Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdziecie państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

inwestycje

inwestycje realizowane

Tramwaj na Tarchomin

Tramwaj na Tarchomin

30 lipca 2013 r. Miasto st. Warszawa podpisało z Tramwajami Warszawskimi porozumienie dotyczące zasad współpracy przy realizacji linii tramwajowej na Tarchomin, w następstwie którego w połowie sierpnia 2013 r. Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg ograniczony na budowę odcinka linii tramwajowej od trasy mostu im. Marii Skłodowskiej-Curie do pętli przy ul. Mehoffera.

28 lutego 2014 r. Zarząd Transportu Miejskiego wspólnie z Tramwajami Warszawskimi Sp. z o.o., podpisali umowę na budowę odcinka linii tramwajowej od trasy mostu im. Marii Skłodowskiej-Curie do nowej pętli tramwajowej przy ul. J. Mehoffera. Wybrana w drodze przetargu firma ZUE S.A., zrealizuje inwestycję w ciągu 10 miesięcy od dnia podpisania umowy. Wartość kontraktu – 64 199 999,00 zł.

Szybkie, wygodne i nowoczesne...

takie będą tramwaje kursujące na Tarchomin. Szynowe połączenie zapewni mieszkańcom tego osiedla, a także Nowodworów i innych części Białołęki, łatwy i wygodny dojazd do węzła komunikacyjnego Młociny. Tam będą mogli przesiąść się do metra i kontynuować podróż do centrum.

 

billboard1-rgb_podgld1_320


Tramwaje nie będą stały w korkach, więc cała podróż potrwa kilkanaście minut. Pasażerowie spędzą je w przestronnym, klimatyzowanym wnętrzu nowoczesnych SWING-ów (PESA 120N), które  będą obsługiwać linię. Dzięki Systemowi Informacji Pasażerskiej na przystankach i w pojazdach każdy będzie mógł sprawdzić punktualność komunikacji. Korzystanie z samochodów stanie się nieopłacalne, zarówno jeśli chodzi o czas, jak i pieniądze.

Tramwaj Pesa 120 Na „Swing” jest klimatyzowany i wyposażony  w monitoring wizyjny, nowoczesne wyświetlacze LCD z informacją pasażerską oraz automat do sprzedaży biletów. Każdy wagon zabiera 201 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących. Niskopodłogowy tramwaj jest w pełni dostosowany do potrzeb niepełnosprawnych. Jest także bardzo bezpieczny, bowiem  zastosowano w nim specjalną strefę zgniotu (absorbery pochłaniające energię podczas zderzenia), która chroni motorniczego i pasażerów, a także tramwaj przed większymi zniszczeniami.


Linia na Tarchomin pozwoli zintegrować różne formy transportu zbiorowego. Zostanie zsynchronizowana z systemem komunikacyjnym miasta, nie tylko z metrem, ale także z połączeniami autobusowymi i pozostałymi trasami tramwajowymi. Dzięki temu zapewniony zostanie dojazd w dowolny rejon miasta i aglomeracji. Możliwości dogodnych przesiadek wskaże System Informacji Pasażerskiej.

Linia tramwajowa i kursujące na niej pojazdy będą bardzo ciche. Przy budowie torowisk zastosowane zostaną podkłady betonowe z przytwierdzeniem sprężystym szyn oraz z gumowymi przekładkami podszynowymi. Torowisko będzie wyposażone w smarownice, chroniące przed bocznym zużywaniem się szyn i rantów kół tramwajowych. Czoła peronów wyłożone zostaną wykładziną dźwiękochłonną. Koła tramwajów i szyny będą regularnie szlifowane. Brane jest także pod uwagę wykonanie torowiska porośniętego trawą. Podobne technologie stosowane są przy budowie linii tramwajowych w największych europejskich miastach, m.in. w Niemczech i Holandii. Zastosowane rozwiązania zapewniają nie tylko niski poziom emisji hałasu, ale także trwałość. Bez konieczności napraw i remontów torowisko będzie można eksploatować kilkadziesiąt lat.

Przesiadając się do ekologicznego transportu szynowego, mieszkańcy Białołęki zadbają o swoje otoczenie i zdrowie. Mniejsza emisja spalin przyczyni się do poprawy klimatu nie tylko dzielnicy, ale także całego miasta.

Wybudowane według najbardziej zaawansowanych technologii i materiałów torowisko, w połączeniu z nowoczesnym taborem zapewnią niski poziom emisji hałasu. Linia tramwajowa przecinająca osiedla będzie ogromnym udogodnieniem, podnoszącym prestiż i wartość nieruchomości oraz atrakcyjność inwestycyjną obszarów wzdłuż trasy.

Etapy realizacji przygotowywanej przez ZTM inwestycji „Budowa linii tramwajowej na Tarchomin i układu drogowego  ul. Światowida i Projektowanej”

Etap I (odc. od mostu do ul. Mehoffera + odc. od ul. Mehoffera do Winnicy)

Budowa torowiska tramwajowego po prawej (wschodniej) stronie istniejącej  jezdni ul. Światowida oraz budowa ul. Projektowanej. W projekcie założono wykonanie lub przebudowę wszystkich skrzyżowań drogowych do postaci rozwiązania docelowego, czyli przy założeniu dwujezdniowej ul. Światowida z torowiskiem pomiędzy jezdniami.

petla_winnica_wiz_320

Pętla Winnica - wizualizacje pełnowymiarowe znajdują się w galerii na dole strony

Etap II (docelowy)

Budowa drugiej jezdni ul. Światowida wraz z układem chodników i ścieżek rowerowych.

tarchomin_wiz3_320

 

tarchomin_wiz4_320

mapka_320

  • most Marii Skłodowskiej-Curie/ul. Świderska (1)
  • most Marii Skłodowskiej-Curie/ ul. Myśliborska (2);
  • ul. Światowida/Myśliborska (3);
  • ul. Światowida/ul. Ćmielowska (4);
  • ul. Światowida/ul. Mehoffera (5);
  • ul. Światowida/ul. Stefanika (6);
  • ul. Światowida/ul. Ordonówny (Topolowa) (7);
  • ul. Światowida/ul. Leśnej Polanki (Dzierzgońska) (8);
  • pętla Winnica (9).

Przystanki tramwajowe wzdłuż mostu i ul. Światowidana Białołęce

Trasa tramwajowa Tarchomin – Młociny:

  •     skorzysta z niej ok. 6500 osób na godzinę;
  •     częstotliwość kursowania tramwajów wyniesie docelowo  2 minuty;

Czas przejazdu tramwaju do I linii metra (Młociny):

  •     z pętli Winnica - 21 minut;
  •     z rejonu skrzyżowania z ul. Mehoffera - 14 minut.

 

question_01

Masz pytanie - napisz do nas

 

1. Spotkania informacyjne z mieszkańcami:

img_0014_320

2. Dokumenty do pobrania oraz galeria:

Postęp prac - czerwiec 2014 r. Postęp prac - czerwiec 2014 r. Postęp prac - czerwiec 2014 r. Postęp prac - czerwiec 2014 r. Postęp prac - czerwiec 2014 r. Postęp prac - czerwiec 2014 r. Postęp prac - czerwiec 2014 r. Postęp prac - maj 2014 r. Postęp prac - maj 2014 r. Postęp prac - maj 2014 r. Postęp prac - maj 2014 r.
Zobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematPętla Winnica- wizualizacja Trasa tramwajowa na Tarchomin - wizualizacja Trasa tramwajowa na Tarchomin - wizualizacja Trasa tramwajowa na Tarchomin - wizualizacja Rozmieszczenie przystanków

opublikowano 14 lipca 2010r.
ostatnia aktualizacja 1 lipca 2014r.

zaplanuj podróż

kalandarz
Karta Warszawiaka i Karta Młodego Warszawiaka Katalog zniżek Karty Warszawiaka i Karty Młodego Warszawiaka

newsletter

Dzień w zajezdni Praga

Dzień w zajezdni Praga

Czy ktoś z nas, korzystających ze środków transportu miejskiego, zastanowił się, co dzieje się z tramwajami, kiedy zjeżdżają z trasy? Jak szykowane są przed ponownym wyjazdem? Gdzie? Kto to robi? W jakim czasie? W tym numerze postanowiliśmy poznać odpowiedzi na te wbrew pozorom ważne pytania. Tramwaje jak samochody potrzebują przecież schronienia przed złymi warunkami atmosferycznymi, stałej pielęgnacji, technicznego doglądu. Są przecież dobrem publicznym, maszynami bardzo drogimi, mającymi służyć mieszkańcom miasta przez długie lata, bezpiecznie ich przewozić. Wymagają więc wyjątkowej opieki. Zapewniają ją im zajezdnie. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską