Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Warszawiacy dobrze oceniają Warszawski Transport Publiczny

Warszawiacy dobrze oceniają Warszawski Transport Publiczny

Blisko 85 proc. korzystających ze stołecznej komunikacji miejskiej wystawia jej dobrą notę. Najczęściej Warszawskim Transportem Publicznym warszawiacy jeżdżą do pracy, szkoły lub na uczelnię.

Według Warszawskiego Badania Ruchu w stolicy z komunikacji miejskiej w codziennych podróżach korzysta blisko 47 proc. mieszkańców. To ogromna liczba osób, dlatego takie istotne jest to jak oceniają publiczny transport, z którego korzystają – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy. – Planując siatkę połączeń zawsze staramy się wsłuchiwać w głosy warszawiaków. Stale dbamy również o tabor, który jest systematycznie wymieniany na coraz to nowocześniejszy i ekologiczniejszy. Cieszy więc fakt, że nasze działania są dobrze odbierane przesz mieszkańców, którzy wystawiają Warszawskiemu Transportowi Publicznemu dobre i bardzo dobre noty – dodaje.

Zarząd Transportu Miejskiego zbadał zwyczaje i potrzeby podróżnych warszawskiej komunikacji publicznej, a także to, jak oceniają oni różne jej aspekty. Spośród przepytanych osób 84 proc. ocenia komunikację miejską w Warszawie dobrze i bardzo dobrze, a tylko 4 proc. ma na ten temat negatywną opinię. 73 proc. respondentów lubi korzystać z WTP,  a tylko 8 proc. jest przeciwnego zdania. Najlepiej wypada metro – w skali ocen od 1 do 5, punktualność i częstotliwość podziemnej kolei oceniono na 4,5 a bezpieczeństwo - na 4,3. Dobrą ocenę za punktualność dostały także tramwaje – 4,2. Również na 4,2 respondenci ocenili dostosowanie WTP do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Codziennie lub prawie codziennie z komunikacji korzysta 38 proc. badanych: 4-5 razy w tygodniu 30 proc., a 2-3 razy tygodniowo - 14 proc. Tylko 10 proc. badanych wsiada do pojazdu komunikacji miejskiej rzadziej niż raz w tygodniu. A co skłania do podróżowania WTP? Dla 35 proc. to coś tak normalnego, że stało się przyzwyczajeniem. Inne motywacje to – „nie stoję w korkach” – 31 proc., „nie ma problemu z parkowaniem” – 27 proc., „mogę odpocząć” – 24 proc., „mogę poczytać” – 22 proc.

Najczęściej miejskim transportem publicznym warszawiacy jeżdżą do pracy (33 proc. codziennie lub prawie codziennie, 48 proc. 4-5 razy w tygodniu), do szkoły lub na uczelnię (20 proc. codziennie lub prawie codziennie, 42 proc. 4-5 razy w tygodniu) i do szkoły z dzieckiem (8 proc. codziennie lub prawie codziennie, 50 proc. 4-5 razy w tygodniu).

Badacze zapytali także o porównanie Warszawskiego Transportu Publicznego z innymi miastami w Polsce. Spośród wszystkich przepytanych osób 20 proc. korzystało z komunikacji miejskiej w innych polskich miastach (najczęściej powtarzały się Kraków, Gdańsk, Wrocław, Poznań i Szczecin) i uznały one, że w stolicy jest ona lepsza – odpowiedziało tak 61 proc.

Przebadano łącznie 1058 osób, w tym 948 mieszkających w Warszawie, 88 zamieszkujące miejscowości podwarszawskie oraz 22 zamieszkujące miejscowości ościenne, ale regularnie korzystające z komunikacji miejskiej w Warszawie. Wywiady były prowadzone w domach respondentów (CAPI in-home) od 11 czerwca do 6 lipca 2018 r.

opublikowano 6 sierpnia 2018r.
ostatnia aktualizacja 6 sierpnia 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Metro zmienia Warszawę

Metro zmienia Warszawę

Metro ma „właściwości miastotwórcze”. Dzielnice Warszawy, do których dociera, rozwijają się szybciej, przyciągają biznes i nowych mieszkańców. Tak było na Ursynowie i Bielanach, to samo dzieje się na Woli oraz Pradze, dlatego naszym Czytelnikom postanowiliśmy przybliżyć, co zmieniło się w stolicy po wybudowaniu centralnego odcinka II linii metra. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską