Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

WTP działa

WTP działa

Od soboty na Bródnie obowiązuje nowa organizacja ruchu – rozpoczęła się tam  budowa metra. Pierwsze obserwacje pokazują, że komunikacja miejska zdała egzamin – autobusy w większości jeżdżą punktualnie, a pasażerowie nie mają problemów z wejściem do pojazdów.

Autobusy w znakomitej większości jeżdżą punktualnie – na niektórych liniach w godzinach szczytu mają kilkuminutowe spóźnienia. Utrudnienia występują na ulicy Gilarskiej, gdzie ze względu na wzmożony ruch samochodów autobusy linii 120 „łapią” spóźnienia, największe odnotowane dotychczas spóźnienie wyniosło 12 minut. Na prośbę Zarządu Transportu Miejskiego policja kontroluje buspas na ulicy Radzymińskiej, dzięki któremu autobusy sprawnie dojeżdżają do stacji metra Dworzec Wileński. Bez jakichkolwiek utrudnień jeżdżą natomiast tramwaje. Dzięki dużej częstotliwości kursowania zabierają wszystkich pasażerów.

Na miejscu w czasie szczytów komunikacyjnych pracują instruktorzy Nadzoru Ruchu ZTM. Czuwają nad płynnością ruchu, sprawdzają funkcjonowania komunikacji miejskiej, a w razie konieczności są od razu na miejscu i mogą błyskawicznie reagować na kryzysowe sytuacje. Radiowozy są m.in. na skrzyżowaniach:  L. Kondratowicza i św. Wincentego , Chodeckiej i Wyszogrodzkiej, Krasnobrodzkiej i Chodeckiej, Matki Teresy z Kalkuty i P. Wysockiego , św. Wincentego i Gilarskiej czy na rondach S. Starzyńskiego i Żaba. Pracownicy Nadzoru Ruchu przekazują swoje obserwacje, które połączone z danymi GPS z pojazdów i obserwacjami informatorów, pozwalają dokładnie przeanalizować czasy przejazdów pojazdów komunikacji miejskiej i liczbę korzystających z nich pasażerów.

Na Bródnie wciąż można spotkać informatorów, którzy wręczają ulotki oraz wyjaśniają jakimi trasami kursują autobusy i tramwaje. Najwięcej pytań mieszkańcy mieli w sobotę. Korzystając z ładnej pogody spacerowali po osiedlu i sprawdzali jak jeździ komunikacja miejska. Tego dnia informatorzy rozdali najwięcej ulotek. Dzięki temu w poniedziałek i wtorek pasażerowie wiedzieli na który przystanek muszą pójść, żeby dojechać do pracy czy szkoły. Informatorów nadal można spotkać przy przystankach: Św. Wincentego 01, Żuromińska 01, Szpital Bródnowski 01, Łabiszyńska 02, Kondratowicza 01 i 02, Suwalska 01, Łojewska 03, Targówek Ratusz 02, Gilarska 01 i Rembielińska 06.

Zmiany na Bródnie

Na trasy objazdowe skierowane zostały autobusy linii: 104, 112, 118, 120, 126, 145, 156, 169, 176, 204, 214, 227, 240, 256, 345, 409, 500, N02, N11 i N64. Na głównych ulicach (Matki Teresy z Kalkuty, św. Wincentego, Chodeckiej, Łojewskiej, Wyszogrodzkiej i Bartniczej) wyznaczone zostały wydzielone pasy dla autobusów. Dodatkowo, odcinki ulicy św. Wincentego między ulicą Niwa a Gilarską oraz ulicą L. Kondratowicza a wjazdem na parking urzędu dzielnicy (tylko w kierunku ulicy Matki Teresy z Kalkuty) zostały przeznaczone tylko dla ruchu pojazdów komunikacji miejskiej. Pasażerowie z Bródna mogą szybko dojechać do Śródmieścia i na Mokotów dzięki nowej linii tramwajowej 41. Składy ruszają z pętli Żerań Wschodni i taką samą trasą jak linia 1 jadą do ronda Zgrupowania AK „Radosław”, gdzie skręcają w al. Jana Pawła II i kończą trasę na Służewcu (trasą linii 17). Linia 41 kursuje w dni powszednie w ramowych godzinach 6.00-20.00.

opublikowano 5 marca 2019r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Komunikacja miejska blisko domu

Komunikacja miejska blisko domu

Warszawski Transport Publiczny to ogromny system, który każdego dnia zapewnia sprawne i wygodne podróżowanie milionom pasażerów. Bardzo dobre wyobrażenie o WTP dają mapy dostępności, o których piszemy w tym numerze i które można znaleźć na stronie ZTM. Te schematy pozwalają spojrzeć całościowo na komunikację miejską w aglomeracji warszawskiej i jej funkcjonowanie. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską