotymy – Obozowa – Dywizjonu 303 – Radiowa – Wrocławska – Powstańców Śląskich – al. Reymonta – Kasprowicza – METRO MŁOCINY.

Propozycja zakłada również zwiększenie jej częstotliwości kursowania. Obecnie linia kursuje co 15 minut w godzinach szczytu i co 20 minut poza godzinami szczytu i w święta. Mogłaby kursować co 10-12 minut w szczycie, co 15 minut poza szczytem i co 20 minut w dni świąteczne.

Aktualna trasa linii 184 – przez całą długość ulicy Powstańców Śląskich – pokrywa się z trasą nowej linii tramwajowej 11 aż ok. 8,5 km! „Jedenastka” również zapewnia połączenie ul. Powstańców Śląskich ze stacją metra MŁOCINY. Ponadto, dzięki dużej częstotliwość kursowania linii tramwajowej (co 10 minut w szczycie i co kwadrans poza szczytem i w święto) oraz dzięki większej pojemności tramwajów niż autobusów, połączenie tramwajowe jest znacznie bardziej atrakcyjne. Dodatkowo tramwaje są mniej niż autobusy zależne od utrudnień w ruchu. Są również szybsze dzięki priorytetowi jaki mają w sygnalizacji świetlnej.

Znaczne skrócenie trasy linii 167 wpłynie zaś korzystnie na regularność jej kursowania. Na wolskim odcinku (ciąg ulic Elekcyjna – Deotymy – Obozowa) linia 167 zostanie zastąpiona przez linię 184. A dzięki wspólnym przystankom w al. Prymasa Tysiąclecia, z jednej linii do drugiej będzie można się wygodnie przesiąść.

Dzięki zwiększeniu częstotliwości kursowania linii 184 poprawione zostanie połączenie ciągu ul. Kasprowicza z al. Reymonta i ul. Powstańców Śląskich. 

(aby powiększyć kliknij w schemat - link otworzy się w nowym oknie) 167_184_320_01

 

Linia 112, 129 i 197

Propozycja zakłada skierowanie linii 112 na krótszą trasę: CH MARKI – Toruńska – Głębocka – św. Wincentego – Kondratowicza – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – Kondratowicza – Bazyliańska – Wysockiego – Toruńska – most Grota-Roweckiego – al. Armii Krajowej – Słowackiego – Żeromskiego – al. Reymonta – Conrada – CHOMICZÓWKA.

Częstotliwość kursowania linii nie zostałaby zmieniona. Kursowałaby nadal co 10 minut w godzinach szczytu oraz co 12 minut poza godzinami szczytu i w święta.

Według propozycji linia 129 mogłaby kursować na nowej trasie: KOŁO – Obozowa – Ciołka (powrót: Ciołka – Newelska – ks. Janusza – Obozowa – KOŁO) – Górczewska – Jana Olbrachta – Redutowa – Wolska – Połczyńska – Dźwigowa – Wałowicka – Sympatyczna – Cegielniana – Techników – Popularna – Bolesława Chrobrego – Ryżowa – Dzieci Warszawy – Walerego Sławka – Bohaterów Warszawy – pl. Tysiąclecia – Bohaterów Warszawy – Kościuszki – Spisaka – Regulska (powrót: Regulska – Sosnkowskiego – Kościuszki) – PKP URSUS.

Jej częstotliwość nie zmieniłaby się. Autobusy nadal podjeżdżałyby na przystanki co pół godziny w szczycie, poza szczytem oraz w święto.

Projekt zmian zakłada skierowanie linii 197 na następującą trasę: GWIAŹDZISTA – Gwiaździsta – Marymoncka – al. Zjednoczenia – Żeromskiego – Perzyńskiego – Rudnickiego – Powązkowska – Obrońców Tobruku – ks. Bolesława – ks. Janusza – Obozowa – Ciołka (powrót: Ciołka – Newelska – ks. Janusza) – Górczewska – Jana Olbrachta – Stroma – Strąkowa (powrót: Strąkowa – Boznańskiej – Jana Olbrachta) – Powstańców Śląskich – Człuchowska – Lazurowa – Szeligowska – Połczyńska – podjazdy do CH Karolin – Połczyńska – Gierdziejewskiego – Czerwona Droga – Orłów Piastowskich – Keniga – URSUS-NIEDŹWIADEK.

Ponadto, na trasie linii mogłyby zostać uruchomione dodatkowe kursy skrócone (tylko w godzinach szczytu) na trasie: METRO STARE BIELANY – al. Zjednoczenia – Żeromskiego – Perzyńskiego – Rudnickiego – Powązkowska – Obrońców Tobruku – ks. Bolesława – ks. Janusza – Obozowa – Ciołka – Newelska – ks. Janusza – KOŁO (powrót bezpośrednio ks. Janusza).

Obecnie linia kursuje co 12 minut w godzinach szczytu, co kwadrans poza szczytem i co 20 minut w święta. Propozycja zakłada, że na całej trasie jej częstotliwość zostałaby zmieniona i linia kursowałaby co 15 minut zarówno w godzinach szczytu, jak i poza nimi oraz w święta. Natomiast na odcinku, na którym uruchomione byłyby szczytowe

kursy skrócone, mogłaby kursować co 7,5 minuty.

Aktualna trasa linii 112 – poprowadzona przez większą część ulicy Powstańców Śląskich – pokrywa się z trasą linii tramwajowej 11 na odcinku aż ok. 5,5 km! Tutaj również, podobnie jak w przypadku linii 184, istotne jest to, że dzięki dużej częstotliwość kursowania linii tramwajowej oraz dzięki większej pojemności tramwajów niż autobusów, połączenie tramwajowe jest znacznie bardziej atrakcyjne, a dzięki priorytetom w sygnalizacji również szybsze.

Zwiększenie częstotliwości kursowania (w godzinach szczytu) linii 197 na najbardziej obciążonym odcinku pozwoli na lepszą obsługę osiedli położonych wzdłuż ul. Obrońców Tobruku. Zapewni to lepsze połączenie z linią tramwajową w ciągu ul. Obozowej oraz z I linią metra. Skierowanie tej linii przez ul. Człuchowską pozwoli na zastąpienie linii 112 w dojazdach pomiędzy CH Karolin, a Jelonkami. Ponadto linia 197 zapewni utrzymanie połączenia pomiędzy Jelonkami a Bielanami, realizowanego dotąd przez linię 112.

Zamiana zaś odcinków tras linii 129 oraz 197 spowoduje zwiększenie częstotliwości na cieszącym się coraz większą popularnością Jelonek z Wolą przez ul. Strąkową i przejazd kolejowy.

 (aby powiększyć kliknij w schemat - link otworzy się w nowym oknie)
112_129_197_320_01

Konsultacje społeczne

ZTM rozpoczyna konsultacje społeczne w związku z projektem zmian. W trakcie ich trwania będziemy chcieli z informacjami dotrzeć do jak najliczniejszej grupy pasażerów korzystających z linii objętej projektem zmian. Dlatego akcja informacyjna będzie prowadzona na wielu różnych polach. Jednym z nich będzie oczywiście Internet. Na stronie ZTM powstała specjalna zakładka zawierająca materiały informacyjne. Informacje o rozpoczęciu konsultacji zamieszczone zostały także na facebooku i twitterze, a także na specjalnej platformie konsultacyjnej na stronie Urzędu Miasta.

Zaplanowane zostały także otwarte spotkania konsultacyjne w dzielnicach, które w największym stopniu zostaną objęte zmianami w komunikacji. Będą to: Bemowo, Wola i Bielany.

Harmonogram spotkań będzie następujący:

  • Wola – 11.03, godz. 18.00, Zespół Szkół nr 24, ul. Księcia Janusza 45/47
  • Bemowo – 12.03, godz. 18.00, Bemowskie Centrum Kultury ART.BEM, ul. Górczewska 201
  • Bielany – 17.03, godz. 18.00, Zespół Szkół nr 124, ul. Conrada 6.

Dodatkowo 9 marca odbędzie się internetowy czat z dyrektorem Zarządu Transportu Miejskiego Wiesławem Witkiem.

Pasażerowie swoje uwagi będą mogli przekazywać także pocztą tradycyjną (ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa, z dopiskiem „Bemowo konsultacje”) lub elektroniczną (adres konsultacje@ztm.waw.pl z tytułem maila „Bemowo konsultacje”) a także w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM.

Konsultacje będą trwały do 20 marca włącznie.

 

Materiały do pobrania

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Odkorkuj się i jedź

Odkorkuj się i jedź

Każdy kierowca dobrze wie, co to znaczy stać w korku. Minuty mijają, wskazówki zegarka tykają „coraz głośniej”, a kolumna samochodów przesuwa się powolutku w kierunku kolejnych świateł. Spóźnienie do pracy, do lekarza czy na spotkanie jest w takiej sytuacji niemal pewne, a przecież, po dojechaniu na miejsce, trzeba jeszcze gdzieś zaparkować auto w centrum miasta. Nerwy, hałas, spaliny - tego wszystkiego można uniknąć, wybierając komunikację miejską. Tylko co zrobić, jeśli się mieszka poza Warszawą? W takiej sytuacji doskonałym rozwiązaniem są parkingi "Parkuj i Jedź", które istnieją w stolicy już dziesięć lat. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską