Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Budowa metra na Bemowie – objazdy

Budowa metra na Bemowie – objazdy

Jak poprowadzone zostały objazdy i zmiany w układzie komunikacyjnym spowodowane budową stacji „Ulrychów” i „Powstańców Śląskich”? Ich organizacja odbyła się tak, by w rejonie placów budów odbywał się jak najsprawniej.

Wdrożenie czasowej organizacji ruchu, w związku z budową metra na Bródnie, dobrze pokazało jak ważne jest właściwe przygotowanie zmian. Dzięki odpowiedniemu etapowaniu prac udało nam się ograniczyć utrudnienia, a mieszkańcy mieli czas by się z nimi zapoznać. Nie inaczej chcemy działać rozbudowując metro z Woli na Bemowo. Dlatego postanowiliśmy jako pierwszą wprowadzić tak zwaną „fazę zero” tak, aby przygotować warszawiaków na dalsze zmiany. Te planujemy w czerwcu – mówi Robert Soszyński, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Stacja C05 „Ulrychów” powstanie pod ul. Górczewską na wysokości centrum handlowego. Na czas jej budowy południowa jezdnia tej arterii zostanie wyłączona z ruchu na odcinku od zjazdu na „ślimak” prowadzący na teren galerii handlowej do ul. Białowiejskiej. Kierowcy jadący od strony Bemowa będą mogli dojechać południową jezdnią ul. Górczewskiej tylko do tego zjazdu. Wyjazd z centrum handlowego będzie odbywał się północną jezdnią w kierunku Bemowa. Tak, jak dotychczas północną jezdnią w obydwu kierunkach będą poruszały się wyłącznie pojazdy komunikacji miejskiej, taksówki, MTON, służby miejskie, pojazdy z identyfikatorem MW oraz posiadacze karty parkingowej wydawanej osobom z niepełnosprawnościami. Przystanek autobusowy w kierunku centrum, znajdujący się obecnie na wysokości ul. Białowiejskiej, zostanie przesunięty bliżej ul. W. Przanowskiego.

Wprowadzane zmiany w ruchu będą dotyczyły także ulic poprzecznych do ul. Górczewskiej. Ulice Białowiejska, Szańcowa, W. Przanowskiego, Mroczna i T. Krępowieckiego będą miały połączenie z południową jezdnią ul. Górczewskiej (na południowej jezdni ul. Górczewskiej, pomiędzy ulicami Białowiejską a Krępowieckiego, będą obowiązywały dwa kierunki ruchu), ale wyjazd z tego obszaru będzie możliwy jedynie przez ul. T. Krępowieckiego do Jana Olbrachta. Wynika to z ograniczenia ul. Górczewskiej, z jednej strony przez plac budowy stacji „Ulrychów”, a z drugiej „Księcia Janusza”.

Obowiązują także zmiany w ruchu związane z budową stacji C04 „Powstańców Śląskich”, która powstanie pod południową jezdnią ul. Górczewskiej na wysokości Urzędu Dzielnicy Bemowo. W tzw. „fazie zero” prac, która trwa od 17 maja wyłączone z ruchu zostały skrajne pasy obydwu jezdni ul. Górczewskiej wzdłuż torowiska tramwajowego na odcinku od ul. Z. Klemensiewicza do Powstańców Śląskich, a także jeden pas  północnej jezdni  przy skrzyżowaniu z ul. S. Konarskiego. Skręt w lewo w ul. S. Konarskiego jest możliwy z sąsiedniego pasa. Zmiany obowiązują także na samym skrzyżowaniu ulic Powstańców Śląskich i Górczewskiej. Zamknięte zostały przejazdy dla rowerów przez ul. Powstańców Śląskich po południowej stronie skrzyżowania oraz przez ul. Górczewską po jego wschodniej stronie. Rowerzyści są kierowani do przejazdów po północnej stronie skrzyżowania.

Zmieniły się trasy tramwajów linii 10, 11, 26 oraz 28. Szczegółowe informacje są TUTAJ. Na przystankach w tygodniu poprzedzającym zmiany, jak również tydzień po ich wprowadzeniu obecni będą informatorzy Zarządu Transportu Miejskiego, a w autobusach i tramwajach kursujących na Bemowie pojawią się ulotki i specjalne podwieszki informacyjne.

Rusza punkt informacyjny

Wraz z początkiem zasadniczego etapu budowy uruchomiony został tymczasowy punkt informacyjny. Placówka jest czynna w dni robocze od godz. 9.00 do 17.00. Na miejscu przedstawiciele wykonawcy udzielają wszelkich informacji dotyczących technologii budowy oraz zmian w organizacji ruchu. Punkt stoi nieopodal ul. L. Kossutha, po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania ul. Powstańców Śląskich i Górczewskiej.

Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z dwóch i pół kilometra tuneli oraz stacji Ulrychów (C05) i Powstańców Śląskich (C04). Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawca na zrealizowanie projektu wartego 959 249 940,00 zł ma czas do listopada 2021 roku.

opublikowano 7 maja 2019r.
ostatnia aktualizacja 22 maja 2019r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Dziesięć lat linii lokalnych

Dziesięć lat linii lokalnych

Dziesięć lat temu na trasy w aglomeracji warszawskiej wyruszyły autobusy linii lokalnych. Chyba mało kto wtedy przypuszczał, jak wielki sukces odniosą. To było coś nowego, a jednocześnie oferta, której potrzebowali mieszkańcy podwarszawskich gmin. Nic dziwnego, że po Lesznowoli, która pierwsza włączyła się we współpracę z Zarządem Transportu Miejskiego, dołączały kolejne samorządy i linie dowozowe powstają w dalszym ciągu – dziś jest ich 48. Tego jubileuszu nie byłoby bez dobrej współpracy ZTM z władzami podwarszawskich gmin. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską