Daleka droga do parkingu na Gocławku – ZTM Warszawa

Daleka droga do parkingu na Gocławku

W związku z artykułem, który ukazał się w jednej z gazet, opisującym miejskie plany utworzenia węzła i parkingu przesiadkowego na Gocławku, Zarząd Transportu Miejskiego przedstawia informacje dotyczące stanu zaawansowania inwestycji.

ZTM aktualnie prowadzi II etap projektu polegającego na budowie parkingów przesiadkowych P+R. Zakłada on realizację następujących obiektów: Metro Ursynów (już działa), Anin (już działa), Rembertów (projektowany), Okęcie (w budowie), Wawer (niebawem rozpocznie się budowa), Ursus-Niedźwiadek (w fazie projektu) oraz Wesoła (czekamy na udostępnienie terenu).

Według ekspertów ZTM byłoby zasadne – równocześnie z pracami przy II etapie –  rozpoczęcie przygotowania do realizacji III etapu, który jest przewidziany na lata 2014 – 2018. Stołeczny organizator komunikacji wystąpił do Biura Rozwoju Miasta z wnioskiem o przyznanie funduszy na ten cel. Obecnie ZTM nie dysponuje pieniędzmi niezbędnymi do rozpoczęcia działań.

W oparciu o studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz projektowanych i uchwalonych miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego (które uwzględniają również węzły przesiadkowe), ZTM przygotował dokument, w którym wskazuje najlepsze, zdaniem jednostki, lokalizacje parkingów III etapu. Dokument ten został przesłany do miejskiego Biura Drogownictwa i Komunikacji.

Obecnie, w wyniku przetargu ogłoszonego przez to biuro, powstaje opracowanie  „Analiza lokalizacji na terenie m. st. Warszawy parkingów „Parkuj i Jedź” przewidzianych do realizacji w latach 2014 – 2018”.  Dopiero w nim zostanie wskazane, gdzie powinny powstać parkingi przesiadkowe, a także jakiej powinny być wielkości. Wynika z tego, że ostateczne decyzje w sprawie lokalizacji postojów P+R jeszcze nie zapadły. Nie można więc na obecnym etapie podawać, nawet w przybliżeniu, daty rozpoczęcia lub zakończenia inwestycji. Sytuację komplikuje fakt, że obecnie na realizację parkingu na Gocławku, nie ma pieniędzy, gdyż nie jest uwzględniony w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym, czyli kluczowym dokumencie dotyczącym najważniejszych inwestycji, które będą realizowane przez miasto stołeczne Warszawa.

Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.