W internetowej sieci – ZTM Warszawa

W internetowej sieci

ZTM już od kilku lat stawia na nowoczesne, mobilne technologie sprzedaży biletów. Część biletów z taryfy ZTM można kupić on-line, korzystając z usługi e-WKM, uruchomionej w czerwcu 2010 roku. Takiej możliwości nie mają jeszcze pasażerowie wielu europejskich miast, m.in. Amsterdamu, Madrytu, Paryża czy Berlina.

Z szybkiej i wygodnej formy zakupu biletów długookresowych – bezpośrednio z domu, o każdej porze dnia i nocy – poprzez specjalną witrynę internetową https://www.ztm.waw.pl/mock.php?c=174&l=1 mogą korzystać właściciele spersonalizowanych Warszawskich Kart Miejskich oraz Elektronicznych Legitymacji Studenckich (ELS), Elektronicznych Legitymacji Uczniowskich (ELU), Miejskich Kart Płatniczych CitiBank i Extrakart. Sprzedaż jest doskonale zabezpieczona, zgodnie z obowiązującymi certyfikatami THAWTE i SSL. Za bilety można zapłacić kartą płatniczą lub tzw. szybkim przelewem.

Wygoda tego rozwiązania została doceniona przez mieszkańców stolicy. W 2010 roku przez Internet sprzedawano co miesiąc ponad czterysta biletów 30- i 90-dniowych. Rok później sprzedaż wzrosła średnio o 30 proc. – do ponad 530 sztuk.

Bilety kupione za pośrednictwem Internetu można kodować w kilkudziesięciu specjalnych urządzeniach, zwanych „kodomatami”, zainstalowanych na stacjach metra (na bocznej ścianie automatów biletowych) oraz w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM. Należy jednak pamiętać o konieczności aktywacji biletu w bramce metra lub kasowniku.

ZTM planuje ustawienie do­datkowych urządzeń na lotni­sku, w centrach handlowych, na uczelniach, w akademikach i szpitalach. Do kodowania internetowych biletów – oprócz specjalnie dedykowanych urządzeń – w przyszłości będzie można wykorzystać również  automaty biletowe, parkomaty, a do­celowo także kasowniki w pojazdach komu­nikacji miejskiej.

Kampania „Bilety ZTM –  bliżej, niż myślisz”, informująca o możliwościach zakupu biletów w stolicy rozpoczęła się 1 lutego br. Turyści odwiedzający Warszawę oraz mieszkańcy dowiedzą się, gdzie i w ilu punktach można kupić bilety, i za pośrednictwem jakich technologii oraz urządzeń można zapłacić za przejazd. Akcja potrwa do 24 lutego br.

Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.