Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

Więcej linii na Bródnie

Więcej linii na Bródnie

Od poniedziałku, 18 marca pasażerowie mogą skorzystać z nowej linii 327. Autobusy jeżdżą ulicą św. Wincentego. To nie wszystkie zmiany.

Na Bródnie rozpoczęła się budowa metra. Wprowadzona została nowa organizacja ruchu, dzięki której komunikacja miejska może sprawnie przewozić pasażerów. Zarząd Transportu Miejskiego przez cały czas monitoruje funkcjonowanie transportu publicznego w tym rejonie. Obserwowany jest także ruch drogowy. Pierwsze wnioski są takie, że autobusy i tramwaje jeżdżą w większości punktualnie, bez większych spóźnień. Wprowadzone będą niewielkie korekty transportu publicznego,  planowane są także zmiany w organizacji ruchu.

–  Starannie przygotowywaliśmy się do wprowadzenia zmian związanych z budową II linii metra na Bródnie, ale też cały czas monitorujemy sytuację w terenie po jej wdrożeniu. Wyciągamy też wnioski z naszych obserwacji. Już wkrótce będziemy usprawniać działanie komunikacji uruchamiając dodatkową linię autobusową, a także ułatwimy pieszym dojście do przystanków tramwajowych zlokalizowanych na ul. Rembielińskiej – mówi Robert Soszyński, zastępca prezydenta m.st. Warszawy, który we wtorek, 12 marca, obserwował działanie komunikacji miejskiej na Bródnie.

Wielu pasażerów decyduje się skorzystać z autobusów jadących ulicą św. Wincentego. Dlatego od poniedziałku 18 marca kursują autobusy nowej linii 327. Trasa tej linii została tak przygotowania, aby ułatwić dojazd do ronda Żaba i przesiadek do tramwajów osobom z rejonu przystanków Malborska i św. Wincentego:

CH TARGÓWEK – ul. Głębocka – św. Wincentego – RONDO ŻABA.

Autobusy 327 jeżdżą w dni powszednie w ramowych godzinach 6.00–9.30 i 14.00–20.00. Na przystankach zatrzymują się co 15 minut.

Od środy 13 marca zmienił się również charakter przystanków Gilarska i Toruńska. Autobusy zatrzymują się tu za każdym razem, a nie jak dotychczas na żądanie. Z obserwacji pracowników ZTM wynika, że przystanki te cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem pasażerów i autobusy praktycznie przy każdym kursie się na nich zatrzymują.

Przygotowany zostanie także projekt zmian organizacji ruchu na osiedlowych uliczkach po północnej stronie ul. L. Kondratowicza – zmienione zostaną  na jednokierunkowe. Dziś wykorzystywane są jako trasy objazdowe zamkniętej ul. L. Kondratowicza co jest uciążliwe dla ich mieszkańców. Dodatkowym usprawnieniem będzie również wprowadzenie zmian w cyklach sygnalizacji świetlnej w rejonie przystanków tramwajowych na ul. Rembielińskiej. Dzięki montażu urządzeń „wzbudzających” światło zielone dla pieszych będzie mogło świecić się dłużej i jednocześnie nie utrudni to przejazdu tramwajom. Pozwoli to na usprawnienie ruchu pieszego w tym rejonie.

opublikowano 12 marca 2019r.
ostatnia aktualizacja 18 marca 2019r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Komunikacja miejska blisko domu

Komunikacja miejska blisko domu

Warszawski Transport Publiczny to ogromny system, który każdego dnia zapewnia sprawne i wygodne podróżowanie milionom pasażerów. Bardzo dobre wyobrażenie o WTP dają mapy dostępności, o których piszemy w tym numerze i które można znaleźć na stronie ZTM. Te schematy pozwalają spojrzeć całościowo na komunikację miejską w aglomeracji warszawskiej i jej funkcjonowanie. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską