Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

hobby

Mercedes Conecto G (od 2012)

Mercedes Conecto G w dniu prezentacji; listopad 2012Mercedes Conecto G w dniu prezentacji; listopad 2012

Niemiecki koncern Daimler-Benz przez dziesięciolecia obecny był praktycznie we wszystkich gałęziach przemysłu motoryzacyjnego. To właśnie spod ręki tego producenta wyszedł pierwszy na świecie autobus, zbudowany w zakładach Carla Benza w Mannheim w 1895 roku. W 1994 roku z koncernu wydzielono dział pojazdów użytkowych tworząc wraz z firmą Kässbohrer-Setra koncern EvoBus. Główne zakłady produkcji autobusów znajdują się w Mannheim i tam budowany jest obecnie sztandarowy produkt - niskopodłogowy model Citaro. Ponadto koncern posiada fabryki w Ulm (Niemcy), Ligny (Francja), Samano (Hiszpania), w Holyšovie (Czechy) oraz w Stambule (Turcja). Ta ostatnia fabryka od wielu lat buduje gamę pojazdów spod znaku Mercedesa, ale z niższej półki cenowej, dostępnej dla mniej zamożnych odbiorców, operujących w trudniejszych warunkach, a więc przede wszystkim na rynek turecki oraz wschodnioeuropejski.

Z myślą o takich odbiorcach w latach 90. powstał model O345 Conecto, z podłogą na wysokości 625 mm we wszystkich drzwiach. Conecto znalazło szeroki krąg odbiorców na Bałkanach i w Rosji. Niewielka ilość trafiła także do Polski. Z czasem jednak i wschodnioeuropejscy odbiorcy zaczęli wymagać niskiej podłogi. Dlatego w 2007 roku zaprezentowano niskopodłogową odmianę O345C (Conecto LF) z niską podłogą oraz całkowicie zmienionym wyglądem nadwozia, które nawiązywało do produkowanego w Niemczech modelu Citaro.

Conecto G to 18-metrowy, przegubowy odpowiednik niskopodłogowego Mercedesa Conecto. Nadwozie wykonane jest ze stali nierdzewnej. Szkielet wykonano z profili zamkniętych, zaś poszycia i szyby zamocowano poprzez klejenie. Silnik umieszczono w wieżowej zabudowie w lewym tylnym narożniku. Jest to 299-konna jednostka OM 457 LA, spełniająca normę czystości spalin EEV z wykorzystaniem AdBlue. Osiąga ona maksymalny moment 1250 Nm. Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią Voith, z której napęd jest przenoszony poprzez wał napędowy na portalowy most napędowy. Autobus posiada 300-litrowy zbiornik paliwa, który umieszczono w zabudowie na środkowych nadkolach. Na wysposażeniu znalazł się też 46-litrowy zbiornik na płyn AdBlue.

Koncern EvoBus wielokrotnie podchodził do przetargów na autobusy dla Warszawy, jednak za każdym razem jego oferta była niekorzystna cenowo. Dopiero wprowadzenie na rynek low-costowego modelu Conecto G zwiększyło szanse wygranej. W przetargu na 60 przegubowców ogłoszonym w 2012 roku zwycięzcą okazał się właśnie Mercedes Conecto. Autobusy dotarły do Polski na początku września, jednak kilka tygodni zajęło uzupełnianie ich wyposażenia. Na ulice Warszawy pierwsze egzemplarze wyjechały w listopadzie 2012 r. Wszystkie pojazdy garażują w zajezdni Kleszczowa.

Dostawy autobusów:

rok liczba numery
2012 60 2200-2259

Dane techniczne:

długość 17940 mm
szerokość 2550 mm
wysokość 3056 mm
masa 16,6 t
silnik Mercedes OM 457 LA
moc silnika 299 KM
liczba miejsc 149
liczba miejsc siedz. 42

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Odpocznij i baw się nad Wisłą

Odpocznij i baw się nad Wisłą

Wisła jest jednym z symboli miasta. Warto o tym pamiętać, szczególnie wtedy, kiedy obchodzimy Rok Wisły. Czy warszawiacy znają swoją rzekę, czy chcą i lubią po niej pływać? Letnie miesiące to znakomita okazja, żeby przywitać się z Wisłą i przy okazji zobaczyć stolicę Polski z innej perspektywy. To także doskonała okazja, by odpocząć i poczuć wiatr we włosach. W najnowszym numerze naszego Miesięcznika proponujemy wycieczkę po Wiśle. Sezon Warszawskich Linii Turystycznych się rozpoczął, więc prezentujemy pierwsze zdjęcia. Zaznaczamy, że to tylko niewielka część pięknych widoków, które czekają na pasażerów tramwaju wodnego. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską