Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdziecie państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

inwestycje

inwestycje realizowane

Tramwaj na Tarchomin

Tramwaj na Tarchomin

30 lipca 2013 r. Miasto st. Warszawa podpisało z Tramwajami Warszawskimi porozumienie dotyczące zasad współpracy przy realizacji linii tramwajowej na Tarchomin, w następstwie którego w połowie sierpnia 2013 r. Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg ograniczony na budowę odcinka linii tramwajowej od trasy mostu im. Marii Skłodowskiej-Curie do pętli przy ul. Mehoffera.

28 lutego 2014 r. Zarząd Transportu Miejskiego wspólnie z Tramwajami Warszawskimi Sp. z o.o., podpisali umowę na budowę odcinka linii tramwajowej od trasy mostu im. Marii Skłodowskiej-Curie do nowej pętli tramwajowej przy ul. J. Mehoffera. Wybrana w drodze przetargu firma ZUE S.A., zrealizuje inwestycję w ciągu 10 miesięcy od dnia podpisania umowy. Wartość kontraktu – 64 199 999,00 zł.

Szybkie, wygodne i nowoczesne...

takie będą tramwaje kursujące na Tarchomin. Szynowe połączenie zapewni mieszkańcom tego osiedla, a także Nowodworów i innych części Białołęki, łatwy i wygodny dojazd do węzła komunikacyjnego Młociny. Tam będą mogli przesiąść się do metra i kontynuować podróż do centrum.

 

billboard1-rgb_podgld1_320


Tramwaje nie będą stały w korkach, więc cała podróż potrwa kilkanaście minut. Pasażerowie spędzą je w przestronnym, klimatyzowanym wnętrzu nowoczesnych SWING-ów (PESA 120N), które  będą obsługiwać linię. Dzięki Systemowi Informacji Pasażerskiej na przystankach i w pojazdach każdy będzie mógł sprawdzić punktualność komunikacji. Korzystanie z samochodów stanie się nieopłacalne, zarówno jeśli chodzi o czas, jak i pieniądze.

Tramwaj Pesa 120 Na „Swing” jest klimatyzowany i wyposażony  w monitoring wizyjny, nowoczesne wyświetlacze LCD z informacją pasażerską oraz automat do sprzedaży biletów. Każdy wagon zabiera 201 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących. Niskopodłogowy tramwaj jest w pełni dostosowany do potrzeb niepełnosprawnych. Jest także bardzo bezpieczny, bowiem  zastosowano w nim specjalną strefę zgniotu (absorbery pochłaniające energię podczas zderzenia), która chroni motorniczego i pasażerów, a także tramwaj przed większymi zniszczeniami.


Linia na Tarchomin pozwoli zintegrować różne formy transportu zbiorowego. Zostanie zsynchronizowana z systemem komunikacyjnym miasta, nie tylko z metrem, ale także z połączeniami autobusowymi i pozostałymi trasami tramwajowymi. Dzięki temu zapewniony zostanie dojazd w dowolny rejon miasta i aglomeracji. Możliwości dogodnych przesiadek wskaże System Informacji Pasażerskiej.

Linia tramwajowa i kursujące na niej pojazdy będą bardzo ciche. Przy budowie torowisk zastosowane zostaną podkłady betonowe z przytwierdzeniem sprężystym szyn oraz z gumowymi przekładkami podszynowymi. Torowisko będzie wyposażone w smarownice, chroniące przed bocznym zużywaniem się szyn i rantów kół tramwajowych. Czoła peronów wyłożone zostaną wykładziną dźwiękochłonną. Koła tramwajów i szyny będą regularnie szlifowane. Brane jest także pod uwagę wykonanie torowiska porośniętego trawą. Podobne technologie stosowane są przy budowie linii tramwajowych w największych europejskich miastach, m.in. w Niemczech i Holandii. Zastosowane rozwiązania zapewniają nie tylko niski poziom emisji hałasu, ale także trwałość. Bez konieczności napraw i remontów torowisko będzie można eksploatować kilkadziesiąt lat.

Przesiadając się do ekologicznego transportu szynowego, mieszkańcy Białołęki zadbają o swoje otoczenie i zdrowie. Mniejsza emisja spalin przyczyni się do poprawy klimatu nie tylko dzielnicy, ale także całego miasta.

