Na Bródnie praca wre – ZTM Warszawa

Na Bródnie praca wre

zdjęcie - budowa stacji Bródno - wejście na stację

Na stacjach odcinka wschodnio-północnego linii M2 trwają intensywne prace instalacyjne i wykończeniowe.

Na wszystkich stacjach na poziomach antresoli układane są już posadzki. Na części ścian pojawiły się gładzie i wstawiono docelowe drzwi. Gotowe są też słupy peronowe, wykonane z betonu architektonicznego.

Sukcesywnie wyposażane są pomieszczenia techniczne stacji. Jako pierwsze docelowego kształtu nabrały pomieszczenia podstacji energetycznych. W pozostałych trwa montaż instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej, hydrantowej i wentylacji.

Przez pozostawione w stropach otwory technologiczne przetransportowano już do wnętrza schody ruchome, które są montowane w docelowych miejscach.

Przybywa też tras kablowych w tunelach, gdzie układane są kilometry instalacji całoliniowych.

Postępują prace torowe w tunelach i na rozjazdach – tuż przed stacją C21 Bródno oraz w komorze torów odstawczych. Trwa montaż wibroizolacji, zbrojenie podtorza i układanie szyn, po których jeździć będą pociągi warszawskiego metra. W tunelach pomiędzy stacjami C21 „Bródno” i C20 „Kondratowicza” ułożono już niemal 1 000 m torowiska.

Zakończenie prac na tym odcinku przewidywane jest latem przyszłego roku.


Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie inwestycji 1 397 895 000 zł. Dokończenie odcinka wschodniego-północnego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.

stopka unijna projektu budowy II linii metra - III etap. Projekt jest finansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Pogramu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

Ostatnia aktualizacja 21 września 2021

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.