Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

hobby

MAN A35 /NM 223/ (od 2002)

MAN NM 223; Żerań FSO; maj 2003MAN NM 223; ul. Dobra; czerwiec 2010

W rozstrzygniętym w 2002 roku przetargu MZA na dostawę 15 autobusów klasy midi zwyciężyła firma MAN oferująca model NM 223.

MAN NM 223 jest przedstawicielem trzeciej generacji autobusów budowanych w firmie MAN. Po raz pierwszy został zaprezentowany w 2000 roku na targach IAA we Frankfurcie. Dzięki zastosowaniu modułowej koncepcji nadwozia możliwe było zastosowanie wielu elementów z modeli większych oraz powiększenie oferty o dowolne warianty długości, układu drzwi i wyposażenia wnętrza.W autobusie zastosowano silnik MAN D0836 LOH 07 w układzie wieżowym, spełaniający normę Euro-3. Na tylnej osi zastosowano pojedyncze opony Super Single, dzięki czemu uzyskano wewnątrz szersze przejście pomiędzy siedzeniami mimo mniejszej o 15 cm od standardowej szerokości nadwozia. Standardowo, autobus wyposażono w automatyczną skrzynię biegów, siedzenia z miękką wkładką, żółte poręcze, pneumatyczne zawieszenie ze sterowaniem elektronicznym, elektroniczne tablice kierunkowe z informacją pasażerską. Nietypowo, drzwi środkowe i tylne są odskokowe. Pierwszy midibus MAN NM223 został dostarczony do Warszawy 12 grudnia 2002 r. Po dostawie pozostałych 15 sztuk midibusy regularnie pojawiały się na liniach: 104, 126, 132, 133, 134, 304 i 326.

Dostawy autobusów:

rok numery liczba
2002 1302 1
2003 1301, 1303-1315 14

Dane techniczne:

długość
[mm]
szerokość
[mm]
wysokość
[mm]
rozstaw
osi
[mm]
liczba
miejsc
liczba
miejsc
siedz.
liczba
drzwi
wysokość
podłogi
silnik skrzynia biegów
I II ost. typ poj. moc
9665 2350 2879 4410 80 14 3 320 340 340 MAN
D0836 LOH03
6,87 220 Voith D851.3-A

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Metro odkrywa Warszawę

Metro odkrywa Warszawę

Budowa metra to nie tylko wielkie wyzwanie inwestycyjne i szansa na wygodniejszy oraz sprawniejszy transport dla mieszkańców i gości stolicy. To także znakomita okazja do zajrzenia w głąb ziemi i wydobycia skarbów, które od wielu lat tam przechowuje. Budowa metra to przecież gruntowne przekopywanie Warszawy wzdłuż i wszerz, a więc gratka dla archeologów. Znalezione ostatnio szczątki prehistorycznego zwierzęcia to tylko jeden z wielu fragmentów przeszłości, odsłoniętych przez koparki. Co jeszcze udało się znaleźć podczas budowy warszawskiego metra? Co znalezione przedmioty mówią nam o historii Warszawy? więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską