Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

Nowe ceny i wzory biletów

Informacyjna ofensywa

Informacyjna ofensywa

16 sierpnia 2011 roku wejdzie w życie nowa taryfa biletowa wraz z nowymi wzorami biletów. Zmienią się ceny wszystkich rodzajów biletów (oprócz Biletu Seniora). Zostaną wycofane najmniej popularne bilety. Zarząd Transportu Miejskiego przygotował kampanię, aby dotrzeć z informacjami o zmianach do jak najliczniejszej grupy pasażerów. Pierwsza „odsłona” akcji rozpoczęła się 15 czerwca i potrwa do 15 lipca. To prawdziwa ofensywa.

Informacje taryfowe pojawią się w tym terminie wszędzie tam, gdzie są pasażerowie korzystający z komunikacji, organizowanej przez ZTM.

Plakaty informujące o zmianach cen biletów zostaną umieszczone na szybach wewnątrz pojazdów komunikacji miejskiej oraz w ramkach w autobusach i tramwajach. Ponad 8 tysięcy plakatów zostanie umieszczonych w taborze aż do 15 września.

O zmianie taryfy będzie się można dowiedzieć ze spotów informacyjnych - na ekranach LCD w autobusach, na monitorach w wagonach metra, na ekranach znajdujących się na stacjach metra. Spoty będą emitowane od 15 czerwca.

Informacje o nowej taryfie będą także pojawiały się na wyświetlaczach LED w pociągach SKM.

Plakaty informacyjne będą umieszczane stopniowo w 70 wiatach przystankowych,  stojących m.in. przy: rondach Wiatraczna, Waszyngtona, ONZ, Starzyńskiego oraz przy  dworcach kolejowych – Zachodnim, Centralnym, Gdańskim.

Oczywiście, pełna informacja o zmianach cen biletów będzie dostępna w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM.

Informacje będą również dostępne dla pasażerów spoza Warszawy, którzy mieszkają w gminach „obsługiwanych komunikacyjnie” przez ZTM, w tym  objętych Wspólnym Biletem ZTM-KM-WKD. W urzędach podwarszawskich miast i gmin będą umieszczane sukcesywnie – od 15 czerwca – plakaty informacyjne. Plakaty zostaną umieszczone na stacjach i peronach  KM i WKD oraz  na stronach internetowych przewoźników kolejowych.

Bannery na stronach internetowych umieszczą też przewoźnicy autobusowi (MZA, ITS, Mobilis i PKS Grodzisk Mazowiecki), Tramwaje Warszawskie, Metro Warszawskie i Szybka Kolej Miejska.

Z informacjami o nowej taryfie ZTM będzie chciał dotrzeć do pasażerów również za pośrednictwem mediów. Na antenie TVP Warszawa będą emitowane spoty informacyjne. Na stronach internetowych portali informacyjnych: zw.com.pl, tvnwarszawa.pl i mmwarszawa.pl pojawią się bannery.

Wraz z nową taryfą wprowadzone zostaną nowe wzory biletów. Białe kartoniki z kolorowymi kwadracikami, które pasażerowie kasowali od czerwca 2008 roku zostaną zastąpione przez bilety w jednolitej kolorystyce. Co ważne, każdy rodzaj biletu będzie innego koloru, co ułatwi ich jednoznaczną identyfikację. Dla przykładu: bilet jednorazowy ważny tylko w I strefie będzie czerwony, bilet 20-minutowy – zielony, dobowy – błękitny, 3-dniowy – fioletowy. Nie będzie również problemów z odróżnieniem „na pierwszy rzut oka” biletów normalnych i ulgowych. Bilety normalne będą jednolitymi, kolorowymi kartonikami, a ulgowe z niewielkim, białym paskiem z lewej strony. Warto podkreślić, że na biletach papierowych – po raz pierwszy – pojawią się również informacje w języku angielskim.

 

Nie zmieni się wzór biletów sprzedawanych w biletomatach. Będą się różniły tylko cenami.

 

Przy okazji wprowadzania nowych cen i nowych wzorów biletów, zmieni się także logotyp ZTM. Charakterystyczny, lekko pochylony w prawo czworokąt z czerwonymi literami „Z” i „M” oraz żółtą literą „T”, po 20 latach, odchodzi do lamusa.

Nowy znak jest prostszy. Zarówno pod względem kształtu, jak i kolorystyki. Dzięki temu będzie łatwiej rozpoznawalny z większej odległości. A  dzięki prostocie będzie w stanie oprzeć się upływowi czasu i zmieniającym się trendom „dizajnerskim”.

Warto podkreślić, że nowe logo zostało zbudowane zgodnie z obowiązującymi w grafice żelaznymi zasadami:

- znak powinien być jak najprostszy

- powinien składać się z jak najmniejszej liczby kolorów

- powinien mieć proporcjonalny kształt – np. kwadrat czy koło

- powinien dać się przedstawić również w wersji jednokolorowej

- powinien być łatwy do zapamiętania, tak by osoba, która zna znak, mogła odtworzyć go (przynajmniej schematycznie) w czasie krótszym niż 30 sekund.

 

Powiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęcieNowe logo ZTM

opublikowano 19 czerwca 2011r.
ostatnia aktualizacja 20 czerwca 2011r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Komunikacja miejska blisko domu

Komunikacja miejska blisko domu

Warszawski Transport Publiczny to ogromny system, który każdego dnia zapewnia sprawne i wygodne podróżowanie milionom pasażerów. Bardzo dobre wyobrażenie o WTP dają mapy dostępności, o których piszemy w tym numerze i które można znaleźć na stronie ZTM. Te schematy pozwalają spojrzeć całościowo na komunikację miejską w aglomeracji warszawskiej i jej funkcjonowanie. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską