Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

SKM = nowoczesność

SKM = nowoczesność

Od 24 września br. na liniach obsługiwanych przez spółkę Szybka Kolej Miejska – S1, S2 oraz część kursów linii S9 - pasażerów wożą wyłącznie nowoczesne pociągi Newag 14WE i 19WE oraz Pesa 27WE ELF. Z torów zniknęły ostatnie dwa, wypożyczone przez SKM, składy EN57.

Obecnie w taborze Szybkiej Kolei Miejskiej jest 8 pociągów Newag 14WE i 4 składy 19WE. Na szyny wyjeżdżają kolejne pociągi Pesa 27WE ELF. Spółka kupiła 13 tych pojazdów. Docelowo będą wykorzystywane do obsługi połączenia z Lotniska Chopina. Do czasu jego uruchomienia, obsługują istniejące linie SKM.

Sukcesywna dostawa „Elfów” pozwoliła zastąpić wysłużone składy EN57. Z końcem sierpnia br. przestały kursować pociągi wypożyczone od SKM z Trójmiasta, teraz wycofane zostały ostatnie dwie jednostki, dzierżawione od Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego z Mińska Mazowieckiego.

W przyszłym roku tabor SKM zasili sześć kolejnych zespołów trakcyjnych - Newag 35WE, uzyskanych na podstawie umowy leasingu.

Ponieważ wszystkie nowe pociągi SKM są wyposażone w biletomaty, od 1 października br. w tych urządzeniach pasażerowie będą mogli podstawowo zaopatrywać się w bilety. Kierownicy pociągów SKM będą sprzedawali bilety tylko w przypadku awarii automatu. Będą dysponowali wyłącznie biletami jednorazowymi.

14WE27WE19WEBiletomatWnętrze EN57Wnętrze 14WEWnętrze 27WE

opublikowano 23 września 2011r.
ostatnia aktualizacja 26 września 2011r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Dziesięć lat linii lokalnych

Dziesięć lat linii lokalnych

Dziesięć lat temu na trasy w aglomeracji warszawskiej wyruszyły autobusy linii lokalnych. Chyba mało kto wtedy przypuszczał, jak wielki sukces odniosą. To było coś nowego, a jednocześnie oferta, której potrzebowali mieszkańcy podwarszawskich gmin. Nic dziwnego, że po Lesznowoli, która pierwsza włączyła się we współpracę z Zarządem Transportu Miejskiego, dołączały kolejne samorządy i linie dowozowe powstają w dalszym ciągu – dziś jest ich 48. Tego jubileuszu nie byłoby bez dobrej współpracy ZTM z władzami podwarszawskich gmin. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską