Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Kolejne 25 nowoczesnych autobusów już wkrótce w Warszawie

Kolejne 25 nowoczesnych autobusów już wkrótce w Warszawie

Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę na świadczenie usług przewozowych 25 autobusami 9-metrowymi. Kontrakt obowiązuje do końca 2026 r.

Zawarta z firmą Arriva Bus Transport Polska umowa zakłada wykonywanie przewozów 25 autobusami z zapewnieniem 9 pojazdów rezerwowych. Specyfikacja przetargowa wskazywała kilka kryteriów ofert. Pierwsze z nich dotyczyło liczby autobusów, w których zamontowany jest system zliczania pasażerów (waga – 10 proc.). Drugie to liczba miejsc w pojazdach, usytuowanych bezpośrednio na poziomie podłogi (20 proc.). Kolejne kryteria to wysokość poziomu podłogi w autobusach (10 proc.) oraz cena za wozokilometr (60 proc.). Arriva zaproponowała łącznie 34 nowoczesne autobusy Otokar Vectio C. Zaoferowała też cenę 6,76 zł brutto za wozokilometr.

- Cieszymy się, że podpisujemy kolejny kontrakt ze znanym i sprawdzonym partnerem. Dzięki temu, już w grudniu na warszawskie ulice wyjadą kolejne nowoczesne pojazdy – mówi Katarzyna Strzegowska, Zastępca Dyrektora ZTM, Dyrektor Pionu Ekonomiczno-Finansowego. – Aby zwyciężyć w organizowanym przez nas przetargu, firma musiała spełnić szereg bardzo rygorystycznych wymogów. Wszystko to dla komfortu naszych pasażerów i zapewnienia wysokiej jakości usług przewozowych – dodaje.

- Jesteśmy dumni, że możemy poszerzać współpracę z Zarządem Transportu Miejskiego na rzecz mieszkańców Warszawy. Nowe, 9-metrowe, świetnie wyposażone autobusy to gwarancja bezpiecznego i komfortowego przejazdu. Możliwość świadczenia tych usług to dla nas źródło satysfakcji oraz ważne zobowiązanie, do realizacji którego jesteśmy gotowi – podkreśla Piotr Halupczok, Prezes Zarządu Arriva.

Wszystkie pojazdy będą fabrycznie nowe, wyposażone w klimatyzację, monitoring, biletomaty, system głosowego zapowiadania przystanków, ekrany LCD z informacją pasażerską, tapicerkę o warszawskim wzorze (z architektonicznymi symbolami miasta), łączność alarmową oraz najnowocześniejsze systemy lokalizacyjne. ZTM wymaga również posiadania przez operatora odpowiedniego zaplecza technicznego, czyli zajezdni, w której w której pojazdy będą myte i sprzątane oraz poddawane niezbędnym przeglądom i naprawom.

Wysokie wymagania postawiono także kierowcom. Będą oni musieli znać język polski przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1). Tajemnic nie może przed nimi mieć układ komunikacyjny oraz topografia Warszawy i okolic, a także przepisy porządkowe i taryfowe. Przewoźnik ma obowiązek zatrudniania pracowników (w tym kierowców, pracowników nadzoru) na podstawie umowy o pracę.

Przewidziane zostały też nagrody za świadczenie usług na najwyższym możliwym poziomie. Premiowana będzie ponadprzeciętna punktualność, niezawodność oraz brak innych uchybień.

opublikowano 28 maja 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Metro zmienia Warszawę

Metro zmienia Warszawę

Metro ma „właściwości miastotwórcze”. Dzielnice Warszawy, do których dociera, rozwijają się szybciej, przyciągają biznes i nowych mieszkańców. Tak było na Ursynowie i Bielanach, to samo dzieje się na Woli oraz Pradze, dlatego naszym Czytelnikom postanowiliśmy przybliżyć, co zmieniło się w stolicy po wybudowaniu centralnego odcinka II linii metra. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską