Będzie buspas na Puławskiej – ZTM Warszawa

Będzie buspas na Puławskiej

zdjęcie znaku poziomego informującego o buspasie

Trwa wyznaczanie buspasa na ul. Puławskiej na odcinku od węzła „Wyścigi” do pętli autobusowej przy al. Wilanowskiej.

Pas dla autobusów będzie obowiązywać na obu jezdniach od 24 lipca. Dopuszczony będzie na nim ruch karetek, pojazdów miejskiego transportu osób niepełnosprawnych, motocykli oraz taksówek.

Wyznaczenie nowego buspasa to poważna ingerencja w organizację ruchu. Dlatego przed podjęciem decyzji przeprowadzamy szczegółowe analizy, które pozwalają ocenić faktyczną efektywność buspasa. Wśród analizowanych czynników znajdują się m.in. natężenie ruchu pojazdów transportu zbiorowego i pojazdów prywatnych, okres funkcjonowania buspasa, straty czasowe w ruchu komunikacji miejskiej występujące przed wprowadzeniem usprawnienia, liczba skrzyżowań oraz długość odcinków prostych (od skrzyżowania do skrzyżowania).

Motocykle na buspasach

Zgodnie z zapowiedzią prezydenta Rafała Trzaskowskiego, rozpoczęliśmy również proces wpuszczenia motocyklistów na buspasy. Przez ostatnie miesiące trwało projektowanie i opiniowanie zmian w organizacji ruchu.

Pierwsi motocykliści pojawili się na buspasach dwa lata temu. Wtedy testowo dopuszczono ich wjazd na buspasy na Trasie Łazienkowskiej i na ciągu ul. Radzymińskiej i al. Solidarności. Teraz, w miarę wprowadzania nowego oznakowania i wdrażania nowych buspasów, motocykliści będą mogli jeździć wszystkimi. W czerwcu wytyczony został wydzielony pas w al. „Solidarności” od ul. Z. Jórskiego do Łodygowej, ma on ok. 1700 metrów długości. Także po zakończeniu obecnie trwających prac, motocykliści będą mogli poruszać się również po buspasie na Puławskiej.

W kolejnym etapie chcemy wdrożyć nowe buspasy z oznakowaniem pozwalającym na poruszanie się nimi motocykli na ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. (na odc. Grójecka-Szczęśliwicka) oraz na Modlińskiej (na odc. płk. R. Kuklińskiego-Elektronowa). Trwają ostatnie przygotowania. 

Autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego mają do dyspozycji prawie 64 kilometry wydzielonych pasów dla komunikacji miejskiej. To nie wszystko. Niektóre ulice dostępne są wyłącznie lub przede wszystkim dla autobusów. Takich odcinków jest ponad pięć kilometrów.

Autobusy swoje pasy dzielą również z tramwajami – poruszają się wspólnym torowiskiem tramwajowo-autobusowym. Tak jest w al. „Solidarności” oraz na ul. 11 Listopada. Najdłuższy warszawski buspas jest na ul. Radzymińskiej i al. „Solidarności”. Zaczyna się niemal na granicy miasta, przy ulicy Krynoliny, a kończy na pl. Bankowym. Ma on dokładnie 7775 metrów długości. Na tym odcinku jest też najdłuższy w Warszawie „trambuspas”. Autobusy i tramwaje kursują tu razem na odcinku 2,7 kilometra.

Ostatnia aktualizacja 15 lipca 2020

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.