Maria zakończyła drążenie pierwszego tunelu – ZTM Warszawa

Maria zakończyła drążenie pierwszego tunelu

zdjęcie tarczy TBM Maria podczas przebicia ściany stacji Kondratowicza

Tarcza Maria wydrążyła pierwszą część prawego tunelu na odcinku północno-wschodnim. Swoją pracę rozpoczęła 4 maja na stacji C21 Bródno i po 38 dniach dotarła do stacji C20 Kondratowicza.

W tym czasie wydrążyła 919,5 m tunelu, obudowując go 613 pierścieniami. Średnio w ciągu dnia drążyła ponad 24 metry tunelu.

Zgodnie z planem czeka ją teraz przegląd systemów, prace serwisowe, m.in. wymiana narzędzi skrawających. W tym czasie będzie także przetaczana przez stację C20 Kondratowicza.

Po postoju rozpocznie drążenie kolejnego tunelu w kierunku budowanej stacji C19 Zacisze. Ten odcinek będzie dłuższy – do wydrążenia jest 1320 m tunelu, a do ułożenia 880 pierścieni.

Prace, które trzeba teraz wykonać, nie oznaczają przerwy w drążeniu. Załoga przejdzie na drugą tarczę – jest ona już przygotowana do drążenia na stacji C21 Bródno. W ten sposób już za kilka dni rozpocznie się drążenie tunelu lewego D21 w kierunku stacji C20 Kondratowicza.

Łączna długość tuneli szlakowych D19, D20, D21 (bez długości stacji) dla II etapu wschodnio-północnego odcinka linii M2 wynosi: 5787 m, co daje do ułożenia 3858 pierścieni prefabrykowanych.

Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gülermak na zrealizowanie inwestycji wartej 1 397 895 000 zł ma czas do września 2021 roku. Dokończenie odcinka wschodniego-północnego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.

Pierwszy tunel na Bródnie wydrążony!

Po 38 dniach drążenia, tarcza TBM Maria przebiła się do wnętrza budowanej stacji C20 Kondratowicza. W tym czasie ułożyła 613 pierścieni tunelu na odcinku 919,5 m. Średnie tempo drążenia wyniosło 24 metry!Zobaczcie krótką relację z przebicia

Gepostet von Metro Warszawskie am Freitag, 12. Juni 2020
pasek unijny - projekt współfinansowany z Funduszy Spójności

Ostatnia aktualizacja 13 czerwca 2020