Dodatkowe windy przy stacji metra Pole Mokotowskie – ZTM Warszawa

Dodatkowe windy przy stacji metra Pole Mokotowskie

Wizualizacja planowanej windy przy stacji metra Pole Mokotowskie (winda A)

Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę na dokumentację projektowo-kosztorysową dodatkowych wind przy stacji metra Pole Mokotowskie.

W piątek, 10 lipca podpisaliśmy umowę z wybraną w postępowaniu przetargowym firmą Ilf Consulting Engineers Polska na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej nowych wind po północnej stronie stacji metra Pole Mokotowskie.

Dwie windy zostaną wybudowane po obu stronach Alei Niepodległości, przy już istniejących zejściach do metra na wysokości ulicy G. Bruna. Trzecia znajdzie się przy chodniku prowadzącym na przystanek tramwajowy wzdłuż torowiska tramwajowego. Tymi windami będzie można zjechać na poziom antresoli stacji, a potem przejść do czwartej nowej windy, na peron, która znajdzie się obok bramek.

Spółka Ilf Consulting Engineers Polska ma 160 dni na przygotowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz złożenie wniosku o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę. Za swoją pracę otrzyma 439 tys. zł. Po otrzymaniu pozwolenia ogłosimy przetarg na budowę wind.

Stacja metra Pole Mokotowskie powstała ponad 25 lat temu, razem z pierwszym oddanym do użytku odcinkiem linii M1. Wtedy obowiązywały inne standardy budowy takich obiektów i windy ułatwiające wejście na stację zbudowano tylko po południowej stronie stacji. Dlatego pracujemy nad lepszym dostosowaniem najstarszych stacji M1 do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, opiekunów podróżujących z dziećmi w wózkach oraz seniorów.


To kolejne windy planowane na stacjach linii M1. Dotychczas dobudowaliśmy je na stacjach: Imielin (dwie), Stokłosy (dwie), Ursynów (dwie), Racławicka (jedna) i Służew (jedna). Teraz nadszedł czas na stację Pole Mokotowskie. Pierwsze prace ułatwiające korzystanie z Warszawskiego Transportu Publicznego w tym rejonie już zostały wykonane. Zarząd Dróg Miejskich w 2019 roku wybudował przy skrzyżowaniu Alei Niepodległości z ul. Stefana Batorego naziemne dojścia do przystanków tramwajowych.

Ostatnia aktualizacja 29 lipca 2020