Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

inwestycje

inwestycje realizowane

Tramwaj na Tarchomin

Tramwaj na Tarchomin

24 grudnia 2014 r. został oddany do użytku kolejny, 2,0km fragment linii tramwajowej na Tarchomin.  Dotychczasowy odcinek od metra Młociny do ul Myśliborskiej przy moście Marii Skłodowskiej-Curie, zyskał trzy nowe zespoły przystankowe przy skrzyżowaniach ul. Światowida z ul. Myśliborską, Ćmielowską i Mehoffera oraz zespół przystanków na nowej pętli tramwajowej „Tarchomin Kościelny”, a jego łączna długość przekracza dziś  5.5 km.


Przejazd tramwajem linii 2 od pętli tramwajowej „Tarchomin Kościelny” do stacje metra „Młociny” zajmuje około 13 minut.  Wszystkie nowopowstałe perony przystosowano do tramwajów niskopodłogowych, a dojście do nich pasażerom z niepełnosprawnościami ułatwiają podjazdy i płytki chodnikowe z wypustkami sygnalizującymi krawędzie peronów i chodników. Nowy fragment torowiska tramwajowego obsiano trawą dzięki czemu wyglądać będzie estetyczniej oraz zmniejszy się hałas.

Umowę na jego budowę Zarząd Transportu Miejskiego wspólnie z Tramwajami Warszawskimi Sp. z o.o. podpisał 28 lutego 2014 r. z wybraną w drodze przetargu firmą ZUE S.A. Wartość umowy - 64 199 999, 00 zł. 

W bieżącym roku powinna rozpocząć się budowa ostatniego odcinka od pętli  „Tarchomin Kościelny” do Winnicy. Będą to kolejne cztery zespoły przystankowe a trasa tramwajowa zakończy się w niewielkiej odległości od ul. Modlińskiej. Do Młocin będzie można stamtąd dojechać w 20 minut.

 

question_01

Masz pytanie - napisz do nas

 

1. Spotkania informacyjne z mieszkańcami:

img_0014_320

2. Dokumenty do pobrania oraz galeria:

Postęp prac - listopad 2014 r. Postęp prac - listopad 2014 r. Postęp prac - listopad 2014 r. Postęp prac - listopad 2014 r. Postęp prac - listopad 2014 r. Grudzień 2014 r.24 Grudzień 2014 r.Postęp prac - listopad 2014 r. Postęp prac - listopad 2014 r. Postęp prac - listopad 2014 r.

opublikowano 30 stycznia 2015r.
ostatnia aktualizacja 30 stycznia 2015r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Metro zmienia Warszawę

Metro zmienia Warszawę

Właśnie uruchomiliśmy centralny odcinek II linii metra. Była to najbardziej skomplikowana inwestycja budowlana w Warszawie – tunele metra zostały poprowadzone pod Wisłą, skarpą wiślaną oraz I linią metra. Była to także największa stołeczna inwestycja. Koszt budowy wyniósł 4,117 mld złotych, z czego aż 2,7 mld zł pozyskaliśmy z funduszy unijnych. Z tej okazji zapraszamy do lektury specjalnego wydania naszego miesięcznika iZTM, poświęconego w całości uruchomionej wczoraj II linii metra. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską