Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

II linia metra: nowe stacje ze ścieżkami dla niewidomych kształtowanymi w posadzkach

II linia metra: nowe stacje ze ścieżkami dla niewidomych kształtowanymi w posadzkach

Praca wre na budowie II linii metra. Na odcinku wschodnim zakończyła się budowa tuneli, trwają zaawansowane prace na stacjach. W nowych stacjach ścieżki prowadzące dla niewidomych ukształtowane będą bezpośrednio w płytach posadzkowych.

Na wszystkich stacjach rozbudowywanej II linii metra wykonawcy zaplanowali kształtowanie ścieżek prowadzących dla osób niewidzących w odlewach prefabrykowanych zamontowanych bezpośrednio w posadzkach. Materiał, z którego wykonane zostaną płyty posiada wymaganą przez prawo aprobatę techniczną. Takie rozwiązanie zostało wskazane przez firmy realizujące budowę w projektach wykonawczych inwestycji. Wcześniej na I linii i centralnym odcinku II linii metra zastosowano listwy ze stali nierdzewnej, również posiadającej niezbędną aprobatę techniczną.

Na przyszłej stacji Szwedzka rozpoczęło się murowanie ścian pomieszczeń wewnętrznych. Betonowe konstrukcje wejść do stacji, schody, ściany powstają na stacji Targówek. Prace murarskie i tynkarskie prowadzone są także na Trockiej.

Na odcinku zachodnim, na stacji Księcia Janusza, opuszczono już tarczę drążącą TBM do komory startowej skąd rozpocznie budowę tunelu w stronę Ronda Daszyńskiego. Trwa montaż tej potężnej maszyny. W części gdzie w przyszłości będą tory odstawcze trwa budowa ścian i wykopywanie gruntu. Tymczasem na stacji Młynów trwają roboty (wykopy i betonowanie stropów) na drugim podziemnym poziomie stacji gdzie dojdzie tarcza drążąca. Na przyszłej stacji Płocka zakończyła się natomiast budowa ścian, a budowlańcy rozpoczęli budowę stropu.

Próbny rozruch tarczy TBM Krystyna, która będzie drążyła tunel północny (czyli ten, w którym pociągi będą jeździły z Ronda Daszyńskiego w głąb Woli) planowany jest na 10 lutego, a rozpoczęcie jej pracy – 5 dni później. Na początku lutego rozpocznie się natomiast wkładanie do komory startowej elementów tarczy TBM Maria. Po zmontowaniu będzie drążyła tunel południowy (dla pociągów jadących z Księcia Janusza do Ronda Daszyńskiego).

 

opublikowano 30 stycznia 2018r.
ostatnia aktualizacja 31 stycznia 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Metro odkrywa Warszawę

Metro odkrywa Warszawę

Budowa metra to nie tylko wielkie wyzwanie inwestycyjne i szansa na wygodniejszy oraz sprawniejszy transport dla mieszkańców i gości stolicy. To także znakomita okazja do zajrzenia w głąb ziemi i wydobycia skarbów, które od wielu lat tam przechowuje. Budowa metra to przecież gruntowne przekopywanie Warszawy wzdłuż i wszerz, a więc gratka dla archeologów. Znalezione ostatnio szczątki prehistorycznego zwierzęcia to tylko jeden z wielu fragmentów przeszłości, odsłoniętych przez koparki. Co jeszcze udało się znaleźć podczas budowy warszawskiego metra? Co znalezione przedmioty mówią nam o historii Warszawy? więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską