Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

hobby

Berkhof Ambassador 200 (2011-2013)

Berkhof Ambassador 200 na linii 742; pętla Metro Wilanowska; styczeń 2012

Berkhof Ambassador 200 jest 12-metrowym niskowejściowym autobusem produkcji holenderskiego koncernu VDL Berkhof. Produkowany od 2001 roku na popularnym podwoziu SB200, dzięki niskiej cenie, niewielkiemu zużyciu paliwa i niskim kosztom eksploatacji zawładnął rynkiem autobusowym w Holandii, a także w Danii. Autobus jest wyposażony w dwie pary drzwi - w każdych posiada niską podłogę. Siedzenia w tylnej części umieszczone są na podwyższeniu. System informacji liniowej został wymieniony przez polskiego przewoźnika.

Holenderskie autobusy pojawiły się w sieci ZTM wraz z uruchomieniem w Pruszkowie linii lokalnej L11, obsługiwanej przez spółkę Europa Express. Firma ta następnie wygrała przetarg na obsługę nowej linii 742 (Metro Wilanowska - Góra Kalwaria). Z uwagi na krótki termin kontraktu oraz konieczność zapewnienia obsługi linii po najmniejszych kosztach warunki przetargu nie były wygórowane - w praktyce wymagane były jedynie autobusy z niską podłogą. Przewoźnik zaoferował do jej obsługi używane 7-letnie autobusy sprowadzone z holenderskiego oddziału koncernu Veolia.

Dwa autobusy (A699 i A698) rozpoczęły służbę 1 września 2011 roku, a trzy miesiące później dołączyły do nich dwa kolejne (A697 i A696).

Od 1 kwietnia 2013  wraz z wygaśnięciem umowy na obsługę linii 742 autobusy Berkhof Ambassador przestały kursować w sieci ZTM.

Dostawy autobusów:

rok dostawy rok produkcji ilość numery
2011 2004 4 A696-A699

Dane techniczne:

długość 11950 mm
szerokość 2500 mm
wysokość 2920 mm
wysokość podłogi 320/340 mm
masa 8,7 t
liczba drzwi 2
liczba miejsc 80
silnik Cummins ISBe4 205
moc silnika 205 KM
skrzynia biegów Voith

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Bilety dostępne niemal wszędzie

Bilety dostępne niemal wszędzie

Obecnie kupić bilety kartonikowe lub doładować Warszawską Kartą Miejską można niemal na każdym kroku. Na stołecznych ulicach stoi coraz więcej automatów biletowych, w bardzo wielu pojazdach komunikacji miejskiej można spotkać biletomaty mobilne, a tradycjonaliści w dalszym ciągu mogą wybrać się do saloniku prasowego lub jednego z Punktów Obsługi Pasażerów. Najnowszy numer iZTM poświęcamy sieci sprzedaży biletów.  więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską