Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

hobby

Berkhof Ambassador 200 (2011-2013)

Berkhof Ambassador 200 na linii 742; pętla Metro Wilanowska; styczeń 2012

Berkhof Ambassador 200 jest 12-metrowym niskowejściowym autobusem produkcji holenderskiego koncernu VDL Berkhof. Produkowany od 2001 roku na popularnym podwoziu SB200, dzięki niskiej cenie, niewielkiemu zużyciu paliwa i niskim kosztom eksploatacji zawładnął rynkiem autobusowym w Holandii, a także w Danii. Autobus jest wyposażony w dwie pary drzwi - w każdych posiada niską podłogę. Siedzenia w tylnej części umieszczone są na podwyższeniu. System informacji liniowej został wymieniony przez polskiego przewoźnika.

Holenderskie autobusy pojawiły się w sieci ZTM wraz z uruchomieniem w Pruszkowie linii lokalnej L11, obsługiwanej przez spółkę Europa Express. Firma ta następnie wygrała przetarg na obsługę nowej linii 742 (Metro Wilanowska - Góra Kalwaria). Z uwagi na krótki termin kontraktu oraz konieczność zapewnienia obsługi linii po najmniejszych kosztach warunki przetargu nie były wygórowane - w praktyce wymagane były jedynie autobusy z niską podłogą. Przewoźnik zaoferował do jej obsługi używane 7-letnie autobusy sprowadzone z holenderskiego oddziału koncernu Veolia.

Dwa autobusy (A699 i A698) rozpoczęły służbę 1 września 2011 roku, a trzy miesiące później dołączyły do nich dwa kolejne (A697 i A696).

Od 1 kwietnia 2013  wraz z wygaśnięciem umowy na obsługę linii 742 autobusy Berkhof Ambassador przestały kursować w sieci ZTM.

Dostawy autobusów:

rok dostawy rok produkcji ilość numery
2011 2004 4 A696-A699

Dane techniczne:

długość 11950 mm
szerokość 2500 mm
wysokość 2920 mm
wysokość podłogi 320/340 mm
masa 8,7 t
liczba drzwi 2
liczba miejsc 80
silnik Cummins ISBe4 205
moc silnika 205 KM
skrzynia biegów Voith

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Komunikacja miejska oczami dzieci

Komunikacja miejska oczami dzieci

Jeżdżąc każdego dnia komunikacją miejską, nawet nie zastanawiamy się nad tym, jak skomplikowany i fascynujący jest to system. Pewne rzeczy są dla dorosłych oczywiste, jak to, że tramwaj jeździ po szynach, czy to, że trzeba kasować bilety. A gdyby tak spojrzeć na komunikację miejską oczami dzieci i zastanowić się, dlaczego nie wolno przewozić krowy metrem (bo niby właściwie, czemu)? Albo dlaczego jazda tramwajem w deszczu może być niebezpieczna? Albo czym zajmuje się kowboj i co może mieć wspólnego z Warszawą? więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską