Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Noc Muzeów 2010

Święto kultury i miłośników komunikacji

Święto kultury i miłośników komunikacji

VII Warszawska Noc Muzeów już w najbliższą sobotę! Po raz kolejny będzie to nie tylko święto kultury, ale również ważne wydarzenie dla miłośników komunikacji. W tym roku odbędzie się już piąty Międzynarodowy Zlot Ogórków, które pojadą na specjalnych liniach muzealnych.

W tym roku linii będzie 9, w tym jedna tramwajowa. Do ich obsługi skierowanych zostanie 40 autobusów niskopodłogowych, kilkanaście Jelczy „ogórków” oraz 6 tramwajów.

Wszystkie muzealne linie autobusowe będą wyruszać w trasy z placu Bankowego, który w tę noc zamieni się w centrum dowodzenia. Pierwsze kursy już o godz. 18:30. Linie C, D, F oraz M będą jeździły do 1:30, pozostałe aż do 3:00.

Ogromnym powodzeniem z pewnością będzie cieszyła się linia A łącząca plac Bankowy, Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum Kolejnictwa i wystawę zabytkowych tramwajów na placu Narutowicza. Do godz. 1 w nocy będzie kursował na niej wyłącznie zabytkowy tabor.

Zapraszamy również na pl. Narutowicza. W tym roku zostanie przeniesione tam Muzeum na Szynach. Na wystawie, współorganizowanej z Tramwajami Warszawskimi, będzie można zobaczyć najstarsze zabytkowe tramwaje. Dwa z nich będą kursowały na linii M.

Członkowie Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej, wśród których nie brakuje osób pracujących na co dzień w ZTM, będą służyli fachową wiedzą na temat historii i budowy tramwajów.

Dla członków KMKM w Warszawie praca nad organizacją imprezy rozpoczyna się już w styczniu. Przez cztery miesiące, wspólnie z Biurem Promocji Urzędu m. st. Warszawy, uzgadniane są trasy i częstotliwości specjalnych linii, zapraszani są uczestnicy Zlotu Ogórków, kompletowana jest „załoga” do obsługi imprezy (w tym roku zaangażowanych jest ok. 70 wolontariuszy). Klub przygotowuje również m.in. tablice boczne i rozkłady, które zawisną na przystankach.

Od 2006 roku częścią imprezy jest również Międzynarodowy Zlot Ogórków. Uczestniczy w nim kilkanaście tych charakterystycznych pojazdów z całej Polski, a także z Czech i Niemiec. W sobotni poranek, 15 maja, od godz. 10:00, wszystkie pojazdy będzie można zobaczyć na pl. Bankowym. O 11:30 przejadą w paradzie z placu Bankowego przez Marszałkowską, Trasę Łazienkowską, Wisłostradę do pętli Metro Marymont. Dla warszawiaków będzie to pierwsza okazja do przejażdżki tego dnia.

Miłośnicy komunikacji wspierają Noc Muzeów od 2004 roku. Wtedy pojawiła się pierwsza linia muzealna oznaczona literą M. Do jej obsługi skierowane były wszystkie należące do KMKM pojazdy, czyli… dwa ogórki.

W następnych latach narodził się pomysł, aby przy tej okazji do Warszawy zapraszać miłośników komunikacji z innych miast wraz z ich zabytkowymi pojazdami. Dzięki temu stołeczna Noc Muzeów nabrała unikalnego charakteru – można nie tylko zwiedzać zabytki, ale również się nimi przejechać.

Szybko zaczęło przybywać linii i wozów kierowanych do ich obsługi. Rekordowy pod każdym względem okazał się ubiegły rok, gdy uruchomiono 10 linii muzealnych obsługiwanych przez 70 pojazdów. Taki tabor wystarczyłby do obsługi całkiem sporego miasta.

Więcej informacji o komunikacji muzealnej na stronie http://www.m72.pl/noc

Linie Muzealne

opublikowano 14 maja 2010r.
ostatnia aktualizacja 14 maja 2010r.

zaplanuj podróż

kalandarz
Karta Warszawiaka i Karta Młodego Warszawiaka Katalog zniżek Karty Warszawiaka i Karty Młodego Warszawiaka

newsletter

#metro2

#metro2

Dobiega końca budowa centralnego odcinka II linii metra. Na zakończenie tej inwestycji czekamy z niecierpliwością nie tylko ze względu na powstanie nowej trasy podziemnej kolejki. Przez ponad trzy lata mieszkańcy Warszawy zmagali się z powodu budowy z ogromem komunikacyjnych utrudnień. Zamknięte dla ruchu zostały przecież kluczowe arterie – Świętokrzyska, Prosta, część ulicy Targowej. Trasy niektórych linii autobusowych i tramwajowych zostały skrócone, część linii zawieszono, kilka połączono z innymi. Trasa WZ i most Śląsko-Dąbrowski stały się komunikacyjnym korytarzem. Znaczna część pasażerów musiała więc diametralnie zmienić swoje dotychczasowe komunikacyjne przyzwyczajenia. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską