Dzień otwarty na stacji C20 Kondratowicza – ZTM Warszawa

Dzień otwarty na stacji C20 Kondratowicza

Grafika - stylizowany fragment Warszawy z palmą na rondzie

W niedzielę, 19 września zapraszamy na dzień otwarty na kolejnej stacji rozbudowywanej drugiej linii metra – C20 Kondratowicza.

Tym razem swoje podwoje przed mieszkańcami otworzy stacja C20 Kondratowicza w dzielnicy Targówek. Serdecznie zapraszam warszawianki i warszawiaków na dzień otwarty, który potrwa od godz. 11.00 do godz. 15.00  – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Zwiedzający zejdą na poziom antresoli, gdzie układane są okładziny ścienne. Będzie można zobaczyć, jak montowane są instalacje techniczne podziemnej kolei. Zostaną też zaprezentowane pomieszczenia techniczne i peron pasażerski.
Warunkiem udziału w wydarzeniu jest przyniesienie wydrukowanego i podpisanego poniższego regulaminu wydarzenia.

Zasady uczestnictwa w dniu otwartym

Wejście na teren stacji będzie wejściem nr X, od strony parkingu przy Urzędzie Dzielnicy Targówek. Ze względu na stan etapu budowy, nie było możliwe przygotowanie trasy dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami, poruszających się na wózkach oraz dzieci wymagających w nich przewożenia. 

Wymagany jest odpowiedni strój:

Zwiedzający nie mogą być pod wpływem alkoholu lub środków odurzających. Wykonawca ma prawo odmówić wstępu na budowę osobom, których zachowanie wskazuje na stan po spożyciu alkoholu lub środków odurzających. Może też odmówić zwiedzającemu dalszej wycieczki po placu budowy, jeżeli kierowane przez niego prośby zostaną przez zwiedzającego zignorowane. Wszystkie ograniczenia są tylko i wyłącznie dla bezpieczeństwa zwiedzających.


Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie inwestycji 1 397 895 000 zł. Dokończenie odcinka wschodniego-północnego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.

stopka unijna projektu budowy II linii metra - III etap

Ostatnia aktualizacja 16 września 2021

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.