Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Otwarcie ofert w przetargu na budowę kolejnych trzech stacji II linii metra

Otwarcie ofert w przetargu na budowę kolejnych trzech stacji II linii metra

18 kwietnia do Metra Warszawskiego wpłynęła jedna oferta na budowę niemalże czterokilometrowego odcinka II linii metra w kierunku północno-wschodnim.

Na wykonanie tego zadania inwestor – Miasto Stołeczne Warszawa – przeznaczył kwotę 1 464 228 900 zł brutto.

Ofertę złożyło konsorcjum w składzie: Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş., Astaldi S.p.A. oraz Gülermak Sp z o.o. Warszawa.

Zaproponowana cena: z podatkiem VAT - 1 397 895 000 zł, bez podatku VAT - 1 136 500 000 zł.

Ten etap rozbudowy II linii metra obejmie budowę trzech stacji podziemnych:

  • C19 Zacisze (ul. Figara/Rolanda),
  • C20 Kondratowicza (ul. Kondratowicza – rejon Urzędu Dzielnicy Targówek ),
  • C21 Bródno (ul. Kondratowicza i Rembielińska)

i torów odstawczych za stacją C21, trzech wentylatorni szlakowych V19, V20, V21, komory demontażowej przy stacji C18 oraz trzech odcinków szlakowych D19, D20, D21 wykonanych jako jednotorowe tunele.

Kryteria oceny to: skrócenie terminu wykonania Przedmiotu Zamówienia – 8%, przedłużenie okresu rękojmi za wady robót budowlanych – 32% oraz cena – 60%.

Przetarg jest kontynuacją prac związanych z budową II linii warszawskiego metra. Rozbudowa o kolejne trzy stacje była możliwa, dzięki przeprowadzonemu w 2015 roku konkursowi na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej drugiego etapu realizacji odcinka wschodniego-północnego II linii metra w Warszawie.

Główną nagrodę w konkursie dla tego odcinka otrzymała pracownia ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., która zaprojektowała m.in. rastrowe ściany zatorowe i wykonane z betonu, częściowo przeszklone wejścia na stacje.

opublikowano 18 kwietnia 2018r.
ostatnia aktualizacja 18 kwietnia 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Metro odkrywa Warszawę

Metro odkrywa Warszawę

Budowa metra to nie tylko wielkie wyzwanie inwestycyjne i szansa na wygodniejszy oraz sprawniejszy transport dla mieszkańców i gości stolicy. To także znakomita okazja do zajrzenia w głąb ziemi i wydobycia skarbów, które od wielu lat tam przechowuje. Budowa metra to przecież gruntowne przekopywanie Warszawy wzdłuż i wszerz, a więc gratka dla archeologów. Znalezione ostatnio szczątki prehistorycznego zwierzęcia to tylko jeden z wielu fragmentów przeszłości, odsłoniętych przez koparki. Co jeszcze udało się znaleźć podczas budowy warszawskiego metra? Co znalezione przedmioty mówią nam o historii Warszawy? więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską