Autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego jeżdżą już nowym buspasem na ul. Puławskiej, pomiędzy węzłem „Wyścigi” i pętlą Metro Wilanowska.
Pas dla autobusów obowiązuje na obu jezdniach od 24 lipca. Mogą nim jeździć również karetki, pojazdy miejskiego transportu osób niepełnosprawnych, motocykle oraz taksówki.
Autobusy WTP mają do dyspozycji prawie 64 kilometry wydzielonych pasów dla komunikacji miejskiej. To nie wszystko. Niektóre ulice dostępne są wyłącznie lub przede wszystkim dla autobusów. Takich odcinków jest ponad pięć kilometrów. Autobusy swoje pasy dzielą również z tramwajami – poruszają się wspólnym torowiskiem tramwajowo-autobusowym. Tak jest w al. „Solidarności” oraz na ul. 11 Listopada.
Najdłuższy warszawski buspas jest na ul. Radzymińskiej i al. „Solidarności”. Zaczyna się niemal na granicy miasta, przy ulicy Krynoliny, a kończy na pl. Bankowym. Ma on dokładnie 7775 metrów długości. Na tym odcinku jest też najdłuższy w Warszawie „trambuspas”. Autobusy i tramwaje kursują tu razem na odcinku 2,7 kilometra.
Opublikowano 27 lipca 2020
Ostatnia aktualizacja 29 lipca 2020