Połączymy ulicę Światowida z Modlińską – ZTM Warszawa

Połączymy ulicę Światowida z Modlińską

schemat planowanego skrzyżowania ulicy Światowida z Modlińską

Ogłosiliśmy przetarg na budowę przedłużenia ulicy Światowida do Modlińskiej razem ze skrzyżowaniem obu ulic. Nowa organizacja ruchu usprawni podróże mieszkańcom północno-wschodniej części Warszawy i miejscowości aglomeracji.

„Rozbudowa drogi krajowej nr 61 (ul. Modlińska) w zakresie budowy skrzyżowania z projektowaną drogą powiatową ul. Światowida” – przetarg o takim zakresie ogłosiliśmy 22 grudnia.

Zadaniem zwycięzcy postępowania przetargowego będzie przedłużenie ulicy Światowida do Modlińskiej oraz połączenie obu ulic. Nowy odcinek ulicy Światowida powstanie w sąsiedztwie pętli linii tramwajowej, która łączy Tarchomin i Winnicę z pierwszą linią metra. Mieszkańcy Białołęki mają do dyspozycji 8-kilometrową trasę z 10 przystankami, kursują tu tramwaje linii 2 i 17. Ostatni fragment, od ulicy Strumykowej w pobliże Leśnej Polanki, został oddany do użytku we wrześniu tego roku. Przy końcowych przystankach tramwajowych wybudowano także pętlę autobusową, dojeżdżają do niej autobusy linii 509 i N03. Połączenie ulicy Światowida z Modlińską da nowe możliwości rozwoju układu komunikacyjnego w północnej części Warszawy i aglomeracji. Jest to w tej chwili przedmiotem analiz.

Nowa jezdnia w kierunku Modlińskiej będzie miała dwa pasy ruchu z poszerzeniem przed nowym skrzyżowaniem do trzech, gdzie dwa będą przeznaczone do skrętu w prawo (w stronę ulicy Jagiellońskiej), a jeden do skrętu w lewo (w stronę granicy miasta). Na jezdnię w przeciwnym kierunku złożą się dwa pasy ruchu. Z ulicy Modlińskiej z kierunku Jagiellońskiej będzie można skręcić w Światowida dwoma pasami; od północy natomiast jednym pasem. Wyznaczone zostaną nowe przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe – przez ulicę Światowida i przez Modlińską, po północnej stronie skrzyżowania; na skrzyżowaniu zaplanowano sygnalizację świetlną.

W ramach inwestycji zostaną wybudowane chodniki i nowe przystanki autobusowe – jeden na ulicy Modlińskiej w kierunku Żerania, za skrętem ze Światowida a drugi na ulicy Światowida za zjazdem z Modlińskiej. Będzie także droga rowerowa, którą połączymy z już funkcjonującą infrastrukturą rowerową na ulicy Modlińskiej.

Wzdłuż nowego fragmentu ulicy Światowida nie zabraknie zieleni. Posadzimy drzewa i krzewy, które będą odporne na miejskie warunki i jednocześnie nie będą wymagały skomplikowanej pielęgnacji. Wzdłuż ulicy pojawią się m.in. klony i śnieguliczka, a w sąsiedztwie chodników i drogi rowerowej – pięciornik i tawuła japońska.

Zwycięzca przetargu będzie miał 546 dni (od momentu podpisania umowy) na realizację inwestycji.

Firmy zainteresowane udziałem w postępowaniu mają czas na złożenie oferty do 21 stycznia 2022 roku.


W przyszłości w sąsiedztwie skrzyżowania ulicy Światowida z Modlińską planowany jest węzeł przesiadkowy, który połączy linię tramwajową Młociny – Winnica, komunikację autobusową oraz parking „Parkuj i Jedź” dla kierowców z Białołęki i północnej części aglomeracji. Jego budowa jest uzależniona od możliwości finansowych Warszawy. Wstępne założenia dla tego obiektu przewidują, oprócz zintegrowanych platform przystankowych ułatwiających przesiadki, również miejsca postojowe dla autobusów, tory odstawcze dla tramwajów oraz parking na kilkaset miejsc postojowych dla samochodów osobowych, w tym pojazdów osób z niepełnosprawnościami. Ponieważ w ramach Warszawskiego Transportu Publicznego jeździ coraz więcej autobusów elektrycznych, zaplanowane są także stanowiska do ładowania takich pojazdów. Znajdą się tu także stojaki rowerowe oraz zostaną wytyczone strefy postojowe „Kiss and Ride”.

Ostatnia aktualizacja 22 grudnia 2021

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.