Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Zmiany w metrze

Zmiany w metrze

Od poniedziałku 28 maja wprowadzono zmiany dotyczące działania żółtych telefonów, znajdujących się na wszystkich stacjach warszawskiego metra. Zostały one przeprogramowane.

Używając skrótów literowych pasażerowie mogą uzyskać bezpośrednie połączenie z:

  • A – Strażą Metra Warszawskiego
  • B - Dyżurnym Stacji
  • C – Policją.

Przy telefonach pojawiły się nowe tabliczki informacyjne.

Zmianie uległa także nazwa formacji ochrony, która teraz w pełni odzwierciedla charakter, jak i sposób jej funkcjonowania. Dotychczasowa nazwa Służba Ochrony Metra została zmieniona na Straż Metra Warszawskiego. Pasażerowie mogą już zauważyć nowe naszywki na mundurach, wymienione zostały również kamizelki.

Straż Metra Warszawskiego to wewnętrzna komórka ochrony spółki, sprawująca ochronę infrastruktury, działająca w oparciu o ustawę z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia.

Obecnie w metrze pracuje blisko 250 wartowników, którzy 24 godziny na dobę dbają o bezpieczeństwo pasażerów, a także zabezpieczają infrastrukturę metra. M.in. dzięki ich pracy w corocznych badaniach zadowolenia pasażerów poziom bezpieczeństwa w metrze jest oceniany bardzo wysoko. Ponad 93 proc. pasażerów deklaruje w tej materii ocenę dobrą, lub bardzo dobrą.

Prowadzone są także prace przy rozbudowie Centralnej Dyspozytorni. Do obecnych już w CD stanowisk dołączą wartownicy, którzy będą pełnić nadzór nad obrazem ze wszystkich zainstalowanych w metrze kamer. W Centralnej Dyspozytorni zlokalizowane zostanie również stanowisko dowódcy zmiany SMW.

W CD znajdują się stanowiska dyspozytorskie, stąd kontrolowany jest ruch pociągów na linii oraz bieżąca sytuacja na wszystkich peronach pasażerskich. Za stanowiskami dyspozytorów ruchu I i II linii oraz dyżurnym metra znajdują się przeszklone pomieszczenia:

  • dyspozytora energetycznego - odpowiada za zasilanie, oświetlenie;
  • dyżurnego automatyka - osoba odpowiedzialna za łączność, zdalne sterowanie ze strony elektrycznej, napędy, zwrotnice
  • dyspozytora technicznego, zarządzającego wentylacją, windami i schodami ruchomymi.

Dyspozytorzy ruchu i dyżurny metra są w stałej łączności z dyżurnymi stacji i maszynistami pociągów, tak by móc szybko reagować w sytuacji nietypowej.

Powyższe zmiany mają na celu poprawić efektywność działania i zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów.

Powiększ zdjęciePowiększ zdjęcie

opublikowano 26 maja 2018r.
ostatnia aktualizacja 30 maja 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Metro odkrywa Warszawę

Metro odkrywa Warszawę

Budowa metra to nie tylko wielkie wyzwanie inwestycyjne i szansa na wygodniejszy oraz sprawniejszy transport dla mieszkańców i gości stolicy. To także znakomita okazja do zajrzenia w głąb ziemi i wydobycia skarbów, które od wielu lat tam przechowuje. Budowa metra to przecież gruntowne przekopywanie Warszawy wzdłuż i wszerz, a więc gratka dla archeologów. Znalezione ostatnio szczątki prehistorycznego zwierzęcia to tylko jeden z wielu fragmentów przeszłości, odsłoniętych przez koparki. Co jeszcze udało się znaleźć podczas budowy warszawskiego metra? Co znalezione przedmioty mówią nam o historii Warszawy? więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską