Tysiące głosów mieszkańców – ZTM Warszawa

Tysiące głosów mieszkańców

Konsultacje na Woli

Zakończyły się konsultacje społeczne na temat proponowanych zmian w komunikacji po otwarciu trzech nowych stacji metra linii M2 na Woli. Zebraliśmy kilka tysięcy uwag.

Zaproponowaliśmy korekty lub zmiany tras 26 linii autobusowych tak aby jak najlepiej skomunikować zachodnią część Warszawy i gminy aglomeracji z najsprawniejszym środkiem komunikacji jakim jest metro. Konsultacje rozpoczęliśmy jeszcze w zeszłym roku, na początku grudnia 2019 r. Zbieraliśmy opinie pasażerów za pośrednictwem poczty elektronicznej, tradycyjnej, telefonicznie a także na spotkaniach z mieszkańcami. Zależy nam na tym, aby na takich spotkaniach kontakt z mieszkańcami był jak najbliższy, dlatego mają one formę rozmów przy stolikach. Tłumaczymy i objaśniamy nasze propozycje oraz słuchamy mieszkańców. Zbieramy ich pomysły, uwagi i opinie. To nie jest tylko prezentacja projektu zmian – to dialog z pasażerami. Wspólnie wypracowujemy takie rozwiązania, które są najlepsze.

Konsultacje rozpoczęliśmy od czatu z dyrektorem Zarządu Transportu Miejskiego – przez dwie godziny dyskutowało z nim ok. 200 osób. Przygotowaliśmy siedem spotkań z mieszkańcami w kilku dzielnicach – na Bemowie, Woli, Bielanach i w Śródmieściu. Przyszło na nie w sumie ok. 700 osób. Najwięcej zainteresowanych przyszło do Szkoły Podstawowej nr 63 na Woli – ok. 160 osób, najmniejszym zainteresowaniem cieszyło się spotkanie na Bielanach – było na nim ok. 40 osób. Z urny wystawianej na spotkaniach wyjęliśmy 483 wypełnione ankiety i 11 innych pism różnego rodzaju. Najwięcej uwag i wniosków wpłynęło do nas pocztą elektroniczną – otrzymaliśmy dokładnie 3699 maili.

Do informowania o projekcie i konsultacjach używaliśmy stron internetowych Warszawskiego Transportu Publicznego i Zarządu Transportu Miejskiego oraz naszych profili w mediach społecznościowych – w sumie opublikowaliśmy 43 wiadomości. Ponad 31 tys. osób zapoznało się z informacjami na stronach internetowych WTP i ZTM, posty na Facebooku przeczytało prawie 139 tys. a tweety odebrało prawie 95 tys. użytkowników.

Teraz wszystkie zebrane materiały będą analizowane, powstanie raport z konsultacji oraz ostateczny projekt zmian w komunikacji. Zaprezentujemy go w marcu.

Ostatnia aktualizacja 12 lutego 2020