Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

25 autobusów na gaz pojawi się w stolicy

25 autobusów na gaz pojawi się w stolicy

Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę na świadczenie usług przewozowych 25 12-metrowymi autobusami o napędzie gazowym. Wybrano również najkorzystniejszą ofertę w przetargu na obsługę komunikacyjną 50 pojazdami 18-metrowymi. Kontrakty obowiązują do końca 2026 r.

Zawarty z firmą Michalczewski sp. z o.o. kontrakt zakłada wykonywanie przewozów 25 autobusami z zapewnieniem co najmniej 3 pojazdów rezerwowych. Specyfikacja przetargowa wskazywała dwa kryteria oceny ofert. Pierwsze z nich premiowało alternatywne źródła zasilania autobusów (waga – 40 proc.), drugie – cenę za wozokilometr (60 proc.). Spółka Michalczewski zaoferowała łącznie 28 pojazdów gazowych Scania Citywide LF, za stawkę 7,16 zł brutto za wozokilometr.

W tym samym przetargu znalazło się jeszcze drugie zadanie – dotyczy ono przewozów 25 autobusami 9-metrowymi (z zapewnieniem co najmniej 3 pojazdów rezerwowych). Tu kryteriów ocen ofert było więcej: liczba autobusów, w których zamontowany jest system zliczania pasażerów (waga – 10 proc.), liczba miejsc w pojazdach usytuowanych bezpośrednio na poziomie podłogi (20 proc.), wysokość poziomu podłogi w autobusach (10 proc.) oraz cena (60 proc.). W tym przypadku za najkorzystniejszą ofertę uznano tę przedstawioną przez spółkę Arriva Bus Transport Polska. Zaoferowała ona łącznie 34 autobusy Otokar Vectio C oraz cenę 6,76 zł za wozokilometr. Podpisanie umowy już wkrótce.

Drugi rozstrzygnięty przetarg zakłada wykonywanie przewozów 50 autobusami o długości ok. 18 metrów z zapewnieniem co najmniej 4 pojazdów rezerwowych. Jako kryteria przetargowe przyjęto: alternatywne źródła zasilania autobusów (waga – 40 proc.) oraz cenę za wozokilometr (60 proc.). Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła firma Arriva Bus Transport Polska. Przewoźnik zaproponował łącznie 54 autobusy gazowe MAN Lion’s City G oraz stawkę 7,97 zł brutto za wozokilometr.

Wszystkie pojazdy będą fabrycznie nowe, wyposażone w klimatyzację, monitoring, biletomaty, system głosowego zapowiadania przystanków, ekrany LCD z informacją pasażerską, tapicerkę o warszawskim wzorze (z architektonicznymi symbolami miasta), łączność alarmową oraz najnowocześniejsze systemy lokalizacyjne. ZTM wymaga również posiadania przez operatorów odpowiedniego zaplecza technicznego czyli zajezdni, w której w której będą sprzątali i myli pojazdy oraz dokonywali niezbędnych przeglądów i napraw.

Wysokie wymagania postawiono także kierowcom. Będą oni musieli znać język polski przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1). Tajemnic nie może przed nimi mieć układ komunikacyjny oraz topografia Warszawy i okolic, a także przepisy porządkowe i taryfowe.

Przewoźnik ma obowiązek zatrudniania pracowników (w tym kierowców, pracowników nadzoru) na podstawie umowy o pracę.

Przewidziane zostały też nagrody za świadczenie usług na najwyższym możliwym poziomie. Premiowana będzie ponadprzeciętna punktualność, niezawodność oraz brak innych uchybień.

opublikowano 27 kwietnia 2018r.
ostatnia aktualizacja 30 kwietnia 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Pakiet Komunikacyjny Hit Benefit!

Pakiet Komunikacyjny Hit Benefit!

Pracownik chętniej wykonuje swoje obowiązki kiedy czuje, że pracodawca o niego dba i stara się odpowiadać na jego potrzeby. Zarząd Transportu Miejskiego udostępnił możliwość zakupu benefitu, jakiego na rynku jeszcze nie było. Dzięki ofercie, przygotowanej przez agenta mobilności, przedsiębiorcy mogą dofinansować swoim pracownikom zakup biletu komunikacji miejskiej. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską