Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Na zachodzie… dużo zmian!

Na zachodzie… dużo zmian!

Na budowie zachodniego odcinka II linii metra trwają intensywne prace wykończeniowe. Montowane są kolejne kilometry torowiska, wyposażane pomieszczenia techniczne, układane posadzki kamienne. Na powierzchni trwają przygotowania do zasypania stropu stacji Księcia Janusza.

Niemal połowa z siedmiu kilometrów torowiska jest już ułożona i zabetonowana w tunelach oraz przy peronach stacji wolskiego odcinka M2. Trwają prace przy montażu ok. 200 km tras kablowych. Docelowo na stacjach Płocka, Młynów, Księcia Janusza i pomiędzy nimi ułożonych zostanie 553 km kabli.

Intensywne prace trwają również na peronach i w przestrzeniach technologicznych. Sufity nad torami zyskały już okładzinę akustyczną. Malowane są też ściany pomieszczeń technicznych. Zaawansowane prace kamieniarskie rozpoczęły się około półtora miesiąca temu. Robotnicy układają dla pasażerów metra płyty peronowe, płyty krawędziowe oraz okładziny schodów. Do zamontowania jest ponad 9500 m2 różnego rodzaju płyt kamiennych.

Na powierzchni stacji Księcia Janusza trwają prace wykończeniowe przy izolacji zewnętrznej płyty stropowej. Rozpoczyna się też jej zasypywanie. Pozwoli to na prowadzenie prac przy czerpnio-wyrzutni powietrza oraz dalsze roboty przy wejściach do stacji.

Przygotowania do zasypania stropu stacji Księcia Janusza (fot. Metro Warszawskie)Montaż okładziny akustycznej na stacji Młynów (fot. Metro Warszawskie)

opublikowano 11 kwietnia 2019r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Dziesięć lat linii lokalnych

Dziesięć lat linii lokalnych

Dziesięć lat temu na trasy w aglomeracji warszawskiej wyruszyły autobusy linii lokalnych. Chyba mało kto wtedy przypuszczał, jak wielki sukces odniosą. To było coś nowego, a jednocześnie oferta, której potrzebowali mieszkańcy podwarszawskich gmin. Nic dziwnego, że po Lesznowoli, która pierwsza włączyła się we współpracę z Zarządem Transportu Miejskiego, dołączały kolejne samorządy i linie dowozowe powstają w dalszym ciągu – dziś jest ich 48. Tego jubileuszu nie byłoby bez dobrej współpracy ZTM z władzami podwarszawskich gmin. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską