Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

inwestycje

inwestycje zrealizowane

Parking przy al. Krakowskiej

Parking przy al. Krakowskiej
\pij_al_krak_02_320

Dobiegła końca budowa parkingu przy Alei Krakowskiej, przewidzianego przede wszystkim dla osób dojeżdżających pojazdami z kierunku południowego. Wjazd na parking odbywa się przez pętlę autobusową, gdzie pojazdy jadące skrajnym lewym pasem al. Krakowskiej w kierunku północnym mają możliwość bezpośredniego zjazdu na teren pętli i parkingu. Dalej ruch pojazdów osobowych i autobusów jest rozdzielony. Pojazdy osobowe poruszają się tylko skrajnym lewym pasem, prowadzącym bezpośrednio do budynku parkingu.

Pojazdy wyjeżdżające z budynku parkingu poruszają się pasem ruchu, prowadzącym bezpośrednio do al. Krakowskiej w kierunku południowym.

Takie rozwiązanie pozwoliło na zachowanie istniejącego układu funkcjonowania pętli autobusowej. Niewielkim zmianom geometrycznym uległy perony przeznaczone dla pasażerów komunikacji.

 Budynek parkingu składa się z dwóch części. Pierwsza część to 4 kondygnacyjny parking naziemny, druga to zespół przystanków krańcowych komunikacji miejskiej o wysokości 2 kondygnacji, nad którą znajdują się 2 poziomy parkingów. Obie części tworzą wspólną bryłę. Budynek ma wysokość około 12,5 m powyżej poziomu terenu.

pij_al_krak_03_320\
pij_al_krak_04_320\

A oto dane szczegółowe o parkingu przy al. Krakowskiej:

  1. 415 miejsc postojowych, w tym 11 dla pojazdów osób niepełnosprawnych,
  2. 100 stanowisk postojowych dla rowerów,
  3. 16 976,00 m2 powierzchni użytkowej parkingu i 17 683,00 m2 całkowitej powierzchni budynku,
  4. Na terenie pętli wybudowano 5 peronów w tym jeden z możliwością zatrzymania autobusu po obu stronach (peron środkowy),
  5. 4 kondygnacje nadziemne i 1 podziemna. Ze względu na strefę nalotu lotniska F. Chopina budynek zaprojektowano i wykonano, jako 2 kondygnacyjny w strefie nalotu i 4 kondygnacyjny poza strefą podejścia do lądowania,
  6. Na terenie obiektu znajduje się dyspozytornia autobusowa z możliwością obserwacji wszystkich peronów, dozorem wizyjnym (monitoringiem), nagłośnieniem oraz instalacjami p.poż. i bezpieczeństwa podróżnych.

W trakcie budowy obiektu konieczne było wykonanie robót towarzyszących w postaci zorganizowania ruchu autobusów poza terenem dotychczasowej pętli. Na trasie kanalizacji deszczowej natrafiono także na głaz narzutowy znacznych rozmiarów.

pij_al_krak_07_320\

\pij_al_krak_08_320

Powiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęciePowiększ zdjęcie

opublikowano 5 września 2011r.
ostatnia aktualizacja 2 września 2011r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Bilety dostępne niemal wszędzie

Bilety dostępne niemal wszędzie

Obecnie kupić bilety kartonikowe lub doładować Warszawską Kartą Miejską można niemal na każdym kroku. Na stołecznych ulicach stoi coraz więcej automatów biletowych, w bardzo wielu pojazdach komunikacji miejskiej można spotkać biletomaty mobilne, a tradycjonaliści w dalszym ciągu mogą wybrać się do saloniku prasowego lub jednego z Punktów Obsługi Pasażerów. Najnowszy numer iZTM poświęcamy sieci sprzedaży biletów.  więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską