Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Umowa na P+R Żerań podpisana

Umowa na P+R Żerań podpisana

Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę na zaprojektowanie i wybudowanie nowego parkingu P+R na warszawskim Żeraniu. Na parkingu będzie miejsce dla 220 samochodów i 110 rowerów. Planowany czas realizacji inwestycji to około półtora roku.

Parking P+R Żerań PKP zostanie zbudowany na Białołęce, w sąsiedztwie stacji kolejowej PKP Warszawa Żerań, w rejonie skrzyżowania ulic Płochocińskiej i Marywilskiej. Obecnie to tereny przede wszystkim przemysłowe, ale przewidziane do intensywnej zabudowy.

Parking P+R Żerań PKP będzie obiektem jednopoziomowym (na poziomie terenu), mającym co najmniej 220 miejsc postojowych dla samochodów osobowych (w tym 4 proc. przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami) i przynajmniej 110 zadaszonych stanowisk dla rowerów. Obok powstaną miejsca postojowe „2+” dla osób dzielących podróże oraz strefy postojowe K+R (Kiss and Ride). Zbudowany zostanie także parterowy budynek gospodarczo-techniczny. Parking będzie wykorzystywał odnawialne źródła energii (OZE). Zostanie również wyposażony w stację ładowania pojazdów o napędzie elektrycznym.

Firma MKL-Bud ma 540 dni od momentu podpisania umowy na zrealizowanie inwestycji. Wartość przedsięwzięcia to 10 799 400 zł.

Projekt budowy parkingów strategicznych P+R w Warszawie jest dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020. Projekt wpisuje się w cele Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego 2014-2020+. Otrzymał dofinansowanie w wysokości 3,68 mln zł. Całkowita wartość przedsięwzięcia to ponad 5,6 mln zł.

Budowa parkingu pozwoli podróżującym na pozostawienie samochodów w dogodnej lokalizacji oraz przesiadkę do komunikacji miejskiej. Poprawi się płynność ruchu oraz zmniejszy negatywny wpływ transportu na środowisko naturalne. Głównym celem projektu jest poprawa jakości powietrza poprzez ograniczenie emisji zanieczyszczeń oraz gazów cieplarnianych spowodowanej przez zwiększony ruch drogowy.

W Warszawie korzystać można z 16 parkingów P+R. Ostatni z nich, parking Parkuj i Jedź Młociny IV otwarty został w lipcu 2018 r. Codziennie umożliwiają one przesiadkę do Warszawskiego Transportu Publicznego ponad 4300 kierowcom samochodów oraz ponad 670 rowerzystom. Bezpłatnie z obiektów tych mogą korzystać osoby posiadające ważne bilety krótkookresowe (dobowe, 3-dniowe, weekendowe) oraz długookresowe (30- i 90-dniowe). Dzięki parkingom Parkuj i Jedź do centrum Warszawy wjeżdża mniej samochodów, a kierowcy dojeżdżający z okolicznych miejscowości nie muszą się martwić o to, gdzie zaparkować auto. Mniej zużytego paliwa to mniej spalin i lepsza jakość powietrza w stolicy.

opublikowano 4 lipca 2019r.
ostatnia aktualizacja 4 lipca 2019r.

zaplanuj podróż

kalandarz
Zobacz nową stronę Warszawskiego Transportu Publicznego! Zobacz nową stronę Zarządu Transportu Miejskiego! RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Komunikacja w wakacyjnym nastroju

Komunikacja w wakacyjnym nastroju

Letnie miesiące to tradycyjnie czas, kiedy warszawiacy wyjeżdżają na zasłużony wypoczynek. Dzieci nie chodzą do szkoły, studenci zdążyli ochłonąć po egzaminach, wiele osób bierze urlopy. Komunikacja miejska może także pomóc w wakacyjnej rozrywce. Warto wybrać się na przejażdżkę jedną z zabytkowych linii albo skorzystać z Zielonej Mapy i pojechać na cały dzień do jednego z atrakcyjnych przyrodniczo miejsc aglomeracji. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską