Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Kolejny nowy buspas już działa

Kolejny nowy buspas już działa

Pasażerowie Warszawskiego Transportu Publicznego (jeżdżący autobusami linii m.in. 128, 175 i 504) w godzinach szczytu komunikacyjnego korzystają z buspasa na ul. Raszyńskiej. Od poniedziałku 10 września działa on na odcinku pomiędzy ul. Filtrową a Koszykową, w kierunku pl. A. Zawiszy.

Zarząd Dróg Miejskich zrealizował w tym miejscu projekt buspasa, przygotowany przez Zarząd Transportu Miejskiego. Autobusy poruszają się wydzielonym pasem niemal do samego skrzyżowania z ul. Koszykową. Dzięki temu kierowcy pojazdów indywidualnych mają możliwość skrętu w prawo w ul. Koszykową (nakaz skrętu w prawo). Prosto przez skrzyżowanie, w stronę pl. A. Zawiszy, mogą przejechać tylko autobusy. Za skrzyżowaniem z ul. Koszykową, do Alej Jerozolimskich, buspasa już nie ma. Buspas działa w dni powszednie w godzinach szczytu 7.00-9.00 i 14.00-19.00.

Uruchomienie nowego buspasa oznacza,  że w stolicy funkcjonuje już ponad 67 km wydzielonych pasów ruchu dla Warszawskiego Transportu Publicznego. W tej liczbie jest także 5,7 km torowisk tramwajowo-autobusowych. Najdłuższa taka trasa to ciąg ulic Radzymińska – al. „Solidarności” od ul. Krynoliny do gen. W. Andersa (klasyczny buspas do ul. Targowej, dalej torowisko tramwajowo-autobusowe). Ma on w sumie 7775 m. Najkrótszy ma z kolei zaledwie 95 m. Został wytyczony na ul. Targowej, na odcinku od ul. J. Zamoyskiego do A. Mackiewicza. Ponad połowa buspasów obowiązuje całodobowo przez cały tydzień. Pozostałe - zazwyczaj w godzinach szczytu komunikacyjnego w dni robocze.

Buspasy przeznaczone są przede wszystkim dla pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego, ale od maja także motocykliści testowo mogą poruszać się po wydzielonych pasach ruchu na ul. Radzymińskiej i al. Solidarności (na odcinku od ul. Krynoliny do H. Rzeszotarskiej) oraz na Trasie Łazienkowskiej (od Alej Jerozolimskich po al. Stanów Zjednoczonych/Ostrobramską).

Fot. Zarząd Dróg Miejskich

opublikowano 13 września 2018r.
ostatnia aktualizacja 17 września 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Metro zmienia Warszawę

Metro zmienia Warszawę

Metro ma „właściwości miastotwórcze”. Dzielnice Warszawy, do których dociera, rozwijają się szybciej, przyciągają biznes i nowych mieszkańców. Tak było na Ursynowie i Bielanach, to samo dzieje się na Woli oraz Pradze, dlatego naszym Czytelnikom postanowiliśmy przybliżyć, co zmieniło się w stolicy po wybudowaniu centralnego odcinka II linii metra. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską