Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

inwestycje

inwestycje zrealizowane

Budowa przejścia podziemnego Ursus Niedźwiadek

Budowa przejścia podziemnego Ursus Niedźwiadek

Budowa była prowadzona na podstawie trójstronnej umowy podpisanej 20 czerwca 2012 roku, pomiędz PKP PLK S.A., Zarządem Transportu Miejskiego jako zamawiającymi oraz Mostostalem Warszawa S.A. jako wykonawcą.

Na trasie linii kolejowej Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki powstał przystanek kolejowy wraz z infrastrukturą towarzyszącą i z przejściem podziemnym w rejonie osiedla mieszkaniowego Niedźwiadek w dzielnicy Ursus. Inwestycję podzielono na II zadania. W zakresie zadania I znajdowała się budowa przejścia podziemnego, którą sfinansował ZTM, a w zakresie zadania II  znajdowała się budowa przystanku osobowego i związana z tym przebudowa układu torowego, którą sfinansowała spółka PKP PLK S.A.

Przejście podziemne o wymiarach 6 x 2,4 m  i długości 46 m poprowadzi m.in. w pobliże (50 m) funkcjonującego parkingu „Parkuj i Jedź” i pętli autobusowej Ursus Niedźwiadek (20 m). Wejścia do przejścia zostały wybudowane po obu stronach torów:

  • od strony północnej: przy parkingu „Parkuj i Jedź” i ul. Orląt Lwowskich, 
  • od południowej: przy ul. Krawczyka. Przejście podziemne zostało także połączone z przystankiem osobowym.

Wejścia zostały wyposażone w windy dla niepełnosprawnych, a w przejściu podziemnym powstała ścieżka rowerowa.

Pod wiatami wybudowanymi w obrębie wejść zostało zamontowanych łącznie 50 podwójnych stojaków rowerowych sterowanych Warszawską Kartą Miejską.

Zarówno przejście podziemne wraz z wiatami, jak i peron przystanku osobowego są objęte monitoringiem i dozorem pracowników Służby Ochrony Kolei oraz zewnętrznej firmy ochroniarskiej.

Od dnia 7 stycznia 2014 r. pasażerowie mogą korzystać z nowego przystanku kolejowego Warszawa Ursus-Niedźwiadek.

 

Powiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęcie

opublikowano 31 sierpnia 2012r.
ostatnia aktualizacja 8 stycznia 2014r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Jaki był 2018 rok w komunikacji miejskiej?

Jaki był 2018 rok w komunikacji miejskiej?

Koniec roku nastraja do refleksji i skłania do podsumowań. Mijających 12 miesięcy przyniosło wiele wydarzeń ważnych dla stołecznej komunikacji: Warszawski Transport Publiczny zyskał nowe logo, na ulice wyjechały nowoczesne autobusy o napędzie hybrydowym i gazowym, a pasażerowie mogą taniej podróżować po aglomeracji dzięki Biletom Metropolitalnym i zmianom w Karcie Warszawiaka. Działo się dużo, dlatego postanowiliśmy przypomnieć Państwu, jak mijał komunikacyjnie rok 2018. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską