POP-y – więcej spraw w takim samym czasie – ZTM Warszawa

POP-y – więcej spraw w takim samym czasie

zdjęcie - Punkt Obsługi Pasażerów

W Punktach Obsługi Pasażerów w zeszłym roku obsłużyliśmy 1,2 mln pasażerów. Pomógł w tym nowy system obsługi pasażerów.

W naszych Punktach Obsługi Pasażerów 90 pracujących tam Pań i Panów sprzedało w zeszłym roku biletów za  122 592 250 mln zł. Wdrożyliśmy w POP-ach nowy program do obsługi pasażerów KASY+. Nowy system zastępuje kilka wcześniej używanych, dzięki czemu obsługa pasażerów jest sprawniejsza i szybsza. Teraz przy użyciu jednego programu wykonywane są wszystkie czynności podczas obsługi klienta. Wcześniej konieczne było otworzenie kilku programów, wielokrotne uzupełnianie tych samych danych, a często także ręczne wypisywanie dokumentów.

Jednocześnie zmniejszyła się liczba urządzeń wykorzystywanych na stanowiskach kasowych. Jeszcze kilka miesięcy temu oprócz komputera, na stanowisku były urządzenia do kodowania biletów, nagrywania uprawnień do Karty Warszawiaka oraz terminale do obsługi płatności Zarządu Transportu Miejskiego i Zarządu Dróg Miejskich. Dziś wystarczy komputer i wielofunkcyjne urządzenie wielkością nieco większe od karty kredytowej. Wraz z nowym systemem zostały również zintegrowane terminale płatnicze. Dzięki czemu płatności realizowane są automatycznie bez ingerencji pracownika POP co usprawniło płatności.

W efekcie pasażerowie mogą szybciej załatwić sprawy związane z Warszawskim Transportem Publicznym. Przykładowo czas zwrotu opłaty za bilet skrócono z ośmiu do trzech minut, przekodowania biletu z pięciu do trzech, sprzedaży z dwóch minut do minuty, a przyjmowania opłaty dodatkowej z pięciu do trzech minut.

Dzięki nowemu systemowi pasażer chcąc otrzymać fakturę nie musi podawać po raz kolejny danych do faktury, ponieważ dane znajdują się w systemie i są widoczne dla pracowników w każdym punkcie i każdym okienku. Fakturę pasażer może również uzyskać w każdym punkcie, niezależnie od tego, w którym POP-ie kupił bilety.

Ostatnia aktualizacja 18 lutego 2020