Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

hobby

Mercedes Conecto G (od 2012)

Mercedes Conecto G w dniu prezentacji; listopad 2012Mercedes Conecto G w dniu prezentacji; listopad 2012

Niemiecki koncern Daimler-Benz przez dziesięciolecia obecny był praktycznie we wszystkich gałęziach przemysłu motoryzacyjnego. To właśnie spod ręki tego producenta wyszedł pierwszy na świecie autobus, zbudowany w zakładach Carla Benza w Mannheim w 1895 roku. W 1994 roku z koncernu wydzielono dział pojazdów użytkowych tworząc wraz z firmą Kässbohrer-Setra koncern EvoBus. Główne zakłady produkcji autobusów znajdują się w Mannheim i tam budowany jest obecnie sztandarowy produkt - niskopodłogowy model Citaro. Ponadto koncern posiada fabryki w Ulm (Niemcy), Ligny (Francja), Samano (Hiszpania), w Holyšovie (Czechy) oraz w Stambule (Turcja). Ta ostatnia fabryka od wielu lat buduje gamę pojazdów spod znaku Mercedesa, ale z niższej półki cenowej, dostępnej dla mniej zamożnych odbiorców, operujących w trudniejszych warunkach, a więc przede wszystkim na rynek turecki oraz wschodnioeuropejski.

Z myślą o takich odbiorcach w latach 90. powstał model O345 Conecto, z podłogą na wysokości 625 mm we wszystkich drzwiach. Conecto znalazło szeroki krąg odbiorców na Bałkanach i w Rosji. Niewielka ilość trafiła także do Polski. Z czasem jednak i wschodnioeuropejscy odbiorcy zaczęli wymagać niskiej podłogi. Dlatego w 2007 roku zaprezentowano niskopodłogową odmianę O345C (Conecto LF) z niską podłogą oraz całkowicie zmienionym wyglądem nadwozia, które nawiązywało do produkowanego w Niemczech modelu Citaro.

Conecto G to 18-metrowy, przegubowy odpowiednik niskopodłogowego Mercedesa Conecto. Nadwozie wykonane jest ze stali nierdzewnej. Szkielet wykonano z profili zamkniętych, zaś poszycia i szyby zamocowano poprzez klejenie. Silnik umieszczono w wieżowej zabudowie w lewym tylnym narożniku. Jest to 299-konna jednostka OM 457 LA, spełniająca normę czystości spalin EEV z wykorzystaniem AdBlue. Osiąga ona maksymalny moment 1250 Nm. Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią Voith, z której napęd jest przenoszony poprzez wał napędowy na portalowy most napędowy. Autobus posiada 300-litrowy zbiornik paliwa, który umieszczono w zabudowie na środkowych nadkolach. Na wysposażeniu znalazł się też 46-litrowy zbiornik na płyn AdBlue.

Koncern EvoBus wielokrotnie podchodził do przetargów na autobusy dla Warszawy, jednak za każdym razem jego oferta była niekorzystna cenowo. Dopiero wprowadzenie na rynek low-costowego modelu Conecto G zwiększyło szanse wygranej. W przetargu na 60 przegubowców ogłoszonym w 2012 roku zwycięzcą okazał się właśnie Mercedes Conecto. Autobusy dotarły do Polski na początku września, jednak kilka tygodni zajęło uzupełnianie ich wyposażenia. Na ulice Warszawy pierwsze egzemplarze wyjechały w listopadzie 2012 r. Wszystkie pojazdy garażują w zajezdni Kleszczowa.

Dostawy autobusów:

rok liczba numery
2012 60 2200-2259

Dane techniczne:

długość 17940 mm
szerokość 2550 mm
wysokość 3056 mm
masa 16,6 t
silnik Mercedes OM 457 LA
moc silnika 299 KM
liczba miejsc 149
liczba miejsc siedz. 42

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Zielona Warszawa - ekologiczna komunikacja

Zielona Warszawa - ekologiczna komunikacja

Nigdy dość rozmawiania o ekologii - środowisko naturalne bardzo łatwo zniszczyć, a bardzo trudno odbudować jego równowagę. Mieszkańcy Warszawy mają to szczęście, że ich miasto jest bardzo zielone i nawet niedaleko centrum można znaleźć piękne parki, a nawet lasy. Nie trzeba też wyjeżdżać daleko poza stolicę, żeby znaleźć piękne przyrodniczo miejsca, w których zachowała się dzika przyroda. Najlepiej tam dotrzeć komunikacją miejską - to bardzo proekologiczny sposób podróżowania. Dlatego Zarząd Transportu Miejskiego przygotował Zieloną Mapę, która przedstawia atrakcje ekologiczne Warszawy i zawiera wskazówki, jak do nich dojechać. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską