Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Tak będą wyglądały wolskie stacje II linii metra

Tak będą wyglądały wolskie stacje II linii metra

Posadzki lastryko, betonowe panele na ścianach i okładziny z miedzianej siatki. Stacje budowane na odcinku zachodnim II linii metra już niedługo zaczną nabierać kolorów i docelowych kształtów.

Intensywna zieleń połączona z szarością betonu, granatowe panele zestawione z białymi sufitami, a także miedziane okładziny w przeróżnych odcieniach pomarańczowego i brązowego. Tak najkrócej można scharakteryzować kolorystykę kolejnych trzech stacji wolskiego odcinka II linii metra. Każda z nich będzie miała swój wyjątkowy charakter, a także dominujący w całym wnętrzu kolor – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.

Makiety materiałów, które pojawią się na posadzkach, ścianach i sufitach poszczególnych stacji wolskiego odcinka II linii metra trafiły na budowę C06 Księcia Janusza. Tam zostały zatwierdzone przez Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego, Zarząd Transportu Miejskiego oraz uzyskały pozytywną opinię projektanta. Akceptacja tych wzorów, ich faktur i kolorów rozpoczyna kolejny, ważny etap budowy, w którym stacje zyskają docelowe elementy wystroju. Prace te rozpoczną się w pierwszym kwartale 2019 roku.

Realizacja odcinka zachodniego od szlaku za stacją C09 Rondo Daszyńskiego do torów odstawczych za stacją C06 Księcia Janusza obejmuje trzy stacje. Pierwsza z nich, Księcia Janusza (C06) będzie wykończona w szarościach betonu, a sufity i niektóre ściany pokryją intensywnie zielone panele. Na kolejnej stacji – Młynów (C07) – dominowały będą kolory biały i niebieski. Biel posłuży między innymi do wykończenia sufitów i podłóg natomiast niebieski będzie obecny na ścianach zatorowych. Pomarańczowy, żółty i brązowy to kolory ostatniej z budowanych stacji – Płocka (C08). Tam charakter wnętrza podkreślać będą różnobarwne miedziane panele o jednolitej lub siatkowatej strukturze.

Długość tego fragmentu II linii metra wynosi 3,4 km. Całkowita długość tuneli odcinka zachodniego to 5 047 m. Warto pamiętać, że oprócz stacji powstają tu także trzy tunele, trzy wentylatornie szlakowe, a także komora demontażowa. Całkowita kubatura obiektów (stacje i wentylatornie) wynosi 341 330 m3.

Makieta ściany zatorowej i sufitówMakiety betonowych paneli antresoliWzorniki miedzianych paneli z siatki (stacja C08) oraz zielony sufit antresoli (stacja C06)

opublikowano 2 listopada 2018r.
ostatnia aktualizacja 2 listopada 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Komunikacja miejska po godzinach

Komunikacja miejska po godzinach

Warszawski Transport Publiczny to wygodny sposób na dotarcie do pracy, szkoły, po zakupy, do urzędu, kina czy lekarza. Codziennie każdy pasażer może się o tym przekonać. Można jednak wyjść poza schemat i spojrzeć na komunikację miejską jako ciekawy obiekt badań naukowych czy arenę do bicia rekordów. Tak właśnie potraktowały transport publiczny osoby, o których piszemy w najnowszym numerze. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską