Rondo Czterdziestolatka – do tramwaju przez pasy – ZTM Warszawa

Rondo Czterdziestolatka – do tramwaju przez pasy

al. Jana Pawła II po renowacji - autobus linii 109

Zakończyła się modernizacja al. Jana Pawła II i ronda Czterdziestolatka. Zmianę na lepsze odczują pasażerowie Warszawskiego Transportu Publicznego – łatwiej dotrzeć do przystanków tramwajowych przy Dworcu Centralnym, a przystanki autobusowe zostały przebudowane z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

– Zgodnie z zapowiedziami zmieniamy wygląd i funkcjonalność centrum miasta. Na naszych oczach zmienił się ważny fragment al. Jana Pawła II między rondem ONZ i rondem Czterdziestolatka. Tak jak zapowiadaliśmy, mamy naziemne przejścia dla pieszych i nowe drogi rowerowe. Teraz to miejsce jest dostępne dla wszystkich, czyli pieszych, rowerzystów i kierowców – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Po ponad półrocznych pracach Zarząd Dróg Miejskich zakończył przebudowę al. Jana Pawła na odcinku od ul. Nowogrodzkiej do ronda ONZ wraz z rondem Czterdziestolatka. W ramach prac modernizacyjnych zatroszczono się także o potrzeby pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego.

Przede wszystkim zdecydowanie łatwiej jest dotrzeć do jednych z najpopularniejszych przystanków tramwajowych w Warszawie czyli tych przy Dworcu Centralnym. Odjeżdżają z nich tramwaje w kierunku Żoliborza i Mokotowa. Wytyczono także przejścia dla pieszych przez al. Jana Pawła II po północnej stronie ronda Czterdziestolatka oraz po zachodniej stronie ronda i przez ul. T. Chałubińskiego przy Nowogrodzkiej. Nie trzeba już kluczyć przejściami podziemnymi, co było szczególnie uciążliwe dla osób o ograniczonej mobilności, opiekunów podróżujących z dziećmi w wózkach oraz podróżnych z dużym bagażem. Podczas wykonywania prac modernizacyjnych przebudowano także przystanki autobusowe, w taki sposób, aby uwzględniały potrzeby osób z niepełnosprawnościami.

Przebudowa fragmentu al. Jana Pawła II wraz z rondem Czterdziestolatka rozpoczęła się w maju 2020 r., a jej głównym celem było uczynienie arterii funkcjonalną i przyjazną dla wszystkich użytkowników – pieszych, osób z niepełnosprawnościami, użytkowników transportu zbiorowego, rowerzystów i kierowców. W ramach modernizacji m.in.: ujednolicono szerokości jezdni, co pozwoliło na wygospodarowanie miejsc parkingowych, poszerzono chodniki i zlikwidowano bariery architektoniczne oraz zatroszczono się o zieleń – są drzewa, krzewy i trawniki.

Szczegółowe informacje o inwestycji są dostępne na stronie nowaaleja.waw.pl.

Ostatnia aktualizacja 30 grudnia 2020