Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Co wiemy o pasażerach Warszawskiego Transportu Publicznego?

Co wiemy o pasażerach Warszawskiego Transportu Publicznego?

Jaki jest typowy pasażer Warszawskiego Transportu Publicznego? Od jak dawna korzysta z komunikacji miejskiej? Co jest dla niego najważniejsze w codziennych dojazdach autobusami, tramwajami, pociągami SKM i metrem? Na te pytania odpowiedzi udzieliły badania zwyczajów i potrzeb podróżnych warszawskiej komunikacji publicznej.

Respondenci byli stałymi użytkownikami stołecznego transportu publicznego. Niemal 7 na 10 przepytanuch osób korzystała z komunikacji miejskiej co najmniej cztery razy w tygodniu, w tym 38 proc. - codziennie lub prawie codziennie. Zdecydowana większość pytanych (93 proc.) jeździ transportem zbiorowym w Warszawie ponad 5 lat. 13 proc. respondentów stanowiły osoby korzystające z ulgowych przejazdów, a z darmowych - 7 proc.

Jak wywnioskować można z odpowiedzi udzielanych przez respondentów, dla podóżnych najważniejszymi aspektami w komunikacji miejskiej są punktualność, szybkość dotarcia do celu i częstotliwość kursowania pojazdów. Również wygoda oraz krótki czas przejazdu są priorytetowe dla pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego.

Jako mocne strony warszawskiej komunikacji miejskiej najczęściej wskazywane były: kultura prowadzących, bezpieczeństwo, oferta biletowa, łatwość i szybkość dotarcia do celu oraz dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Pozytywnie została oceniona także jakość obsługi w Punktach Obsługi Pasażerów (średnia ocena 4,4 na 5). Podobnie było z lokalizacją parkingów P+R oraz stref postojowych K+R (Kiss and Ride).

W badaniach przeprowadzonych przez Ipsos na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego udział wzięło łącznie 1058 respondentów, w tym 948 mieszkających w Warszawie, 88 zamieszkujących miejscowości podwarszawskie oraz 22 z miejscowości ościennych, ale regularnie korzystających z komunikacji miejskiej w Warszawie. Wywiady były prowadzone w domach respondentów (CAPI in-home) od 11 czerwca do 6 lipca 2018 r.

Więcej na temat badań - tutaj.

opublikowano 8 sierpnia 2018r.
ostatnia aktualizacja 8 sierpnia 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Jaki był 2018 rok w komunikacji miejskiej?

Jaki był 2018 rok w komunikacji miejskiej?

Koniec roku nastraja do refleksji i skłania do podsumowań. Mijających 12 miesięcy przyniosło wiele wydarzeń ważnych dla stołecznej komunikacji: Warszawski Transport Publiczny zyskał nowe logo, na ulice wyjechały nowoczesne autobusy o napędzie hybrydowym i gazowym, a pasażerowie mogą taniej podróżować po aglomeracji dzięki Biletom Metropolitalnym i zmianom w Karcie Warszawiaka. Działo się dużo, dlatego postanowiliśmy przypomnieć Państwu, jak mijał komunikacyjnie rok 2018. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską