Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Warszawskie Linie Turystyczne: podsumowujemy sezon

Warszawskie Linie Turystyczne: podsumowujemy sezon

Promy i statek do Serocka zanotowały kolejny rekordowy rok i przewiozły w sumie 157 346 osób. Pasażerowie chętnie podróżowali także autobusami linii 100 oraz tramwajami linii T.

Piękna, słoneczna pogoda tego lata sprzyjała spacerom i wycieczkom. Wielu warszawiaków wybierało się nad Wisłę i korzystało z czterech promów kursujących między brzegami rzeki. Łącznie w tym roku „Wilga”, „Pliszka”, „Słonka” i „Turkawka” przewiozły 150 546 pasażerów – to o ponad 3 tys. osób więcej niż w 2017 roku.

Wielką popularnością cieszyły się również całodzienne rejsy do Serocka podczas których można było podziwiać uroki Zalewu Zegrzyńskiego, zobaczyć zaporę w Dębem oraz zwiedzić jedno z najstarszych miast na Mazowszu. Statek „Zefir” zabrał w tym sezonie na pokład 6,8 tys. pasażerów.  W sumie z wodnych atrakcji Warszawskich Linii Turystycznych skorzystało w tym roku 157 546 pasażerów.

Warszawiacy chętnie korzystali również z ”ziemnej” części WLT. Autobusami linii 100 podróżowało niemal 7 tys. pasażerów, a tramwaje linii T przewiozły około 8,5 tys. osób. Trasy obu linii zostały tak zaplanowane, żeby pasażerowie mijali najbardziej atrakcyjne punkty miasta. Tramwaje linii T ruszały z placu G. Narutowicza i dalej kursowały m.in. Grójecką i Alejami Jerozolimskimi, Targową i Marszałkowską.

Autobusy linii 100 jeździły z przystanku Centrum, a potem m.in. ulicami Królewską, Okopową, mostem Śląsko-Dąbrowskim, Łazienkowską. Z okien autobusu można było podziwiać m.in. plac Trzech Krzyży, PGE Stadion Narodowy, Multimedialny Park Fontann. Łatwo i szybko można było dotrzeć do Muzeum Powstania Warszawskiego, na Stare Miasto czy do Muzeum Polin.

Przy okazji starsi pasażerowie mogli sobie przypomnieć, a młodsi dowiedzieć się, jak podróżowało się po Warszawie w przeszłości. Obie linie były obsługiwane zabytkowym taborem. Na linii 100 kursowały: Jelcz 043 nazywany "ogórkiem" oraz Ikarus 260, a na linii T można było spotkać wagony typu 13N, 102N i 105N oraz wagon promocyjny Tramwajów Warszawskich. W role konduktorów wcielali się członkowie Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej.

opublikowano 8 listopada 2018r.
ostatnia aktualizacja 9 listopada 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Komunikacja miejska po godzinach

Komunikacja miejska po godzinach

Warszawski Transport Publiczny to wygodny sposób na dotarcie do pracy, szkoły, po zakupy, do urzędu, kina czy lekarza. Codziennie każdy pasażer może się o tym przekonać. Można jednak wyjść poza schemat i spojrzeć na komunikację miejską jako ciekawy obiekt badań naukowych czy arenę do bicia rekordów. Tak właśnie potraktowały transport publiczny osoby, o których piszemy w najnowszym numerze. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską