Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

Na lotnisko cyklicznie

Na lotnisko cyklicznie

Cykliczny rozkład jazdy na linii kolejowej na Służewiec i do Lotniska Chopina, ujednolicenie trasy linii S3 oraz wydłużenie najbardziej obleganych porannych pociągów z Pruszkowa – to najważniejsze zalety nowego rozkładu jazdy Szybkiej Kolei Miejskiej, który wszedł w życie 9 grudnia 2012 roku.

Wprowadzenie cyklicznego rozkładu jazdy z pewnością ucieszyło pasażerów dojeżdżających pociągami na Służewiec oraz do Lotniska Chopina. Pomiędzy Warszawą Zachodnią a portem lotniczym, poza nielicznymi wyjątkami, pociągi kursują co 15 minut. W dotychczasowum rozkładzie jazdy odstępy między odjazdami kolejnych pociągów były nierówne, ponieważ godziny odjazdów pociągów lotniskowych musiały zostać „wpasowane” w przerwy czasowe między pociągami kursującymi na linii średnicowej i radomskiej. W czasie prac nad nowym rozkładem jazdy, pociągi „lotniskowe” zostały potraktowane w sposób priorytetowy. Cykliczny rozkład jazdy jest znaczącym ułatwieniem dla pasażerów.

Dużym ułatwieniem jest również ujednolicenie trasy linii S3. Pociągi, z wyjątkiem jednego, kursują wyłącznie przez Dworzec Centralny (dotychczas była to linia S3C). Zniknęła tym samym linia S3S kursująca przez Dworzec Śródmieście. Tym samym pasażerowie linii S3 zyskali możliwość wygodnej przesiadki na stacji Warszawa Centralna z lub do pociągów dalekobieżnych. 

Dużym atutem jest także poprawa koordynacji rozkładu linii S3 z rozkładem pociągów lotniskowych Kolei Mazowieckich linii KML.

Linia S1 Pruszków – Otwock

Dojazd z Pruszkowa do Warszawy, w godzinach porannego szczytu (po godz. 7.00) nadal jest wygodny. Dwa cieszące się największym zainteresowaniem pociągi w kierunku Warszawy  pozostają wydłużone. Składają się z dwóch 4-wagonowych jednostek. Warto również podkreślić, że w dalszym ciągu są to wygodne i nowoczesne pociągi typu 19WE. Warto też dodać, że SKM ma zamówić trzy dodatkowe pociągi typu 35WE („Impuls”), które pozwolą – w przyszłym roku – na wycofanie, kursujących na linii S1 najbardziej wysłużonych i awaryjnych pociągów typu 14WE.

Rozkład jazdy został także, w miarę możliwości technicznych, skoordynowany z pociągami Kolei Mazowieckich.

Linia S2 Sulejówek Miłosna – Warszawa Lotnisko Chopina

Linia kursuje regularnie co 30 minut, a jej rozkład został skoordynowany z pozostałymi liniami „lotniskowymi” oraz z pociągami Kolei Mazowieckich w godzinach późnowieczornych.

Linia S3 Legionowo Piaski/Legionowo – Warszawa Lotnisko Chopina

Pociągi kursują regularnie co godzinę i to wyłącznie (z jednym wyjątkiem) przez Warszawę Centralną. Dzięki temu oferta „lotniskowa” jest bardziej przejrzysta (S2 – przez Warszawę Śródmieście a S3 i KML – przez Dworzec Centralny).

Warto dodać, że po południu do Legionowa Piaski zostało wydłużone połączenie zapewniające możliwość powrotu z centrum Warszawy po godz. 16.00. ZTM podejmie również starania o to, by zwiększyć liczbę pociągów linii S3 do i ze stacji Legionowo Piaski w porze popołudniowego i porannego szczytu.

Linia S9 Wieliszew/Legionowo Piaski – Warszawa Zachodnia

Linia, podobnie jak dotychczas kursuje co godzinę z Dworca Zachodniego (przez Warszawę Gdańską do Legionowa Piaski i Wieliszewa). Co ważne, rano jest uruchamiany dodatkowy pociąg z Legionowa Piaski, poprawiający dojazd do Warszawy na godz. 8.00-8.30.

Na wspólnym odcinku trasy pociągi linii S9 i S3 kursują w niewielkich odstępach czasowych po sobie, tak by pociągi linii S9 dowoziły pasażerów do Warszawy Gdańskiej w najbardziej atrakcyjnych porach i tak by zapewniły powrót w porach optymalnych z punktu widzenia pasażerów. Warto zwrócić również uwagę, że rozkład linii S9 został dopasowany do rozkładu KM na wspólnym odcinku trasy.

Nowy rozkład SKM będzie obowiązywał do 9 lutego 2013 roku.

Szczegółowy rozkład jazdy linii SKM.

opublikowano 20 listopada 2012r.
ostatnia aktualizacja 10 grudnia 2012r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Metro odkrywa Warszawę

Metro odkrywa Warszawę

Budowa metra to nie tylko wielkie wyzwanie inwestycyjne i szansa na wygodniejszy oraz sprawniejszy transport dla mieszkańców i gości stolicy. To także znakomita okazja do zajrzenia w głąb ziemi i wydobycia skarbów, które od wielu lat tam przechowuje. Budowa metra to przecież gruntowne przekopywanie Warszawy wzdłuż i wszerz, a więc gratka dla archeologów. Znalezione ostatnio szczątki prehistorycznego zwierzęcia to tylko jeden z wielu fragmentów przeszłości, odsłoniętych przez koparki. Co jeszcze udało się znaleźć podczas budowy warszawskiego metra? Co znalezione przedmioty mówią nam o historii Warszawy? więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską