Wygodny i bezpieczny przystanek przy Płockiej – ZTM Warszawa

Wygodny i bezpieczny przystanek przy Płockiej

zdjęcie boku tramwaju WTP

Rusza przebudowa przystanku Płocka – jest to miejsce, z którego korzysta coraz więcej pasażerów. Przesiadki z tramwajów do metra będą teraz bardziej bezpieczne i wygodniejsze.

Prace na Wolskiej przy Płockiej rozpoczęły się od wyznaczenia i zabezpieczenia na ulicy miejsca przebudowy. Po otwarciu stacji metra Płocka w kwietniu 2020 roku, to skrzyżowanie stało się głównym węzłem przesiadkowym dla mieszkańców Woli i Bemowa. Jak wynika z zebranych przez nas danych, liczba pasażerów korzystających ze stacji wzrosła w ciągu ostatniego roku o 40 procent. Około 66 procent z nich korzysta z wejść obok przystanków tramwajowych.

Poszerzone zostaną obydwie platformy przystankowe, przy których zatrzymują się tramwaje. Jedną do 4,5 metra, a drugą do 6,5 metra. Zapewni to pasażerom większą wygodę, nie będą musieli się tłoczyć i przeciskać na wąskim przystanku. Podwyższy to także poziom bezpieczeństwa. Pojawią się też inne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo – jednym z nich będzie budowa azylu dla pieszych na przejściu przez ul. Wolską na zachodniej części skrzyżowania.

Schemat prezentujący przebudowane skrzyżowanie ulic Wolskiej z Płocką, z poszerzonymi peronami i nowymi przejściami dla pieszych

Dłuższe zielone dla kierowców, dla pieszych tyle samo
Liczba pasów drogowych się nie zmieni. Pozostaną po dwa do jazdy prosto – do centrum i z centrum. Będzie można skręcać w Płocką i w Skierniewicką. Pozostanie oddzielny pas do skrętu w Skierniewicką, a dla skrętu w Płocką zbudowana zostanie zawrotka na wysokości ul. Sokołowskiej. Rozwiązanie jest bezpieczniejsze niż obecna organizacja ruchu na skrzyżowaniu. Kierowcy jadący na wprost do centrum będą mieli dłużej włączone zielone światło o 20 sekund w każdym cyklu zmian świateł, co wpłynie na poprawę warunków przejazdu autem. Piesi będą mieli na przejście ten sam czas, co dziś.

Terminy
Przebudowa przystanków i zmiana organizacji ruchu drogowego przy Płockiej potrwa maksymalnie pięć tygodni. Inwestycja w związku ze wzrostem liczby pasażerów jest prowadzona na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego i została zatwierdzona przez Zarząd Dróg Miejskich i policję.

Wielkie poszerzanie przystanków tramwajowych w Warszawie

Poszerzonych już zostało 14 przystanków na Grochowskiej. Dzięki temu mogą z nich korzystać osoby z niepełnosprawnościami, osoby opiekujące się dziećmi w wózkach oraz także seniorzy.

Tramwaje Warszawskie przygotowują także dokumentację dwóch kolejnych tras, gdzie poszerzone zostaną perony przystankowe. Pierwsza to Jana Pawła II, od kina Femina do ronda Babka. Złożony został wniosek o decyzję środowiskową, po zakończonych pracach nad raportem oddziaływania inwestycji na środowisko. Druga z nich to Grójecka i Krakowska – przygotowana została już koncepcja, nad którą tramwajarze będą wspólnie pracować z miejskimi drogowcami.

Poszerzanie przystanków tramwajowych przygotowują nie tylko w Tramwajach Warszawskich. Modernizacją Alej Jerozolimskich między rondem Czterdziestolatka a Mostem Poniatowskiego zajmie się Zarząd Dróg Miejskich. Inwestycja obejmie także przebudowę torów tramwajowych i wszystkich przystanków.

Ostatnia aktualizacja 19 listopada 2021

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.