Metrem nad ulicą Puławską – ZTM Warszawa

Metrem nad ulicą Puławską

zdjęcie

Pociągi metra i pojazdy techniczne kursują już po nowym torze na wiadukcie kolejowym nad ulicą Puławską, łączącym Okęcie z Kabatami.Główne prace remontowe zostały już wykonane , pozostała  tylko „wykończeniówka”.

Zarząd Transportu Miejskiego „opiekuje się” wiaduktem kolejowym nad ulicą Puławską, który łączy stację kolejową Warszawa Okęcie ze Stacją Techniczno-Postojową Metra Warszawskiego na Kabatach. Wiadukt umożliwia dostarczanie po torach nowych pociągów metra oraz wysyłanie wagonów na przeglądy, naprawy i modernizacje. Z torów korzystają także pojazdy techniczne metra.

W kwietniu ZTM podpisał umowę na remont wiaduktu z konsorcjum firm z Warszawskim Przedsiębiorstwem Mostowym MOSTY jako liderem. Po czterech miesiącach większość prac już została wykonana, m.in.: rozebrano stary tor i zastąpiono go nowym, po którym już mogą kursować pociągi, przygotowano konstrukcję oporowych ścian żelbetowych i stalowych, usprawniono system odwodnienia oraz wykonano zabezpieczenie antykorozyjne dwóch z czterech przęseł. Teraz remontowane są podpory pośrednie i przyczółki oraz kontynuowane jest zabezpieczanie antykorozyjne. Remont wiaduktu będzie kosztował prawie 3,2 mln zł.

Wiadukt kolejowy nad ulicą Puławską, łączący Okęcie z Kabatami, został wybudowany w 1984 roku. Jest to czteroprzęsłowa, jednotorowa konstrukcja z chodnikami służbowymi. Jej długość to 104,8 m. Wiaduktem tym m.in. dotarło na Kabaty w 1990 roku pierwszych dziesięć wagonów metra produkcji rosyjskiego Metrowagonmaszu. Tą samą drogą dostarczono także kilka lat temu składy Inspiro.  

Ostatnia aktualizacja 13 września 2019

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.