Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Warszawskie inwestycje i remonty w 2019 roku

Warszawskie inwestycje i remonty w 2019 roku

Trwa budowa II linii metra na Bródnie, a wkrótce rozpoczną się prace na Bemowie. W tegorocznych planach są także inwestycje tramwajowe, kompleksowe remonty ważnych stołecznych ulic i nowe drogi rowerowe. Pasażerom Warszawskiego Transportu Publicznego będzie podróżowało się łatwiej.

Zapowiada się kolejny rok intensywnej pracy warszawskich drogowców i gestorów infrastruktury podziemnej. Stołeczne inwestycje i remonty poprawią funkcjonowanie Warszawskiego Transportu Publicznego.

Ulica Górczewska dla wszystkich

Pod koniec roku zakończy się budowa trzech stacji wolskiego odcinka II linii metra. Wraz z końcem pracy przy podziemnej kolei warszawiakom udostępniona zostanie również odtworzona ul. Górczewska, która zyska prawdziwie śródmiejski charakter. Ulica będzie miała po dwa pasy ruchu, zatoki parkingowe. Wyremontowana zostanie droga dla rowerów po północnej stronie ulicy, podobnie jak chodniki i przystanki, które będą przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W rejonie skrzyżowania z ulicą E. Tyszkiewicza powstanie nowe przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną. Na całej nowej ulicy Górczewskiej przybędzie także zieleni – szpalerów krzewów, zieleni niskiej i drzew.

Szynowe priorytety

Ogromne inwestycje w infrastrukturę i nowe pojazdy sprawiają, że co roku rośnie liczba pasażerów komunikacji miejskiej. Coraz więcej osób wybiera tramwaje, autobusy, pociągi i metro dojeżdżając codziennie do pracy, szkoły czy na studia. Według szacunków ZTM, w zeszłym roku było ich blisko 1,2 mld. W porównaniu z 2017 r. liczba wzrosła aż o blisko 40 mln osób. Jednym z priorytetów jest zakończenie budowy II linii metra. W tym roku zostaną oddane do użytku stacje na Pradze-Północ i Targówku (Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy, Trocka) i na Woli (Płocka, Młynów Księcia Janusza). Ruszyły prace na Bródnie, na Targówku będą trzy nowe stacje II linii metra. Trwa przygotowywanie projektów zmian w ruchu dla dwóch stacji na Bemowie, w ramach prac przy odcinku „3+2”. Cała II linia metra będzie gotowa przed 2023 r.

Tramwaje Warszawskie zaplanowały na 2019 r. modernizację torowiska na ul. Grochowskiej pomiędzy rondem Wiatraczna a al. Zieleniecką. Tramwajarze wymienią ponad 9 km szyn, przebudują sześć zespołów przystankowych, a nowe torowiska obsadzą zielenią. Koniec inwestycji planowany jest na połowę września. W trosce o wygodę mieszkańców w czasie remontu, tak długo jak będzie to możliwe, kursować będą tramwaje dwukierunkowe. W 2019 r. rozszerzony zostanie także system priorytetów, dzięki czemu tramwaje będą krócej czekały na światłach m.in. na ulicach Radiowej, Powstańców Śląskich, Towarowej i Okopowej, w al. Jana Pawła II, na skrzyżowaniu Młynarskiej i Żytniej i na pl. Bankowym. Pasażerowie szybciej dotrą do docelowego miejsca. Miejska spółka ogłosi także przetarg na budowę kolejnego odcinka torów na ul. Światowida. W ramach inwestycji wybuduje blisko 900 m trawiastego torowiska od ul. Strumykowej do pętli Winnica i trzy nowe przystanki. W pobliżu Winnicy do ul. Dzierzgońskiej powstanie nowa jezdnia wraz z chodnikami i drogami dla rowerów.

Nowe przystanki Warszawskiego Transportu Publicznego

Zarząd Transportu Miejskiego planuje budowę 17 nowych przystanków oraz remont trzech pętli i ponad 30 przystanków. W 2019 r. ponownie ogłosi przetarg na budowę parkingu P+R przy stacji PKP Żerań na co najmniej 220 miejsc dla samochodów i 110 dla rowerów. W tegorocznych planach jest także przetarg na projekt i budowę parkingu P+R Jeziorki PKP, który ma szansę być dofinansowany ze środków UE. Prace projektowe powinny zakończyć się w połowie 2020 r., a budowa – na przełomie 2020 i 2021 r. Mieszkańcy zyskają parking dla ok. 130 samochodów i 30 rowerów. W tym roku gotowy będzie projekt podziemnego parkingu pod boiskiem szkolnym Zespołu Szkół nr 7 przy ul. Chłodnej na ponad 200 miejsc.

Drogowcy budują i remontują

Na inwestycje Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych w 2019 r. radni przeznaczyli ok. 240 mln zł. W planach jest m.in. zakończenie prac przy ciągu ulic Marsa i Żołnierskiej w Rembertowie, Łodygowej na Targówku, Głębockiej na Białołęce i Marynarskiej na Służewcu. W 2019 r. rozpocznie się także przebudowa newralgicznego skrzyżowania ulic Grójeckiej, Harfowej i Racławickiej oraz budowa wiaduktu w ul. Chełmżyńskiej nad torami kolejowymi. Z kolei warszawscy drogowcy z Zarządu Dróg Miejskich przygotowują weekendowe frezowania, czyli remonty nawierzchni jezdni trwające dokładnie 54 godziny. Natomiast Zarząd Dróg Miejskich planuje rozpocząć dwa duże zadania. Swoje oblicze zmieni plac Pięciu Rogów u zbiegu ulic Kruczej, Chmielnej, Szpitalnej i Zgoda, a duże zmiany czekają również pl. Na Rozdrożu. Większość z tych przedsięwzięć będzie miało wpływ na kursowanie pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego – o zmianach w komunikacji miejskiej związanej z prowadzonymi pracami Zarząd Transportu Miejskiego będzie informować na bieżąco.

Piesi i rowerzyści

Prowadzona będzie także dalsza rozbudowa infrastruktury rowerowej. Jeszcze w tym roku miłośnicy rowerów przejadą wzdłuż ulic Leszno i Górczewskiej pomiędzy ul. Okopową i E. Tyszkiewicza. ZMID przygotuje również projekt budowy drogi rowerowej w ul. M. Anielewicza. Natomiast ZDM będzie kontynuował budowy dróg dla rowerów wzdłuż ulic Połczyńskiej, Puławskiej i na tzw. obwodnicy Targówka (ulice M. Ossowskiego – Handlowa – Kołowa). Nowe trasy dla fanów jednośladów planowane są m.in. na ul. S. Starzyńskiego (od Namysłowskiej do ronda Żaba) i al. Jana Pawła II (od ronda ONZ do ul. Nowogrodzkiej).

Grafiki dotyczące inwestycji i remontów można znaleźć tutaj.

Fot. ZDM

opublikowano 14 marca 2019r.
ostatnia aktualizacja 14 marca 2019r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Komunikacja miejska blisko domu

Komunikacja miejska blisko domu

Warszawski Transport Publiczny to ogromny system, który każdego dnia zapewnia sprawne i wygodne podróżowanie milionom pasażerów. Bardzo dobre wyobrażenie o WTP dają mapy dostępności, o których piszemy w tym numerze i które można znaleźć na stronie ZTM. Te schematy pozwalają spojrzeć całościowo na komunikację miejską w aglomeracji warszawskiej i jej funkcjonowanie. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską