Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

hobby

Dyrektorzy komunikacji miejskiej

Leon Grześlak, (1861-1937), pracownik Tramwajów Miejskich w mundurze motorowego czyli motorniczego. Mundur był koloru marengo, z bordowymi wypustkami z wizerunkiem wozu silnikowego typu A na stójkach kołnierza. Fot. Ze zbiorów rodzinnych.Naczelnik Elektrowni Tramwajów Miejskich inżynier Zygmunt Sokołowski (zm. 1939). Wieloletni pracownik T.M. do lipca 1930 roku inżynier w Biurze Budowy Tramwajów Miejskich, następnie jego naczelnik do 1931 i od 1 stycznia 1932 naczelnik elektrowni.Piąty i siódmy dyrektor z lat 1918-1928 i 1932-1934 Tramwajów i Autobusów m. st. Warszawy inż. Alfons Kühn (1879-1944). Inżynier elektryk, studiował na politechnice w Darmstad, od 1903 pracował w magistracie warszawskim, od 1918 dyrektor tramwajów Miejskich przez 10 lat do 1928 roku, minister komunikacji do 05 listopada 1932 roku, od 1935 roku zarządca elektrowni warszawskiej a następnie od 1936 roku jej dyrektor. Był wykładowcą Szkoły Głównej Handlowej. Prezes Związku Polskich Zrzeszeń Technicznych, związku Przedsiębiorstw Komunikacyjnych, dwukrotnie prezes Stowarzyszenia Elektryków Polskich, członek Międzynarodowego Zarządu Związków Tramwajów i Kolei Dojazdowych. Fot. wykonana około 1938 roku. Fot. Archiwum Dokumentacji MechanicznejÓsmy dyrektor komunikacji miejskiej inż. Zygmunt Słomiński (15.04.1879-12.02.1943). Ukończył Uniwersytet Warszawski, działacz organizacji niepodległościowych, prezydent miasta Warszawy 1927-1934 i dyrektor Tramwajów 1934-1935. Rozstrzelany przez Niemców po pobycie na Pawiaku w Stefanowie koło Piaseczna. Fotografia z października 1931 roku. Fot. Archiwum Dokumentacji Mechanicznej Dziewiąty dyrektor z lat 1935-1937 Tramwajów i Autobusów m. st. Warszawy Wacław Głazek. Fot. z 05.09.1934 rok. Fot. Archiwum Dokumentacji Mechanicznej.Dziesiąty dyrektor komunikacji miejskiej inż. Michał Butkiewicz urodzony w 1886 roku. Ukończył Politechnikę w Kijowie, działacz organizacji niepodległościowych, były minister komunikacji. Dyrektor Tramwajów i Autobusów Miejskich w latach 1937-1939. Fotografia z 06.09.1932 roku. Fot. Archiwum Dokumentacji Mechanicznej

Lata pracy dyrektorskiej:

00.00.1866 - 00.00.1880 Słobodziński 
00.00.1881 - 00.00.1899 Bolesław Chorąży 
00.00.1899 - 24.05.1916 Maurycy Spokorny 
25.05.1916 - 11.11.1918 kpt. Rumml 
13.11.1918 - 00.00.1928 inż. Alfons Kühn (zdjęcie) 
00.00.1928 - 00.00.1932 Ludwik Fuks 
00.00.1932 - 00.09.1934 inż. Alfons Kühn (zdjęcie) 
00.09.1934 - 00.00.1935 Zygmunt Słomiński 
00.00.1935 - 00.00.1937 Wacław Głazek (Zdjęcie) 
00.00.1900 - 05.09.1939 inż. Michał Butkiewicz 
05.09.1939 - 13.12.1940 inż. Juliusz Niepokojczycki 
13.12.1940 - 12.01.1941 inż. Ignacy Rostek 
14.01.1941 - 24.12.1941 Hipolit Alertz ( niemiecki "opiekun" do 31.12.1943) 
24.12.1941 - 01.08.1944 inż. Tadeusz Kozłowski ( od 01.01.1944 Bruno Post ) 
14.09.1944 - 28.02.1945 inż. Antoni Kulczycki 
01.03.1945 - 00.00.1948 inż. Jan Kubalski 
00.00.1948 - 00.00.1949 inż. Stanisław Guzicki 
00.00.1949 - 00.00.1950 inż. Piotr Michalewicz 
00.00.1950 - 00.00.1952 inż. Kazimierz Ostaszewski 
00.00.1952 - 00.00.1965 inż. Zbigniew Lilpop 
00.00.1965 - 00.00.1968 inż. Edward Kubik 
16.07.1968 - 31.08.1978 inż. Bogdan Kontowicz 
01.09.1978 - 23.11.1980 mgr inż. Marian Ciosek 
24.11.1980 - 05.02.1982 inż. Kazimierz Żytek 
06.02.1982 - 30.04.1991 inż. Jerzy Kania 
01.05.1991 - 31.10.1992 mgr. Kazimierz Kulig. 
01.11.1992 - 28.02.1994 mgr inż. Roman Podsiadły

Zarząd Transportu Miejskiego

01.11.1992 - 00.12.1999 mgr Kazimierz Kulig 
13.12.1999 - 12.06.2000 p.o. dyrektora mgr inż. Bogdan Bator 
13.06.2000 - 31.03.2003 Przemysław Prądzyński 
09.04.2003 - 31.03.2007 Robert Czapla 
11.12.2006 - 18.07.2013 Leszek Ruta
od 16.12.2013 Wiesław Witek

Miejskie Zakłady Autobusowe

01.03.1994 - 30.06.2007 Roman Podsiadły
01.07.2007 - 31.05.2011 Mieczysław Magierski
od 01.06.2011 Jan Kuźmiński

Tramwaje Warszawskie

od 01.03.1994  Krzysztof Karos

Metro Warszawskie

do 31.12.2002 Bohdan Zuń
01.01.2003 - 01.2006 Krzysztof Celiński
od 01.2006 Jerzy Lejk

Szybka Kolej Miejska

2004 - 2007  Jerzy Obrębski
2007 - 2012  Leszek Walczak
od 2012 Krystyna Pękała

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Metro odkrywa Warszawę

Metro odkrywa Warszawę

Budowa metra to nie tylko wielkie wyzwanie inwestycyjne i szansa na wygodniejszy oraz sprawniejszy transport dla mieszkańców i gości stolicy. To także znakomita okazja do zajrzenia w głąb ziemi i wydobycia skarbów, które od wielu lat tam przechowuje. Budowa metra to przecież gruntowne przekopywanie Warszawy wzdłuż i wszerz, a więc gratka dla archeologów. Znalezione ostatnio szczątki prehistorycznego zwierzęcia to tylko jeden z wielu fragmentów przeszłości, odsłoniętych przez koparki. Co jeszcze udało się znaleźć podczas budowy warszawskiego metra? Co znalezione przedmioty mówią nam o historii Warszawy? więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską