Próbne panele na odcinku zachodnim – ZTM Warszawa

Próbne panele na odcinku zachodnim

zdjęcie próbki panelu sufitowego na stacji metra

Perony stacji Ulrychów i Bemowo nabierają docelowego kształtu. Wśród wielu prac wykończeniowych, uwagę przykuwają kolorowe panele na ścianie zatorowej i na suficie. Są to próbne modele elementów wystroju, który na co dzień będą oglądać pasażerowie po zakończeniu budowy.

Próbne panele pojawiły się na stacjach wprawdzie na kilka dni, jako próbka i odwzorowanie materiału przedstawionego przez projektanta, jednak rozbudzają wyobraźnię i pokazują elementy docelowe stacji. Strop stacji pokryją kasetony akustyczne. Skośne względem osi peronu na stacji C04 Bemowo i równoległe do osi peronu na stacji C05 Ulrychów. Ściany zatorowe pokryte zostaną blachą kortenowską (C04 Bemowo) i patynowanej miedzi (C05 Ulrychów). Elementami charakterystycznymi będą szklane, podświetlane słupy w rejonie wyjść z peronów.

Oprócz paneli, na stacjach montowane są schody ruchome i wyposażenie szybów windowych. Układane są kolejne metry posadzek na poziomie antresoli i peronu. Niemal gotowe są już słupy peronowe. Przybywa też tras kablowych na ścianie zatorowej stacji i w tunelach.

Autorem koncepcji wystroju stacji na budowanym obecnie odcinku zachodnim jest Andrzej M. Chołdzyński. To projektant znany z takich realizacji jak wystrój stacji A18 Plac Wilsona, stacji odcinka bielańskiego linii M1 oraz odcinka centralnego linii M2.


Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z nieco ponad dwóch i pół kilometra tuneli oraz dwóch stacji: C05 „Ulrychów” – położonej w ciągu ul. Górczewskiej i C04 „Bemowo” zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Za stacją C04 będą się znajdować tory odstawcze dla pociągów metra. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawca otrzyma za zrealizowanie inwestycji 959 249 940,00 zł. Drugi etap budowy odcinka zachodniego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł uzyskano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.

stopka unijna projektu budowy II linii metra - III etap. Projekt jest finansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Pogramu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020

Ostatnia aktualizacja 10 czerwca 2021

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.