Wybudowane według najbardziej zaawansowanych technologii i materiałów torowisko, w połączeniu z nowoczesnym taborem zapewnią niski poziom emisji hałasu. Linia tramwajowa przecinająca osiedla będzie ogromnym udogodnieniem, podnoszącym prestiż i wartość nieruchomości oraz atrakcyjność inwestycyjną obszarów wzdłuż trasy.

Etapy realizacji przygotowywanej przez ZTM inwestycji „Budowa linii tramwajowej na Tarchomin i układu drogowego  ul. Światowida i Projektowanej”

Etap I (odc. od mostu do ul. Mehoffera + odc. od ul. Mehoffera do Winnicy)

Budowa torowiska tramwajowego po prawej (wschodniej) stronie istniejącej  jezdni ul. Światowida oraz budowa ul. Projektowanej. W projekcie założono wykonanie lub przebudowę wszystkich skrzyżowań drogowych do postaci rozwiązania docelowego, czyli przy założeniu dwujezdniowej ul. Światowida z torowiskiem pomiędzy jezdniami.

petla_winnica_wiz_320

Pętla Winnica - wizualizacje pełnowymiarowe znajdują się w galerii na dole strony

Etap II (docelowy)

Budowa drugiej jezdni ul. Światowida wraz z układem chodników i ścieżek rowerowych.

tarchomin_wiz3_320

 

tarchomin_wiz4_320

mapka_320

  • most Marii Skłodowskiej-Curie/ul. Świderska (1)
  • most Marii Skłodowskiej-Curie/ ul. Myśliborska (2);
  • ul. Światowida/Myśliborska (3);
  • ul. Światowida/ul. Ćmielowska (4);
  • ul. Światowida/ul. Mehoffera (5);
  • ul. Światowida/ul. Stefanika (6);
  • ul. Światowida/ul. Ordonówny (Topolowa) (7);
  • ul. Światowida/ul. Leśnej Polanki (Dzierzgońska) (8);
  • pętla Winnica (9).

Przystanki tramwajowe wzdłuż mostu i ul. Światowidana Białołęce

Trasa tramwajowa Tarchomin – Młociny:

  •     skorzysta z niej ok. 6500 osób na godzinę;
  •     częstotliwość kursowania tramwajów wyniesie docelowo  2 minuty;

Czas przejazdu tramwaju do I linii metra (Młociny):

  •     z pętli Winnica - 21 minut;
  •     z rejonu skrzyżowania z ul. Mehoffera - 14 minut.

 

question_01

Masz pytanie - napisz do nas

 

1. Spotkania informacyjne z mieszkańcami:

img_0014_320

2. Dokumenty do pobrania oraz galeria:

Postęp prac - czerwiec 2014 r. Postęp prac - czerwiec 2014 r. Postęp prac - czerwiec 2014 r. Postęp prac - czerwiec 2014 r. Postęp prac - czerwiec 2014 r. Postęp prac - czerwiec 2014 r. Postęp prac - czerwiec 2014 r. Postęp prac - maj 2014 r. Postęp prac - maj 2014 r. Postęp prac - maj 2014 r. Postęp prac - maj 2014 r.
Zobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematPętla Winnica- wizualizacja Trasa tramwajowa na Tarchomin - wizualizacja Trasa tramwajowa na Tarchomin - wizualizacja Trasa tramwajowa na Tarchomin - wizualizacja Rozmieszczenie przystanków

opublikowano 14 lipca 2010r.
ostatnia aktualizacja 1 lipca 2014r.

zaplanuj podróż

kalandarz
Karta Warszawiaka i Karta Młodego Warszawiaka Katalog zniżek Karty Warszawiaka i Karty Młodego Warszawiaka

newsletter

Europejskie przykłady dla Warszawy

Europejskie przykłady dla Warszawy

W tym roku minęło 10 lat od wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Wpływ naszej akcesji jest widoczny niemal w każdej dziedzinie życia codziennego w kraju, również w stołecznej komunikacji miejskiej. Budowa drugiej linii metra, nowe autobusy, tramwaje, zajezdnie, pętle to tylko niektóre z warszawskich inwestycji, które w znacznym stopniu zostały sfinansowane z europejskich funduszy. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską