Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Tramwaj na Gocław z unijnym dofinansowaniem

Tramwaj na Gocław z unijnym dofinansowaniem

Budowa tramwaju na Gocław otrzymała dofinansowanie z europejskich funduszy polityki spójności. O tym fakcie, kluczowym dla jednej z najważniejszych inwestycji realizowanych przez Tramwaje Warszawskie, poinformowała Komisja Europejska. Łączna wartość projektu to 396 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wyniesie 62 mln zł.

- Ten projekt pomoże w rozwoju dzielnicy Gocław, czyniąc ją bardziej dostępną. Ale wszyscy mieszkańcy Warszawy będą mogli cieszyć się z lepszej jakości powietrza, jako że projekt przyczyni się do redukcji ilości spalin w stolicy – podkreśliła unijna komisarz ds. polityki regionalnej, Corina Creţu.

Ta inwestycja to prawie 4 km linii tramwajowej. Rozpocznie się w al. J. Waszyngtona i biec będzie wzdłuż niezabudowanego brzegu Kanału Wystawowego. Tam powstanie zielony, zadrzewiony pas o szerokości kilkudziesięciu metrów, który oddzieli trasę od okolicznych zabudowań. Dalej tory będą wzdłuż ul. T. Bora-Komorowskiego, aż do pętli w okolicach Trasy Siekierkowskiej. W ramach tego projektu zmodernizowane zostaną także tory tramwajowe w al. J. Waszyngtona na odcinku od ronda Wiatraczna do ronda J. Waszyngtona. Będzie 8 nowych przystanków a kolejne 9 zostanie zmodernizowanych i przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Tramwaje Warszawskie planują także wygodny punkt przesiadkowy nad al. Stanów Zjednoczonych. Przesiąść się tam będzie można do autobusów jadących np. w kierunku stacji metra Politechnika. Linia obsługiwana będzie przez 18 nowych, jednokierunkowych tramwajów.

Kolejne inwestycje finansowane z funduszy unijnych, prowadzone przez Tramwaje Warszawskie, to budowa linii tramwajowej do Wilanowa i wzdłuż ul. M. Kasprzaka. Długość trasy do Wilanowa wyniesie niemal 12 km, będzie na niej 18 przystanków, w tym jeden podziemny - z tunelem przy Dworcu Zachodnim. Trasa na ul. M. Kasprzaka będzie miała długość 2,4 km i 3 przystanki. Kolejne zadania to budowa nowej, piątej zajezdni na Annopolu oraz zakup ponad 200 tramwajów. Wszystkie inwestycje finansowane w ramach obecnej perspektywy UE muszą zostać rozliczone do 2023 roku.

opublikowano 2 lipca 2018r.
ostatnia aktualizacja 2 lipca 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Jaki był 2018 rok w komunikacji miejskiej?

Jaki był 2018 rok w komunikacji miejskiej?

Koniec roku nastraja do refleksji i skłania do podsumowań. Mijających 12 miesięcy przyniosło wiele wydarzeń ważnych dla stołecznej komunikacji: Warszawski Transport Publiczny zyskał nowe logo, na ulice wyjechały nowoczesne autobusy o napędzie hybrydowym i gazowym, a pasażerowie mogą taniej podróżować po aglomeracji dzięki Biletom Metropolitalnym i zmianom w Karcie Warszawiaka. Działo się dużo, dlatego postanowiliśmy przypomnieć Państwu, jak mijał komunikacyjnie rok 2018. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską